CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Teringin Hotpot Masa Lockdown, Penuntut Sanggup Berenang Lari Dari Kampus

13-5-2020 03:33 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3233| Komen: 13

Description: Seorang penuntut universiti di Hangzhou, China nekad melarikan diri daripada kena 'lockdown' di kampusnya.
Seorang penuntut universiti di Hangzhou, China nekad melarikan diri daripada kena 'lockdown' di kampusnya.

Menurut laporan Shanghaiist, tular rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di Hangzhou Normal University menunjukkan seorang penuntut lelaki sedang berenang menyeberang anak sungai untuk keluar dari kampusnya.



Kredit foto: Shanghaiist/Weibo

Difahamkan, sebaik kampus dibuka pasca wabak Covid-19, pihak universiti berkenaan mewajibkan pelajarnya kekal di kampus dan mereka perlu mengisi borang permohonan jika mahu keluar.

Bagaimanapun, penuntut lelaki terbabit dikatakan enggan melakukan kerja remeh itu, lalu mencari alternatif lain semata-mata untuk memenuhi keinginannya makan makanan periuk panas (hotpot).



Pihak universiti kemudian menularkan video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) itu di Weibo dan memaklumkan penuntut terbabit sudah ditegur atas tindakannya itu sebaik pulang ke kampus. - CARI
1

Bagus
2

Marah
1

Terkejut
1

Sedih
2

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (11 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • DayangKirana

  • Marah

    Anonymity

  • gaban8899

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Kurex 13-5-2020 04:07 PM
Degil leluhur ni
Quote matchstick 13-5-2020 04:37 PM
Isi borang permohonan remeh..berenang dlm parit Kotor tu xremeh pulak
Quote chinta89 13-5-2020 05:35 PM
Bangsa ni ape nk herannn
Quote Supersirap 13-5-2020 05:43 PM
Sudah di nasihat apakan daya, lepas ni jika berlaku apa-apa jangan salahkan semua pihak
Quote 234126 13-5-2020 06:15 PM
iol keliru nak gelak ke nak kesian ke nak marah. all 3 applies.
Quote Tinot7 13-5-2020 07:41 PM
Ngidam ke apa ni?
Quote gummiebear 13-5-2020 09:06 PM
Iols baca hotspot Patut la pelik dah kenapa sampai nak kena berenang pulak
Quote Artemesiaa 13-5-2020 09:10 PM
Bukan kat Malaysia pun ada kes macam ni ke waktu di asrama dulu.  Gigih panjat pagau nak lepak mamak.  Ada orang bila perut lapar apa pun sanggup.
Quote Cassieopeia 13-5-2020 11:29 PM
sanggup berenang dlm air gitu sbb nk mkn, tak pelik tak sah diorg ni
Quote Manjahati 13-5-2020 11:31 PM
Org mcm ni pun ada..gilos
Quote aliazulaikha 14-5-2020 12:32 AM
Pelik2 perangai
Quote DayangKirana 14-5-2020 05:52 PM
tegur je?
esok lusa ade yang follow suit..
Quote hiswife 14-5-2020 05:56 PM
Seb baik tak mati lemas dik

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-5-2022 10:08 AM GMT+8 , Processed in 0.078579 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top