CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Sultan Johor Titah Siasat Isu Kain Rentang Anti-Rohingya

12-6-2020 02:15 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3813| Komen: 27

Description: Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menitahkan satu siasatan terperinci dijalankan berhubung kain rentang anti-Rohingya yang digantung di hadapan sebuah masjid di negeri itu.
Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menitahkan satu siasatan terperinci dijalankan berhubung kain rentang anti-Rohingya yang digantung di hadapan sebuah masjid di negeri itu.


Kredit foto: Suara Merdeka

Titahnya menerusi laman sosial Facebook dan Instagram, Majlis Agama Islam Negeri Johor (MAINJ) dan Pejabat Penghulu perlu melaporkan hasil siasatan kepada baginda.

"Ia telah mengundang pelbagai reaksi negatif, terutamanya terhadap institusi masjid dan surau di kawasan berkenaan," katanya.


Kredit foto: FB Sultan Johor

Baginda juga meminta orang ramai berhenti daripada menyebarkan khabar angin dan spekulasi kerana enggan menimbulkan persepsi negatif dalam kalangan rakyat. - CARI

1

Bagus
1

Marah
1

Terkejut
1

Sedih
1

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (6 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote selyusi 12-6-2020 02:21 PM
Sejak bila dah tukar belum ada komen? Mana sofa....
Quote KIM.K 12-6-2020 02:36 PM
Buh pulak banner tepi nama surau siap johor darul takzim mmg la susahkan pemimpin johor terpaksa cakna komen2 netz
Quote Kurex 12-6-2020 02:51 PM
Sepatutnya letak "MALAYSIAN LOVE ROHINGYA"...
Quote slavehunter 12-6-2020 02:53 PM
But seriously....without that banner....we dont need Rohingnya here.
Quote adamazanjew 12-6-2020 03:15 PM
"Malays are not racist" LMAO
Quote bangcak 12-6-2020 03:20 PM
umngok taknak buat acara solidariti tahunan lg ke??
Quote misuke 12-6-2020 03:39 PM
p gantung kat pantai langkawi nun
Quote dizekni 12-6-2020 03:46 PM
Perlu siasat, macam ada unsur cina dapig di situ

Daulat Tuanku!
Quote taikor 12-6-2020 03:48 PM
dizekni replied at 12-6-2020 03:46 PM
Perlu siasat, macam ada unsur cina dapig di situ

Daulat Tuanku!

Dosa kamu ni teramat besar hari2 fitnah dan sebar kebencian.

Kesian kelak betapa seksanya
Quote dizekni 12-6-2020 03:51 PM
taikor replied at 12-6-2020 03:48 PM
Dosa kamu ni teramat besar hari2 fitnah dan sebar kebencian.

Kesian kelak betapa seksanya

Dosa kamu dap fitnah sampai boleh menang last pru kira sap sap soi ka taiko?

sudah tanya sama tokong guan eng ka
Quote dizekni 12-6-2020 03:52 PM
Orang melayu tak sampai gitu selalunya, dalam marah2 pun

nak pulak kat kawasan surau
Quote Maideen. 12-6-2020 04:02 PM
bangcak replied at 12-6-2020 03:20 PM
umngok taknak buat acara solidariti tahunan lg ke??

UMNGOK luvs Rohingyas........Prrrrrrrrrrrrrrrpghttt

Quote dodolgemok 12-6-2020 04:03 PM
dizekni replied at 12-6-2020 03:46 PM
Perlu siasat, macam ada unsur cina dapig di situ

Daulat Tuanku!

Elhamdulellah berpusu2 pahala masuk kat dapig dek kerana fitnah kamu hari2. Moga tuhan berkah kamu. Amen
Quote dizekni 12-6-2020 04:04 PM
Tuanku baru titah siasat

dah panas segala bontot harbi
Quote umbut 12-6-2020 05:08 PM
Aku rasa banner tu x benarkan rohingya masuk kampung tu bina rumah area situ... silapnya banner tu letak tepi masjid... dah org ingat x kasi masuk masjid.. split cerita sebenar
Quote Cumikucingku 12-6-2020 06:21 PM
Kawasan ni kira2 20km dr umah aku...

Apa masalahnya dgn kain rentang tu?... mungkin mereka xnak kehadiran puak tu di kampung mereka.... kg plentong ni xbesar mana pun dan dah padat jugak...

Kalau org di kawasan lain ok je dgn rohingya ambik la ajak berjiran....

Quote darkness 12-6-2020 06:25 PM
Dah ckp situ kampung..pasal kampung lah. Kenapa pula panas bontot...lagipun kalau xda banner tu pun mmg kami xnak lagi kaum pendatang tu datang sini
Quote rogayahtop 12-6-2020 11:55 PM
rohingya yg lari lepas kena tangkap pecah rumah tu dah jumpa ke?  kalau dah jumpa hantar je  depan rumah penyokong rohingya ni.



Quote Abam_Leh 13-6-2020 09:39 AM
bangcak replied at 12-6-2020 07:20 AM
umngok taknak buat acara solidariti tahunan lg ke??

Lid cakap nak buat, cer PM dia


Lid love rohingya  


Lihat semua komen(27)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-5-2022 03:03 PM GMT+8 , Processed in 0.083299 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top