CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Jumpa 'Barang' Di Jalan Biasa Dilalui Bukti Ustaz Kazim Sakit Sebab Disihir?

2-10-2021 05:24 PM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 9726| Komen: 80|Original author: Oleh: LilRose

Description: Abang kepada Ustaz Kazim iaitu Datuk Mohd Najmuddin Elias tidak menolak kemungkinan pendakwah terkenal itu terkena buatan orang.
Abang kepada Ustaz Kazim iaitu Datuk Mohd Najmuddin Elias tidak menolak kemungkinan pendakwah terkenal itu terkena buatan orang.

Dia berkata kepada mStar, Ustaz Kazim atau nama sebenarnya Datuk Mohd Kazim Elias mengalami kesukaran untuk berjalan sejak menderita bengkak kaki dua minggu lalu.


Kredit foto: FB

"Ketika saya datang menziarahi Khamis lepas, beliau (Uztaz Kazim) menunjukkan beberapa keping gambar yang sepertinya ada unsur-unsur mistik ditemui di jalan yang menjadi kebiasaannya lalu di situ.

"Maka, kami tidak menolak kemungkinan unsur (mistik) itu ada berdasarkan keadaan beliau, kami telah melakukan usaha cara perubatan Islam untuk merawatinya," katanya ketika dihubungi pada Jumaat.



Kredit foto: mStar/FB

Malah katanya, pakar perubatan juga gagal mengesan punca penyakit dialami adiknya itu.

Ustaz Kazim bagaimanapun dikatakan masih memerlukan rawatan susulan di hospital, namun dalam keadaan stabil.

Ramai-ramailah kita berdoa semoga Ustaz Kazim diberi kesembuhan dan dijauhi perkaran tak diingini. - CARI

Bagus

Marah

Terkejut
1

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Thunderclouds 2-10-2021 06:05 PM
Halah halah halah halahhhhhhh
Quote MarissaMiller88 2-10-2021 06:09 PM
jumpa tepi jln n kutip ke? apasal?  pastu auto salahkan org nak sihir dia ke padahal dia yg jumpa tepi jln n kutip? ermm
Quote Cik_jantung 2-10-2021 06:20 PM
Edited by Cik_jantung at 13-1-2022 06:52 PM

..........
Quote amansihat 2-10-2021 06:45 PM
Edited by amansihat at 2-10-2021 06:48 PM

ustad ni patut bukak pusat perbomohan.bila ustad sibuk cerita sihir ,bomoh. bayangkan orang awam..rasa tak perlu la tekankan semua ini.lagi menggalakkan orang islam percaya benda-benda mistik ni.tukang galak ustad tiap hari ada je keluar berita pasal perbomohan.nampak sangat doa ustad tak makbul merawat diri sendiri.kenapa tak tekankan saya sakit kencing manis atau darah tinggi..ini membuatkan ramai orang awam jaga kesihatan,jaga makan,..kenapa ustad ni penuh negativiti,percaya bena-benda ni. patut diam-diam je la.ustad macam bukan orang yg berilmu agama.lebih kpd orang awam yg tiada ilmu agama nak canang macam artis dibuat orang.artis je rajin cerita perbomohan ini.tak layak ustad cerita benda macam ni.rawat diri diam-diam sudah..
Quote dudaberhias 2-10-2021 06:55 PM
Sikit2 bomoh/sihir acik2 meleis ni, lepastu pergi buat rawatan jumpa sampai 20 bomoh tak sihat2 atau elok pun. Ujung2 rhopernya ghout dan kencing manis. Boleh fikir kot takkan jumpa lebih 3 perawat tapi tak baik2. Doktor kurang2 jumpa 2 orang dah boleh tau apa penyakitnya ikut purata tapi nak jugak perabih kot bomoh dan campak2 sampah dalam sungai elok kambuihhh je ko sekali dalam sungai tu settle masalah.
Quote nakkomenjugak 2-10-2021 07:02 PM
Ppppffttttttt
Tu baru sikitttttttt musibah nyaa
Idokkk ke kome ingat apa kome dah buat kat orang?
Netijen yee la tak tau
But weols know yach
Quote keymale 2-10-2021 07:06 PM
kalau x de ilmu bab agama x payah nk komen.. jadi lari akidah.. baik diam dari duk kutuk..dapat dosa free.. nape ye ramai sngt yg bodoh.. suka komen.. kutuk.. tngok org semua x btul.. padahal diri sendiri yg jiwa kacau.. tngoknorg semua x kena.. semoga di beri hidayah org2 sebegini.. baik pikir amal sdri dr duk komen negatif org sana sini..
Quote KamikuP 2-10-2021 07:08 PM
Moga ustaz kesayangan cepat sembuh dan kembali ceria. Aamin.

p/s : Ustaz persetankan suara2 sumbang yg kutuk ustaz di forum ni ataupun di medsos lain. Sayang ustaz ketat2. Muahhh..
Quote KIM.K 2-10-2021 07:10 PM
Abang dia mulut cabul jugak.
Mai perasmian logo kampung, bunting logo terbalik kena tiup angin. Heol kata tu alamat ada tak kena tu.

Lawak ke. Mintak mulia lagu mana langsung kat kpg orang. Logo tu buat tuah menang kampung terbersih
Quote M5 2-10-2021 07:18 PM
Suruh belajar sains masa sekolah tapi malas. Siang malam duk baca mentera pak ereb kesudah dah tua otak biul tak boleh pikir hukum biologi kenapa badan dpt sakit.

Dalam tengah sakit masih gigih mau kelirukan ummah kunun benda ghaib buatan orang bagai. Kiranya dlm byk2 org, dia istimewa la boleh paham pasal makhluk halus jin. Sampai kesudah tak habis2 dgn benda merepek keluar dari mulut lobai
Quote Belibis 2-10-2021 07:22 PM
keymale: kalau x de ilmu bab agama x payah nk komen.. jadi lari akidah.. baik diam dari duk kutuk..dapat dosa free.. nape ye ramai sngt yg bodoh.. suka komen.. ...

Kalau tak kena batang idung sendirik memang la kutuk2..sekali kena sihir,baru tau langit tinggi ke rendah.
Quote hotmak 2-10-2021 07:25 PM
biasa kalau sihir atau kena buatan org, doktor suruh balik je sebab mmg tak boleh buat apa,  tapi ni masih kena dapat rawatan susulan ke gout tu
Quote asamfish 2-10-2021 07:52 PM
Ya hampunnnnnnn
Abang adik dok caya buatan orang
Rasanya depa ni satu family kot percaya benda karut marut nehhh
Quote amansihat 2-10-2021 07:56 PM
Edited by amansihat at 3-10-2021 07:35 AM
asamfish replied at 2-10-2021 07:52 PM
Ya hampunnnnnnn
Abang adik dok caya buatan orang
Rasanya depa ni satu family kot percaya benda kar ...

kalau orang awam ok je.tapi sebab dia berilmu patut kurang-kurang canang pasal ni.kita kena nasihatkan orang awam dengan jaga kesihatan.bukan sebarkan benda-benda misteri ini seolah-olah ilmu agama dia tu dilupakan dan orang fokus kpd isu perbomohan
Quote asamfish 2-10-2021 08:01 PM
amansihat replied at 2-10-2021 07:56 PM
kalau orang awam ok je.tapi sebab dia berilmu patut kurang-kurang canang pasal ni.ingat lagi arwah ...

Ye.  Sangat betul.  Dan sesungguhnya saya juga mmg tidak setuju dgn cara arwah Harun Din dan yang sewaktu dengannya.

Quote nolya 2-10-2021 08:06 PM
Dikatakan dibuat orang, boleh jadi juga  kerana  bila ada pihak yg sakit hati,  terlepas tanduk telingalah dipulas, apa cara sekalipun waima dgn peranan iblis atau ilmu hitam.  

Kita juge percaya  balasan dn ujian Allah itu ada.  Maka kita sering dititipkan  pelbagai doa  mohon pelindung drp segala kejahatan dunia demi kesejahteraan akhirat. Ttpi sbg manusia, kita selalu alpa dn sentiasa berbuat dosa, sedar ataupun tidak. Syurga?  Allah jua yg lebih tau siapa ahli2nya iaitu para nabi, wali,  syuhada dn anak2  kecil yg belum kenal dosa.  Yg lain2 tetap akan diperhitungkan kerana sesungguhnya  Allah tau ape yg kita buat.
Quote CiliPadiSedap 2-10-2021 08:11 PM
hotmak replied at 2-10-2021 07:25 PM
biasa kalau sihir atau kena buatan org, doktor suruh balik je sebab mmg tak boleh buat apa,  tapi ni ...

jin asid urid
Quote jas7512 2-10-2021 08:15 PM
Kata ustaz...byk ilmu..takkan tak baca doa pendinding diri...i believe pun maybe gout sbb mcm i jln pun bertongkat sbb sakit kaki akibat asid urik tinggi...kn pantau mknan berprotein tinggi..klu mkn kena seimbangkan dgn buah...so far buah nenas ok as pair
Quote annadonna 2-10-2021 08:21 PM
amansihat replied at 2-10-2021 07:56 PM
kalau orang awam ok je.tapi sebab dia berilmu patut kurang-kurang canang pasal ni.ingat lagi arwah ...

Kena betulkan fakta ni. Arwah Harun Din bukan bergantung pada minum air ruqyah SAHAJA. Itu mungkin amalan spiritual arwah. Few times dia berubat di IJN juga dan rawatan di US tu adalah susulan. Tapi dah ajal dia meninggal situ. Darussyifa tu alternatif treatment. Sasaran lebih pada perubatan spiritual bukan penyakit fizikal macam cardiovaskular semua tu. Arwah tak pernah buat statement menolak perubatan moden. Arwah ada menulis buku Konsep Perubatan Darussyifa yang terangkan penerimaan Darussyifa kepada kaedah moden sementara Darussyifa sebagai alternatif spiritual. Boleh baca buku tu untuk elak kita fitnah beliau. Anak dan menantu arwah adalah doktor perubatan yg jadi penasihat mereka juga.

Lihat semua komen(80)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

24-1-2022 01:55 AM GMT+8 , Processed in 0.075486 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top