CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Industri Kita Fail! - Zul Yahya Seru Anak Seni Undur Diri, Cari Rezeki Lebih Berkat

15-5-2020 04:45 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 10260| Komen: 52

Description: "Kepada adik-adik dan sahabat yang berada dalam industri filem dan drama tanah air terutama yang duduk di belakang tabir, saya seru kita ubah kehidupan kita.
Kredit foto: IG Zul Yahya


"Kepada adik-adik dan sahabat yang berada dalam industri filem dan drama tanah air terutama yang duduk di belakang tabir, saya seru kita ubah kehidupan kita.

Bekas pelakon Zul yahya menyeru anak seni dalam industri filem dan drama tanah air supaya mengubah kehidupan.

"Sebab industri ini tidak akan bawa kita kemana-mana, tiada keberkatan. Dapat banyak mana pun, kita tak pernah rasa cukup, cepat habis," ujarnya menerusi IGTV.

Katanya, pihak atasan tak pernah nampak pengorbanan kru belakang tabir.



"Ramai yang kaki ampu, berpuak-puak dan ramai juga mementingkan diri sendiri dan banyak rasuah.

"Kita tahu kru belakang tabir bekerja bersusah-payah, tak tentu masa. Tapi, pihak atasan tak pernah nampak pengorbanan mereka. Apa yang mereka nampak adalah keuntungan peribadi," katanya.

Berikutan itu, Zul menyeru anak seni untuk mengundur diri dan mencari rezeki yang lebih berkat.

"Jom kita undur diri dan cari rezeki lebih berkat. Rezeki ada di mana-mana.

"Jangan lagi taruhkan diri kita kepada industri, nak merayu-rayu. Industri kita fail!" - tegasnya. - CARI
5

Bagus

Marah
1

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (6 people)

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Covid19 15-5-2020 04:58 PM
Betul      
Quote nazzse 15-5-2020 05:11 PM
Kena setepek producer2, pelakon2..yg kesiannya yg dibelakang tabir.
Bagus zul ni, bongkar semua. Ada seniman pun haprak
Quote Melur1 15-5-2020 05:12 PM
Nak tengok ulasan dari pihak retis IQ tinggi mengenai hal ini.
Quote fliphair8 15-5-2020 05:31 PM
Melur1: Nak tengok ulasan dari pihak retis IQ tinggi mengenai hal ini.


Ade ke?
Quote hambaallah1709 15-5-2020 05:34 PM
teringat si zul yahya ni berlakon jadi hero mr. papaya kot...
tak ingat plak ape tajuk nye...
Quote awanearisu 15-5-2020 05:49 PM
Pemain industri sendiri tak kisah untuk sediakan kemudahan caruman kwsp. Patut kru mogok sampai kebajikan mereka terjaga.
Quote PEPPERMAN 15-5-2020 05:57 PM
Alangkan yg ada kelulusan tu pun takda keja tepaksa mengemis Like dengan mencarut maki hamun,
maka apa lagi artis kalau setakat lulus spm
Quote Nenasketum 15-5-2020 06:08 PM
Ada banyak betul kenyataan dia nih. Tapi utk yang masih menimba duit berguni macam Sis Sheila dan seangkatan dengan dia mesti kata, dah tak laku, meroyan lah jadiknya
Quote adm7 15-5-2020 06:29 PM
Nasihat dia ni aku rasa mmg boleh relate dgn hampir semua kerja.
Banyak pekerjaan hari ni involve dgn apa yg dia ckp;tak ada keberkatan,salahguna kuasa, rasuah,kaki ampu,pentingkan diri sendiri etc.
5 minit tapi padat dgn nasihat
Quote DayangKirana 15-5-2020 06:56 PM
nasihat dia nih..
mana yang nak dengar dan amik teladan.. baguslah.
Quote CiliPadiSedap 15-5-2020 07:25 PM
dulu ada yang kutuk netizen , now karma cash
Quote rayray28 15-5-2020 07:43 PM
Gigi dia bersih memas tersusun je ye..
Quote nefnefnef 15-5-2020 08:11 PM
fliphair8 replied at 15-5-2020 05:31 PM
Ade ke?

Bahahaha tepat mengena, kaka flip
Quote nefnefnef 15-5-2020 08:13 PM
adm7 replied at 15-5-2020 06:29 PM
Nasihat dia ni aku rasa mmg boleh relate dgn hampir semua kerja.
Banyak pekerjaan hari ni involve d ...

Setuju. Politik tempat keje antara benda yang kena ditelan
Quote Lailerthee 15-5-2020 09:13 PM
Betul apa yg dye cakap. Moga masing2 ambik dan hadam kan
Quote missyL 15-5-2020 09:17 PM
Btol la ape abg zul ckp nie.. Yg kaya produser. Stesen tv je yg kaya..
Yg krew di takuk lame je.
Suke tgok die berlakon dulu. Lawak.
Bgslah die dah jupe cara hidup lbih baik
Quote Jitu 15-5-2020 09:44 PM
hambaallah1709 replied at 15-5-2020 05:34 PM
teringat si zul yahya ni berlakon jadi hero mr. papaya kot...
tak ingat plak ape tajuk nye...

cite Pepaya xberapa minat aku cite dia sangat budak2
best lg cite Mat Jaja
Quote bluebutter 15-5-2020 09:48 PM
Betul. Kena undur diri.
Quote LadyCarefree 15-5-2020 11:25 PM
Ok. Tutup semua industri seni ie lakonan nyanyian segala semua

Lihat semua komen(52)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-5-2022 08:49 AM GMT+8 , Processed in 0.092671 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top