CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Elfira Loy Kenang Saat Melahirkan Anak Dalam Keadaan Bertelekung

3-10-2021 10:41 AM| Diterbitkan: Cari-Azza| Dilihat: 5215| Komen: 54|Original author: Oleh: Cari-Azza

Description: "2 tahun lalu, mommy bertarung nyawa 10 jam dalam labour room"




"2 tahun lalu, mommy bertarung nyawa 10 jam dalam labour room"


Aktres, Elfira Loy mengimbas kembali kenangannya ketika melahirkan anaknya, Rayyan. Dengan gambarnya bertelekung menahan kesakitan, Elfira menyatakan kesyukurannya kerana anaknya sudah pun berusia dua tahun.


Foto :IG

Menurut Elfira lagi, 10 jam menahan sakit untuk bersalin berbaloi dengan kelahiran anaknya yang sangat baik.


"Memang seperti dalam doa mommy, penyejuk hati dan pelembut hati kami. Tengok dia je dah boleh gelak , soo cheeky. Alhamdulillah for this biggest blessing in my life."

Rakan artis turut mengucapkan selamat hari jadi kepada Rayyan, antaranya Sari Yanti, Ramona Zam Zam, Cik Manggis, Indah Ruhaila dan Daiyan Trisha.


Foto : IG

Terbaharu, mereka sekeluarga bercuti di Langkawi sempena gelembung perlancongan.

Jadi, nampaknya yang netizen marah-marah kerana Elfira risau tidak dapat menyambut hari jadi anaknya, disambut bersama keluarga di tempat percutian.



Selamat harijadi Rayyan. - CARI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak
1

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote vee_zara 3-10-2021 10:57 AM
Uuuu bestnya.. yg jenia relaks2 menahan kesakitan ni ada ambil epidural ke?
I kalau in labor takdenye relaks2 macam ni. Masuk ubat prostaglandin.n dlm sejam lepas tu nurse pecahkan ketuban. Terus menggelupur atas katil. Nak amik air wudhu pun terketar2 menggigil2 tahan sakit.. mmg tak boleh solat penangan induced.
Quote cmf_premierleag 3-10-2021 11:19 AM
menyampah dgn si katik ni lps kes dia acah2 tak pakai tudung murah
Quote Miss_LoveLeen 3-10-2021 11:37 AM
Serius ke dia bersalin dgn bertelekung? Kalah yatt sejadah jika benar {:childlike
Quote pxlbb 3-10-2021 11:51 AM
Untunglah… aku selekeh sial rupa macam baru lepas kena gomol dengan kerbau dalam parit selama 3 hari Nasib tak masuk ig/fb sbb iols tak femes.
Quote Buritan 3-10-2021 11:58 AM
vee_zara: Uuuu bestnya.. yg jenia relaks2 menahan kesakitan ni ada ambil epidural ke? I kalau in labor takdenye relaks2 macam ni. Masuk ubat prostaglandin.n dlm ...



Solat lg ke.. kan ke dah kuar skit skit darah.. air ketuban semua.. masih solat lg ke.. soklam serius ni.. sbb aku tak solat dah.. sejak kuar tanda
Quote Buritan 3-10-2021 12:00 PM
pxlbb: Untunglah… aku selekeh sial rupa macam baru lepas kena gomol dengan kerbau dalam parit selama 3 hari Nasib tak masuk ig/fb sbb iols tak femes.



Itulaa depa retis ni lps beranak lawa lg.. aku pun rupe cam ko jugak dgn baju pink sebeso alam dibagi nurse.. jln kenkang tadaknya leh pakai kasut tumit tinggi like a kate middketon..
Quote asfaz 3-10-2021 12:11 PM
Buritan replied at 3-10-2021 11:58 AM
Solat lg ke.. kan ke dah kuar skit skit darah.. air ketuban semua.. masih solat lg ke.. soklam ...

Ai ada terjumpa kat fb dulu, katanya kena solat walaupun dah kuar tanda. Ai pikir bukan ke dah kuar sesuatu dari faraj. Sedangkan kuar sesuatu seperti angin pun dah batal solat ni kan pulak air ketuban dan darah.
Quote nakkomenjugak 3-10-2021 12:13 PM
Tak tau nak komen apa. Hahahha
Tak tau apa tujuan nya
Semoga satu keluarga sihat sejahtera.
Quote jerukkedondong 3-10-2021 12:20 PM
Ye lah ...dia sorang je sakit beranak ..kami2 ni meneran sambil mngilai2..ketawa terbahak2...
btw..el da pandai siang ikan ke?
Quote Buritan 3-10-2021 12:21 PM
asfaz replied at 3-10-2021 12:11 PM
Ai ada terjumpa kat fb dulu, katanya kena solat walaupun dah kuar tanda. Ai pikir bukan ke dah kua ...

Oo ye kee.. aku relaks relaks tak.solat
Quote asfaz 3-10-2021 12:24 PM
Buritan replied at 3-10-2021 12:21 PM
Oo ye kee.. aku relaks relaks tak.solat

Tu bukan yg pandai agama bercakap tu yg ai keliru tu. Igt nanti nak tanya dr Zulkifli lah pasal ni. Tp kena cari balik link post tu
Quote Buritan 3-10-2021 12:29 PM
asfaz replied at 3-10-2021 12:24 PM
Tu bukan yg pandai agama bercakap tu yg ai keliru tu. Igt nanti nak tanya dr Zulkifli lah pasal ni ...

Tak silap aku laa setazah aku pernah bgtau.. dah kuar tanda tak yah solat.. itu kira darah nifas.. aku pun ingat ingat lupe.. yg aku tau aku mmg tak solat sbb tak larat dah..  layan sakit..
Quote asfaz 3-10-2021 12:29 PM
[attach]594471[/attach][attach]594472[/attach]
Buritan replied at 3-10-2021 12:21 PM
Oo ye kee.. aku relaks relaks tak.solat


Ok ai dah jumpa dah artikel  pasal ni
Quote asfaz 3-10-2021 12:30 PM
Buritan replied at 3-10-2021 12:29 PM
Tak silap aku laa setazah aku pernah bgtau.. dah kuar tanda tak yah solat.. itu kira darah nifas.. ...

Sama la dgn ai  sb igt dah tak boleh solat.
Quote Buritan 3-10-2021 12:35 PM
asfaz replied at 3-10-2021 12:30 PM
Sama la dgn ai  sb igt dah tak boleh solat.

Mknanya kena solat lg ke.. betul betul kelirulaa...satu lg darah tu akan kuar je cmn nak tau.. cmn nak stopkan. Even masa air ketuban pecah.. doc tak bg jln  dah.. kang terlmbak plk kat jmbn ke lg susah..
Quote Buritan 3-10-2021 12:36 PM
asfaz replied at 3-10-2021 12:30 PM
Sama la dgn ai  sb igt dah tak boleh solat.

Satu lg.. mana ade pompuan kuar hsid masa preknen.. cmn nak tau bersambung ke idak
Quote xtinkerbellx 3-10-2021 12:47 PM
Tak minat el tapi lawa jgk la muka dia lps bersalin. Aku da mcm apa
Quote depresio 3-10-2021 01:37 PM
Terasa nak maki tgk

Tak habis2 la nak menunggang agama

Eii vavila
Quote NazRysha 3-10-2021 01:39 PM
Terpaling dia ni
Elbulus telekong vs. Kak Yatt sejadah
ngammm

Lihat semua komen(54)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

24-1-2022 01:31 AM GMT+8 , Processed in 0.078316 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top