CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 6136|Reply: 53

'Isteri Aku Tak Sedih Ke Dapat Suami Miskin?'

  [Copy link]
Post time 26-4-2018 01:53 PM | Show all posts |Read mode
Setiap orang mengimpikan memiliki pasangan yang penyayang dan memahami terutama pasangan berkahwin.

Bagaimana pula jika seorang ketua keluarga terpaksa bergantung harap pada isteri kesayangan berikutan masalah kurang pendapatan?




Foto: jonesseptic



Pasti jauh di lubuk hatinya berasa sedih dan tercalar egonya sebagai seorang lelaki.

Bagaimanapun, itu semua bukanlah kayu ukur kebahagiaan sesebuah keluarga. Apa yang penting, suami isteri saling memahami dan membantu satu sama lain.

Baru-baru ini, seorang pengguna Twitter memuat naik sebuah paparan skrin perbualannya dengan isteri berserta kapsyen "Isteri aku tak sedih ke dapat suami miskin?"






Perkongsian itu menarik perhatian netizen yang rata-rata mendoakan agar pasangan berkenaan dilimpahi rezeki serta dirahmati.

"Aku yang sedih tak dapat isteri macam kau," komen netizen.








Dalam pada itu, ramai juga yang mengatakan lelaki berkenaan sangat beruntung kerana mendapat isteri yang sangat baik dan berharap dia tidak akan curang sekiranya hidupnya menjadi lebih baik kelak.

Pun begitu, sudah menjadi lumrah segelintir netizen yang gemar 'melempar bawang' di setiap posting netizen lain untuk menyebarkan pendapat negatif mereka.

Mereka bagaikan dengki dengan komen-komen positif daripada orang ramai berhubung posting berkenaan.



Sembang kencang

Foto: Twitter




Cubalah pandang sesuatu perkara negatif dari sudut positifnya. Hati pun menjadi lebih tenang jika menjauhkan diri dari aura negatif.

Apapun, setiap orang perlu berusaha supaya tidak terus membiarkan diri berada di `takuk' lama. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-4-2018 02:26 PM | Show all posts
ni hasanah versi mana pulak ni..
ada ke laki save no tepon bini siap nama penuh lagi..
anyway, setuju je..
bini ni masa takde anak sanggup la laki tak berduit..
dah ada anak mana nak beli pampers susu nursery, tau la ko macam mana..
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 02:29 PM | Show all posts
sis vokuru jom ambil pengajaran daripada cerita ini. buang air keruh ambil air coway
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 02:34 PM | Show all posts
mula2 mmg la tahan..bila dah ada anak baru tau mcm mana...
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 02:40 PM | Show all posts
cam tipu je...batak viral tol..meluat!!!laki aku pn xde letak nama penuh kat contact hp dia pon..
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
tongkeng tu ape????
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 03:12 PM | Show all posts
apa cite ni xpaham
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg la bini ko xkisah ko miskin slgi ko xbuat perangai..tp skali ko buat perangai kompem bini ko menyesal kawen dgn ko hahsha
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-4-2018 03:28 PM | Show all posts
ni namanya batak viral
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 03:30 PM | Show all posts
chicozinn replied at 26-4-2018 02:40 PM
cam tipu je...batak viral tol..meluat!!!laki aku pn xde letak nama penuh kat contact hp dia pon..

bg la die nk glame jap..
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
NurAlia14 replied at 26-4-2018 03:22 PM
Mmg la bini ko xkisah ko miskin slgi ko xbuat perangai..tp skali ko buat perangai kompem bini ko men ...

Mmg betul sgt.
Org perempuan sanggup wat apa saja selagi pengorbanannya dihargai
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 03:50 PM | Show all posts
bersyukurla bro talak tu bukan kaum isteri yg pegang
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 03:59 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 26-4-2018 03:50 PM
bersyukurla bro talak tu bukan kaum isteri yg pegang

Kalo bini yg pegang kompem cerAi rujuk cerai rujuk smpai ajm
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 04:01 PM | Show all posts
takde anak pastu ko baru kawin  memanglag tak berkira

esok ko ada anak laki takde duit mahu dia menyumpah ko tak cukup mulut
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 04:06 PM From the mobile phone | Show all posts
chat dengan diri sendiri la tuuuuuuuu.. terpesong dengan drama pukul 7 & jam 9
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 04:07 PM | Show all posts
hehehe
another day another batak
tak mampu dah husnudzon bagai diikkkk
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-4-2018 04:09 PM | Show all posts
memang batak, benda cenggini pun nak tweet, nak tunjuk dapat bini baik? ke nak tunjuk "aku kdekut bini tak kisah"
simpan sendiri cukop la
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 04:22 PM | Show all posts
tengah manis lagi boleh lah tahan. huhu kentot pun wangi gittew
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 04:42 PM | Show all posts
sori brita camni meollss meluat..batak viral hokeyyhhh
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2018 05:01 PM | Show all posts

tongkeng tu bukan ke jubur ayam
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 07:08 PM GMT+8 , Processed in 0.107680 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list