CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Jadikan Anjing Anak Angkat, Ramailah 'Ustaz Ustazah Siber' Kecam Harith Iskander

24-6-2020 06:15 AM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 22702| Komen: 161|Original author: Oleh: LilRose

Description: Tindakan Harith Iskander memuat naik gambar memegang anjing mencetuskan debat di kalangan warganet berhubung hukumnya.
Tindakan Harith Iskander memuat naik gambar memegang anjing mencetuskan debat di kalangan warganet berhubung hukumnya.


Kredit foto: IG


Bukan setakat memegang, Harith turut memaklumkan dia dan isterinya mengambil anjing berkenaan sebagai 'anak angkat' selepas jatuh cinta dengan haiwan itu.



Difahamkan, anjing jalanan kudung yang diberi nama Marvella itu sebelum ini diselamatkan wanita bernama Nurull Ain Abdul Hamid.

Berikutan itu, Nurull Ain mengucapkan terima kasih atas kemuliaan hati dan kesudian Harith serta isteri menjadikan haiwan berkenaan sebagai anak angkat.

"Walaupun anjing ini dipandang hina oleh sesetengah masyarakat, Alhamdulillah masih ada yang menyayangi. Sedangkan dalam Islam kita diajar berbuat baik kepada haiwan," tulis Nurull Ain.



Sementara itu, menerusi ruangan komen di Instagram Harith, dia mendakwa Direct Message (DM) dipenuhi pesanan daripada 'ustaz dan ustzah siber' mengenai hukum memegang anjing.


Kredit foto: IG

Ramai juga menyokong tindakan Harith itu. - CARI
3

Bagus
2

Marah
3

Terkejut
3

Sedih
2

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (16 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Orix 24-6-2020 06:30 AM
Mengelupo la lobai serta ummah cetek akal nmpak gambar mcm ni {:nose
Quote maxim 24-6-2020 06:41 AM
ok la tu anjing jd anak angkat...selayaknyalah ngan dorg..
Quote Themilo 24-6-2020 07:46 AM
level anjing telah diupgrade kepada anak angkat.
Quote Sazida 24-6-2020 08:01 AM
Wlpn dibolehkan sentuh dlm keadaan tertentu, iols tetap xkn sentuh. Sbb mls nk cuci2.
Quote chandrahusin 24-6-2020 08:08 AM
Harith Iskandar kot
Wat du u xpek?
Quote innocent_me 24-6-2020 08:23 AM
Emmm..duk sebut 'Allah".."Islam" dekat duapuluhpat kali dari atas sampai bawah status penjaga tu. Sebab in denial mode takut orang kata dia n harith. Dari ayat dah blh baca yg dia trigger dengan perbuatan sendiri.

Allah bagi kita bela utk jaga tanaman..kau bela utk buat pet. Sama ka? Ya Allah suruh muliakan binatang..bukan suruh peluk cium dia. Cukup sekadar jangan sakiti, hina dia dan bagi dia cukup makan. Nak mulia kan hanjeng.. Agama Islam kau muliakan ke tidakk??

aku kenal ramai yg pesen harith ni, kita2 yg tak sentuh hanjeng ni pada dia meleis totok kampung berfikiran mundur dan tak urban. Islam tu mudah katanyaaa.

Orang2 lagu ni kita tak boleh nk cakap banyak dah, berbahas pun tak menang kita.
Memang lah Islam bagi kita sentuh hanjeng tapi bagi tujuan tertentu la. Lepas tu kena samak.
Kita berlapang dada lah yg rumah harith ni ada satu kolah air tanah dan dia memang berendam air tanah dalam bathtub ketika mandi.
Quote Lailerthee 24-6-2020 08:29 AM
Pokok kek kau laa
Quote adeqo 24-6-2020 08:38 AM
anjing=anak angkat?? kennot brainnn loorrr

byk2 haiwan peliharaan yg ada kat dunia ni, anjing jgak ko pilih.. kucing kudung tak nak plak ko jadikan anak angkat.. manusia bnde yg ditegah lagi tu lagi dia suka buat.

klau pegang sekejap tu boleh laa nak samak.. ni klau da duduk rumah. xkan setiap hari kot nak samak..alahaiii penat n menyusahkannye..  nak halau malaikat masuk rumah ko ke..

Quote tompie 24-6-2020 08:43 AM
Busa Bangsar
Quote Orix 24-6-2020 09:10 AM
Bila covid melanda gigih cari alkohol hand sanitizer, awat x sanitize guna air tanah jah dekkk.
Quote Orix 24-6-2020 09:14 AM
Anggap jelah harith tu mazhab maliki. Kowserrr sgat penghakiman dosa pahala semua nk ikut syafie. Ujong2 malaikat yg confuse nak catit dosa ke pahala ikut skema pemarkahan imam yg mana 1 gituhhh
Quote djzara81 24-6-2020 09:15 AM
Harith Iskandar ponnn, tak heran la.
Quote puanbintang 24-6-2020 09:19 AM
anjing = anak angkat
Quote kembangbunga 24-6-2020 09:22 AM

iols baru abis baca kat FB the patriot pasal Bangsar Bubble..    
Quote umbut 24-6-2020 09:31 AM
Biarlah.. anjing pun makhluk tuhan..
Quote LadyCarefree 24-6-2020 09:47 AM
Orix replied at 24-6-2020 05:30 AM
Mengelupo la lobai serta ummah cetek akal nmpak gambar mcm ni {:nose

Biasalaaaaa meleis.
Quote LadyCarefree 24-6-2020 09:48 AM
Orix replied at 24-6-2020 08:14 AM
Anggap jelah harith tu mazhab maliki. Kowserrr sgat penghakiman dosa pahala semua nk ikut syafie. Uj ...

Hehehehehehehehee tp ummah meleis ni bila pi haji gigih lak ikut mazhab lain. Dn depa dlam mengecam xikut shafiee tp dlam hal zakat ikut lak mazhab lain
Quote LadyCarefree 24-6-2020 09:49 AM
adeqo replied at 24-6-2020 07:38 AM
anjing=anak angkat?? kennot brainnn loorrr

byk2 haiwan peliharaan yg ada kat dunia ni, anjing jga ...

Hehehehe tipikal melei gilee judge orng siap tau psl malaikat masuk rumah ke tak
Quote Nenasketum 24-6-2020 09:55 AM
Anjing tu lagi mulia dari ramai manusia yang menipu, membelit dengan gunakan ugama, macam datok bitcoin. Sekian, sila kecam!

Lihat semua komen(161)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 05:32 AM GMT+8 , Processed in 0.070190 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top