CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Mengaku Hisap Ganja, Main Snuker Sebelum Kebakaran Tahfiz

12-6-2020 12:07 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 6026| Komen: 39

Description: Saksi ketiga memaklumkan kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa dia dan tertuduh menghisap ganja beberapa jam sebelum kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, tiga tahun lalu.
Saksi ketiga memaklumkan kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa dia dan tertuduh bersama beberapa rakan lain menghisap ganja beberapa jam sebelum kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, tiga tahun lalu.


Memetik BERNAMA, kenyataan itu dibuat ketika perbicaraan kes bela diri remaja yang didakwa membunuh 23 penghuni pusat tahfiz berkenaan, semalam.


Foto: NST

Kata Emran Fazley Abu Bakar, 19, sekitar jam 1 hingga 2 pagi, 14 Sept 2017, mereka ke sebuah pondok di Taman Balak, Kampung Datuk Keramat untuk menghisap ganja  dengan menunggang motosikal.

"Sebelum bergerak ke Taman Balak, saya menunggu abang saya pulang daripada berniaga di Pasar Malam, Sentul untuk bersama-sama pergi ke sana (Taman Balak) kerana ganja ada pada dia. Kami (lapan orang) kemudian sama-sama bergerak ke pondok itu menaiki motosikal.

"Kami tiba di pondok berkenaan bersama-sama, namun dua rakan saya iaitu Shahrul dan Haikal beredar ke tempat lain. Saya tidak tahu ke mana mereka pergi," katanya.



Emran
Foto: Sinar Harian

Dalam 20 minit kemudian, mereka melepak di sebuah warung di taman berkenaan sebelum disertai semula oleh Shahrul dan Haikal.

Selepas puas melepak, mereka (kecuali Haikal) bergerak ke sebuah pusat hiburan untuk bermain snuker.

Sekitar jam 4 pagi, sebahagian daripada mereka kembali ke taman untuk menghabiskan baki ganja, manakala selebihnya pulang ke rumahnya untuk melepak.

Pada 28 Januari lalu, remaja terbabit diperintahkan membela diri atas pertuduhan tersebut, manakala rakannya berusia 19 tahun dilepas dan dibebaskan tanpa dipanggil membeli diri atas pertuduhan sama. - CARI
10

Bagus
7

Marah
8

Terkejut
3

Sedih
3

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (34 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote sukacactus 11-6-2020 08:56 PM
Sakit hati aku bila baca pasal kes ni
Bila baca pasal kes zulfarhan pun sama
Quote jazaa100 11-6-2020 09:40 PM
23 org meninggal sbb kau ank babikkk.....

Quote marla69 11-6-2020 09:43 PM
Kecik kecik dah reti isap ganja. Sakit hati aku baca news ni.
Quote mosti 11-6-2020 09:51 PM
Takut nak beli makanan pasar malam..takut penjual jenis hisap ganja.
Quote I.am.PH 12-6-2020 09:46 AM
Semoga keadilan dapat ditegakkan
Quote arm_band 12-6-2020 01:05 PM
mewah habang ko dek, mampu payung ko & kengkawan ko bertenang ke bulannnnnnnnn  berkali-kali sehari
Quote salmon-suki 12-6-2020 01:06 PM
Ai hrp mereka2 ni dikenakan hukuman y setimpal..kecik2 tak nak mampus mmg sesuai sgt dgn mereka ni
Quote rosli_nurizzati 12-6-2020 01:29 PM
pelik.. ganja apa la ampa amek sampai boleh lak pi bakaq sekolah tu.. ka ampa ni amek ice sbnrnya? sbb tu perangai setan naik level 1000...
Quote SiMontel 12-6-2020 01:33 PM
meluat giler..takyah laa bagi pengampunan..23 nyawa kot hilang mcm tu jer
Quote dewi_rina 12-6-2020 01:51 PM
Amboi ko siap main snuker, awat tak main boling sekali
Meh sini aku snuker kepala ko
Anj**** sangat perangai
Quote Xim 12-6-2020 01:52 PM
Concerned betul ayam ph psl dak2 tahfiz....dah mcm siti kasim...alhamdulillah....
Quote tobby 12-6-2020 01:54 PM
kes bunuh Adib jer yg terlepas angkara Tommy Thomas & menteri hindraf PH
Quote swingchair 12-6-2020 01:56 PM
Dh lama menanti progress kes ni... jahatnya la ko dek... semoga dpt hukuman setimpal...
Quote adamazanjew 12-6-2020 03:16 PM
Edited by adamazanjew at 12-6-2020 03:18 PM

Semoga dihukum gantung , Anak melayu jahanam rosak
Quote RatuDunia94 12-6-2020 03:53 PM
Sampah nya la hai rutin harian hidup heols.. makan ganja.. melepak.. main snukker..
Quote monsterwife 12-6-2020 04:01 PM
adamazanjew replied at 12-6-2020 03:16 PM
Semoga dihukum gantung , Anak melayu jahanam rosak

Bukam anak melayu tapi depa ni anak2 Indon
Immigration patut check legal@illegal
Bukan nak pandang hina tapi kalau mak bapak jenis yg x educated jarang2 sgt ambik berat psl anak2.kurang kasih syg dan didikan agama.budak2 ni semua agaknya mcm tu kot
X kisah anak2 nak keluar dan balik rmh pkul brp
Quote tikusmontok 12-6-2020 04:02 PM
tobby replied at 12-6-2020 01:54 PM
kes bunuh Adib jer yg terlepas angkara Tommy Thomas & menteri hindraf PH

Kannnn...sbb pelaku2nya puak rentung. Takut sentimen perkauman la gamaknya
Quote syamzana 12-6-2020 04:37 PM
sejenis tak tido malam ke bdk2 ni. kulur kilir smpai ke pagi. caner pergi sekolah tak rabak ke mata tu.
hrp mangsa dpt pembelaan yg setimpal. nak hukum mati pun mmg tak boleh. tak pasal2 kene tggung korang plak dlm penjara.membazir sgguh
Quote zeed 12-6-2020 06:39 PM
Ni la anak2 orang IC merah tak sedar diri buat onar kat negara orang. Balik la kampung kau.

Lihat semua komen(39)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-5-2022 05:42 AM GMT+8 , Processed in 1.344241 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top