CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

'Isteri Aku Tak Sedih Ke Dapat Suami Miskin?'

26-4-2018 01:50 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 8511| Komen: 53|Original author: Oleh: Ain

Description: Setiap orang mengimpikan memiliki pasangan yang penyayang dan memahami terutama pasangan berkahwin.
Setiap orang mengimpikan memiliki pasangan yang penyayang dan memahami terutama pasangan berkahwin.

Bagaimana pula jika seorang ketua keluarga terpaksa bergantung harap pada isteri kesayangan berikutan masalah kurang pendapatan?


Foto: jonesseptic

Pasti jauh di lubuk hatinya berasa sedih dan tercalar egonya sebagai seorang lelaki.

Bagaimanapun, itu semua bukanlah kayu ukur kebahagiaan sesebuah keluarga. Apa yang penting, suami isteri saling memahami dan membantu satu sama lain.

Baru-baru ini, seorang pengguna Twitter memuat naik sebuah paparan skrin perbualannya dengan isteri berserta kapsyen "Isteri aku tak sedih ke dapat suami miskin?"




Perkongsian itu menarik perhatian netizen yang rata-rata mendoakan agar pasangan berkenaan dilimpahi rezeki serta dirahmati.

"Aku yang sedih tak dapat isteri macam kau," komen netizen.




Dalam pada itu, ramai juga yang mengatakan lelaki berkenaan sangat beruntung kerana mendapat isteri yang sangat baik dan berharap dia tidak akan curang sekiranya hidupnya menjadi lebih baik kelak.

Pun begitu, sudah menjadi lumrah segelintir netizen yang gemar 'melempar bawang' di setiap posting netizen lain untuk menyebarkan pendapat negatif mereka.

Mereka bagaikan dengki dengan komen-komen positif daripada orang ramai berhubung posting berkenaan.


Sembang kencang


Foto: Twitter

Cubalah pandang sesuatu perkara negatif dari sudut positifnya. Hati pun menjadi lebih tenang jika menjauhkan diri dari aura negatif.

Apapun, setiap orang perlu berusaha supaya tidak terus membiarkan diri berada di `takuk' lama. - CARI
15

Bagus
29

Marah
23

Terkejut
19

Sedih
28

Lawak
19

Bosan

Friends Rank (133 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote prettyuglybabe 26-4-2018 02:26 PM
ni hasanah versi mana pulak ni..
ada ke laki save no tepon bini siap nama penuh lagi..
anyway, setuju je..
bini ni masa takde anak sanggup la laki tak berduit..
dah ada anak mana nak beli pampers susu nursery, tau la ko macam mana..
Quote CiliPadiSedap 26-4-2018 02:29 PM
sis vokuru jom ambil pengajaran daripada cerita ini. buang air keruh ambil air coway
Quote myakayina 26-4-2018 02:34 PM
mula2 mmg la tahan..bila dah ada anak baru tau mcm mana...
Quote chicozinn 26-4-2018 02:40 PM
cam tipu je...batak viral tol..meluat!!!laki aku pn xde letak nama penuh kat contact hp dia pon..
Quote eizarz 26-4-2018 02:58 PM
tongkeng tu ape????
Quote AbukRokok 26-4-2018 03:12 PM
apa cite ni xpaham
Quote NurAlia14 26-4-2018 03:22 PM
Mmg la bini ko xkisah ko miskin slgi ko xbuat perangai..tp skali ko buat perangai kompem bini ko menyesal kawen dgn ko hahsha
Quote sofiazara 26-4-2018 03:28 PM
ni namanya batak viral
Quote grizz 26-4-2018 03:30 PM
chicozinn replied at 26-4-2018 02:40 PM
cam tipu je...batak viral tol..meluat!!!laki aku pn xde letak nama penuh kat contact hp dia pon..

bg la die nk glame jap..
Quote missinpiece 26-4-2018 03:33 PM
NurAlia14 replied at 26-4-2018 03:22 PM
Mmg la bini ko xkisah ko miskin slgi ko xbuat perangai..tp skali ko buat perangai kompem bini ko men ...

Mmg betul sgt.
Org perempuan sanggup wat apa saja selagi pengorbanannya dihargai
Quote zulka 26-4-2018 03:50 PM
bersyukurla bro talak tu bukan kaum isteri yg pegang
Quote NurAlia14 26-4-2018 03:59 PM
zulka replied at 26-4-2018 03:50 PM
bersyukurla bro talak tu bukan kaum isteri yg pegang

Kalo bini yg pegang kompem cerAi rujuk cerai rujuk smpai ajm
Quote fushimi 26-4-2018 04:01 PM
takde anak pastu ko baru kawin  memanglag tak berkira

esok ko ada anak laki takde duit mahu dia menyumpah ko tak cukup mulut
Quote besarkecik 26-4-2018 04:06 PM
chat dengan diri sendiri la tuuuuuuuu.. terpesong dengan drama pukul 7 & jam 9
Quote saviour_09 26-4-2018 04:07 PM
hehehe
another day another batak
tak mampu dah husnudzon bagai diikkkk
Quote selyusi 26-4-2018 04:09 PM
memang batak, benda cenggini pun nak tweet, nak tunjuk dapat bini baik? ke nak tunjuk "aku kdekut bini tak kisah"
simpan sendiri cukop la
Quote beeeee 26-4-2018 04:22 PM
tengah manis lagi boleh lah tahan. huhu kentot pun wangi gittew
Quote chicozinn 26-4-2018 04:42 PM
sori brita camni meollss meluat..batak viral hokeyyhhh
Quote fushimi 26-4-2018 05:01 PM

tongkeng tu bukan ke jubur ayam

Lihat semua komen(53)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-11-2022 03:12 PM GMT+8 , Processed in 0.290259 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top