CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Mak Ai, Nak Panjat Bukit Broga Pun Beratur? Nak Jadi Kluster Broga Ke?

22-6-2020 10:13 AM| Diterbitkan: rikuren| Dilihat: 4107| Komen: 13|Original author: Oleh: rikuren

Description: Mak Ai, Panjat Bukit Broga Pun Beratur? - Netizen Terkejut Tengok Bukit Broga 'Jem'



Rakyat Malaysia pasti merindukan aktiviti riadah dan kegiatan luar selepas 'terkurung di rumah' susulan penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak beberapa bulan lepas.

Ini kerana semua pusat sukan dan taman rekreasi ditutup kepada orang awam termasuklah tempat rekreasi terkenal, Bukit Broga. 

Sebaik Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) dilaksanakan, Bukit Broga dibuka kepada orang ramai dengan beberapa prosedur operasi standard (SOP) yang perlu dipatuhi pengunjung. 

Beberapa gambar dari Facebook Hiking And Recreation Around Malaysia (H.A.R.A.M) menjadi tular di media sosial ekoran kesesakan orang ramai yang mengunjungi bukit berkenaan sebaik dibuka pada 20 Jun 2020.



Kredit Foto  -  Nor Azan Md Adam Via Facebook Hiking And Recreation Around Malaysia (H.A.R.A.M)

Kredit Foto  -  Yati Azri Via Facebook Hiking And Recreation Around Malaysia (H.A.R.A.M)

Netizen mula meninggalkan pendapat mereka di ruang komen Facebook berkenaan yang turut berasa khuatir sekiranya wujud kluster COVID-19 baru akibat kesesakan ini.










Kredit Foto  -  Yati Azri Via Facebook Hiking And Recreation Around Malaysia (H.A.R.A.M)

Inilah norma baru yang terpaksa kita semua amalkan sehingga vaksin COVID-19 belum ditemukan. Ia dilihat sebagai solusi terbaik yang perlu dipraktikkan setiap individu untuk membantu usaha kerajaan dalam membendung penularan wabak penyakit berjangkit itu.

Kerajaan beri kelonggaran di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), tetapi kita sebagai rakyat harus memainkan peranan dan tanggungjawab masing-masing. - CARI
7

Bagus
3

Marah
3

Terkejut
3

Sedih
3

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (22 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Esmiria 22-6-2020 01:38 AM
Alaa  rilekler.  Doa byk2 sudhla. Tapi harap xde kluster brogalerrrr
Quote anj2208 22-6-2020 06:35 AM
Sbnrnya mmg sengaja buat mcm tu bg korang mls dtg naik bukit...
Quote rikuren 22-6-2020 10:13 AM







Rakyat Malaysia pasti merindukan aktiviti riadah dan kegiatan luar selepas 'terkurung di rumah' susulan penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak beberapa bulan lepas.

Ini kerana semua pusat sukan dan taman rekreasi ditutup kepada orang awam termasuklah tempat rekreasi terkenal, Bukit Broga.  


Sebaik Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) dilaksanakan, Bukit Broga dibuka kepada orang ramai dengan beberapa prosedur operasi standard (SOP) yang perlu dipatuhi pengunjung.  


Beberapa gambar dari Facebook Hiking And Recreation Around Malaysia (H.A.R.A.M) menjadi tular di media sosial ekoran kesesakan orang ramai yang mengunjungi bukit berkenaan sebaik dibuka pada 20 Jun 2020.







Kredit Foto  -  Nor Azan Md Adam Via Facebook Hiking And Recreation Around Malaysia (H.A.R.A.M)



Kredit Foto  -  Yati Azri Via Facebook Hiking And Recreation Around Malaysia (H.A.R.A.M)




Netizen mula meninggalkan pendapat mereka di ruang komen Facebook berkenaan yang turut berasa khuatir sekiranya wujud kluster COVID-19 baru akibat kesesakan ini.


















Kredit Foto  -  Yati Azri Via Facebook Hiking And Recreation Around Malaysia (H.A.R.A.M)




Inilah norma baru yang terpaksa kita semua amalkan sehingga vaksin COVID-19 belum ditemukan. Ia dilihat sebagai solusi terbaik yang perlu dipraktikkan setiap individu untuk membantu usaha kerajaan dalam membendung penularan wabak penyakit berjangkit itu.


Kerajaan beri kelonggaran di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), tetapi kita sebagai rakyat harus memainkan peranan dan tanggungjawab masing-masing. - CARI
Quote husna_amal 22-6-2020 12:42 PM
Dah nampak ramai macam tu baik balik je lah buat apa berkumpul kat tempat ramai orang macam ni.
Quote mawar_mustika 22-6-2020 01:06 PM
nasib baik bukit yg i slalu naik kt tempt i ni xramai org even hari minggu...klu ramai camni baik blk jelh...last weekend br ni i naik dgn kwn i, adalah sepasang hamba Allah tu nk naik jugak...tp yg lawaknye die pakai facemask...serius ah nk hiking bukit pakai mask bagai...i p mall pakai mask pun rs lemas...ni nk naik bukit pakai mask lawak btul xtaulh ape yg die pk...sedangkan hr tu mmg xramai mana pun naik bukit tu
Quote Artemesiaa 22-6-2020 01:09 PM
Dah tahu ramai sangat macam tu tak perlu ler tunggu gi ler try kat bukit lain pulak buang masa je menunggu kalau dah ramai sangat macam tu
Quote jaja8 22-6-2020 01:35 PM
jalan2 kat taman jelah..klaau dah sampai kena beratur
Quote NekNgah 22-6-2020 08:35 PM
Gigihnya nak berekriasi.  Pergi tempat lain ajelah.
Quote elzy 25-6-2020 02:02 PM
Tak sangka, panjat bukit pun kena beratur macam masuk Ikea?
Bertabahlah..
Quote terpaling 26-6-2020 12:11 AM
padan muka kome arini kkm dah announced broga ditutup..
Quote anilanil 26-6-2020 04:34 PM
Sejibik perangai mcm ummah jinjang kat wuhan sana abis jer mco terus berpusu2 ke taman rekreasi..
Quote Armand2018 27-6-2020 12:30 AM
Mana aritu orang malaysia yg kutuk china lepas habis pkp terus daki gunung dan melancong. Hawauuu. Sama je. Bodoh ada di mana mana.
Quote Kipaskiok 1-7-2020 07:32 AM
Smu nk lepas gian nak bukit, gunung dan seangkatan dgnnya...

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-5-2022 05:05 AM GMT+8 , Processed in 0.072146 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top