CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Yak Yak Yeah - Geng Plastik Hitam Lari Bertempiaran Lepas Disergah

13-5-2020 11:56 AM| Diterbitkan: natrahn| Dilihat: 6240| Komen: 31|Original author: Oleh: natrahn

Description: Puasa di bulan Ramadan merupakan rukun Islam ketiga yang dinanti-nantikan saban tahun kerana bulan penuh barakah ini mempunyai banyak keistimewaan yang perlu diketahui antaranya, diturunkan al-Quran p ...


Puasa di bulan Ramadan merupakan rukun Islam ketiga yang dinanti-nantikan saban tahun kerana bulan penuh barakah ini mempunyai banyak keistimewaan yang perlu diketahui antaranya, diturunkan al-Quran pada Ramadan sebagai petunjuk bagi manusia yang berada dalam kegelapan menuju cahaya.

Namun, masih ada amalan ponteng puasa dari golongan tertentu yang mana kebanyakannya terdiri daripada mereka yang sudah berkeluarga dan mempunyai anak-anak kecil.

Geng plastik hitam ini nampaknya tidak pernah pupus kewujudannya walaupun saban tahun pihak berwajib berusaha membanteras kegiatan mereka seperti dikongsikan dalam video ini.


Loading FB Post...


Saat mereka terciduk kelihatan agak lucu, namun ia sudah semestinya salah di sisi agama dan menimbulkan rasa tidak senang kepada umat Islam lain.

Ramai yang dilihat kecewa dengan kejadian yang berlaku kerana si pelaku adalah dari kalangan orang-orang dewasa.





Kredit foto: Naem Kozi Via Facebook Bandar Chukai Kemaman

Sewajarnya semua umat Islam lebih peka dan menghormati kesucian bulan Ramadan. - CARI

Bagus
1

Marah
2

Terkejut

Sedih
2

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (6 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote bakingsoda 13-5-2020 12:13 PM
aku tak paham la, dah ko tak pose asal tak makan makanan kat rumah je?
Quote nefnefnef 13-5-2020 12:27 PM
Hamboiii... Geng plastik itam tak pernah insaf
Quote LostStar 13-5-2020 12:38 PM
hahahha lawak la dorg ni.. teringat puasa 16..
Quote Supersirap 13-5-2020 01:10 PM
Meraka ini memang tidak biasa berpuasa ka? jika tidak berpuasa kenapa perlu makan dikedai dan bukan di rumah? adakah rasa nikmat kelazatan makanan tersebut berbeza jika makan di rumah?
Sentiasa perbaiki diri kita, jadikan diri kita muslim yang terbaik.
Quote antoofighter 13-5-2020 03:45 PM
tak sempat nak yak yak yeay
Quote any42 13-5-2020 04:02 PM
dah tua bangka pun bt prangai xnk puasa jgk. sedihnya. agknya time knak2 je la puasa sbb mak sruh. dh dwasa smpai ke tua xnk puasa. puasa pun mlas, rukun islam lain msti xbt jgk. hazabbbb
Quote sapeka 13-5-2020 05:40 PM
Susah ka berpuasa
Ni mesti jenih pemalas mangkit soq
Quote shazaz 13-5-2020 05:46 PM
Bagi mu cara hidup mu.. Bagi ku cara hidup ku... Al kafirun
Quote shazaz 13-5-2020 05:49 PM
Dia orang tak balik makan kat rumah pasal rumah jauh.. Tengah kerja... Kerja yg meletihkan.. Atau mungkin ada keuzuran... Kita rasa kita ni mulia dari orang lain.. Manusia oh manusia
Quote shazaz 13-5-2020 05:49 PM
Bukan makan depan orang.. Makan sembunyi2...
Quote chinta89 13-5-2020 05:53 PM
Xtau la nk kata ape yg susah sgt nk puasa..
Quote azimodin 13-5-2020 06:42 PM
Last year banyak hari iouls x puasa atas nasihat doctor. Xpuasa pon nyaris2 masuk hospital sebab dehydration. Ada masa x larat nak masak mmg kena beli tapi segan jugak la. Malu weii bila dengar anak2 sedara tanya kenapa banyak hari makcik dorang x puasa.
Quote grosouraus 13-5-2020 07:41 PM
shazaz replied at 13-5-2020 05:46 PM
Bagi mu cara hidup mu.. Bagi ku cara hidup ku... Al kafirun

Surah Al kafirun  diguna pakai utk org kafir..sesama Muslim Amar maaruf nahi mungkar...
Quote xtahumenahu 13-5-2020 08:43 PM
Teringat kwn iols...dihujung nyawa pon berpuasa walaupun tgh demam teruk..waktu berbuka pon xnak buka sampailah dijemput Allah...
Quote Melorqe 13-5-2020 09:53 PM
aku pernah terserempak dgn budak2 maintenance, pakai baju uniform lagi.
beli nasi lemak kat kedai serbaneka dlm bangunan. masing2 keluar dgn plastik itam.
Quote belacan_gurl 14-5-2020 12:05 AM
Sayangnya dah tua bangka....Cuba la sehari berpuasa sehari x puasa kalo ko dah tak pandai puasa sgt....lama2 terus boleh puasa...dahla x puasa...beli makanan kedai cina...mmalukan je
Quote aliazulaikha 14-5-2020 12:48 AM
Tua2 bangka pun tak reti2 nak puasa.
Quote Tinot7 14-5-2020 05:21 AM
Depa pi mkn kat kedai cina ke?
Quote mrsav 14-5-2020 08:03 AM
dah la tak puasa. pegi beli kat kedai cina pulak tu

Lihat semua komen(31)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-5-2022 07:51 AM GMT+8 , Processed in 0.075364 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top