CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Dah Jadi Trend, Apa Hukum Lelaki Pakai Seluar Sukan Sampai Nampak Bonjolan?

27-10-2021 01:16 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 4202| Komen: 107

Description: Isu pemakaian seluar sukan ketat bagi kaum lelaki bukan perkara baru, malah ia menjadi trend sejak bertahun-tahun lamanya.
Isu pemakaian seluar sukan ketat bagi kaum lelaki bukan perkara baru, malah ia menjadi trend sejak bertahun-tahun lamanya.

Tetapi, isu ini kembali timbul apabila pengguna media sosial mula mempersoalkan apakah pandangan atau hukum jika kaum Adam memakai seluar sukan yang ketat sehingga menampakkan bentuk atau bonjolan kemaluan mereka.


Gambar hiasan

Susulan itu, Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan menerusi akaun Twitter memberi respons terhadap persoalan tersebut.

Menurut Pejabat Mufti, setiap Muslim perlu menjaga batasan aurat yang dibenarkan syarak.




Dipetik dari laman sesawang Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan, haram hukumnya jika berpakaian menampakkan sebahagian aurat atau bentuk badan dan kemudian menjadi tatapan bukan mahram.

Oleh itu, baik wanita mahupun lelaki dinasihatkan perlu menjaga etika pemakaian dengan memakai pakaian yang tebal atau memakai pakaian yang tidak menampakkan bentuk tubuh badan mereka


Kredit foto: muftiwp

Islam tidak melarang umatnya untuk bersukan namun etika pemakaian yang patuh syarak harus diikuti, jadi lepas ini baik lelaki mahupun wanita harus bijak memilih pakaian sukan elakkan dari memakai pakaian yang ketat hingga menampakkan apa yang tidak patut terlihat secara umum.


Sumber: Murai

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote nakkomenjugak 27-10-2021 02:04 PM
So yang abe2 jejantz2 ni kena pakai skirt macam hakak2 acik2 selalu pakai kat luar legging tu jugak ke acaner?
Quote axl_bach 27-10-2021 02:07 PM
Benda xpayah fatwa pun,  basic hukum kot... Nmpk aurat jer haramlah
Quote LadyCarefree 27-10-2021 02:11 PM
Lelaki semua boleh. Merokok dan vape yg haram pun lek je semua. Yang xboleh ialah pompan nampak ghambot. Auto tarik semua yg xhencap masuk neraka.
Quote prince_marhaen 27-10-2021 02:26 PM
tak nampak bonjol nnti payah pulak nak rekrut kakak kakak garit, adik adik berair, dan fonen coverina kaya untuk join konvoi sambil berbual mesra-mesra atas alasan bersukan...hujung-hujung dapat la belanja spare part basikal sikit, dapat gi tour jauh sikit... ehekkk..
Quote MissYouSayang 27-10-2021 02:35 PM
Tu la.kekadang geli tgk bonjolan engko tu.kalau muka ensem takpe jgk dimaafkan
Quote ~boolean 27-10-2021 02:37 PM
axl_bach replied at 27-10-2021 02:07 PM
Benda xpayah fatwa pun,  basic hukum kot... Nmpk aurat jer haramlah

ni jawapan asas, ringkas dan mudah faham... itu pun masih lagi ada yang tanya..

twitter lagi pelik..
kalu benda2 agama melibatkan perempuan laju aja viral dan hentam..lepas tu ada yang persoalkan pasaipa sibuk pasal hukum perempuan aja, tapi tak pada laki..

tup2 tengok2 jabatan agama dan mufti dah lama dah keluarkan hukum pasal lelaki..
hat jenis potpet potpet ni mana ada pedulik...untuk mereka isu perempuan aja penting sebab ada unsur 'penindasan' dalam Islam
Quote c===8 27-10-2021 02:41 PM
gagal betul jantan boyak pakai serba serbi ketat join gang beskal
beli dulu exercise bike kayuh dlm rumah
bila dah slim baru beli beskal betul
Quote ninja9 27-10-2021 02:46 PM
LadyCarefree replied at 27-10-2021 02:11 PM
Lelaki semua boleh. Merokok dan vape yg haram pun lek je semua. Yang xboleh ialah pompan nampak gham ...
4 Non Blondes Lyrics
"What's Up?"

25 years and my life is still
Tryin' to get up that great big hill of hope
For a destination

I realized quickly when I knew I should
That the world was made up of this brotherhood of man
For whatever that means
Gaya rambut perempuan hot akan menganggu perasaan lelaki.. perempuan hot vape atau merokok masih nampak sexy dimata lelaki (... syarat: Beauty is in the eye of the beholder)..aku tengah fikir sesuatu yang perempuan hot buat tak tak akan menarik / menganggu dimata lelaki ...mungkin perempuan semua kena tumbuhkan k****  dan bertukar jadi lelaki kot baru selesai semuanya .... hahaha








Quote Kurex 27-10-2021 02:48 PM
Kalau muka hensem, badan sedap, ye la pakai seluar ketat. Iols ok jah...

Selalunya yg sibuk hal aurat ni la paling lehnat perangai. Kaki layan porn!
Quote damsel_fiji 27-10-2021 02:48 PM
menda common sense pun nak tanya tok mufti..otak ko letak kat tempurung ke x boleh nk fikir sendiri..abis tu klu mupti kata boleh..sanggup la ngko pakai dekkk???
Quote spankee_fili 27-10-2021 02:49 PM
Pakai gitu tolong jangan masuk kedai makan
Mau termuntah tengok bontot, benjolan pakej sekali dengan bau tengik peluh
Khabarnya fitrah perempuan nak melawa, laki zaman sekarang pun sama naik je garitnya
Berbasikal untuk kesihatan? Blahhhhh
Kowser sangat
Quote Friska 27-10-2021 03:15 PM
Saya bersyukur karena suami ndak doyan gowes sepeda sama teman-temannya. Pernah beberapa kali suami ngkutin teman-teman bergowes ria, tapi suami kurang berminat karena harus pakai setelan jersey sama celana sempit, jadi ndak enak dia karena malu dan merasa sudah berusia. Lumayan mahal juga sepedanya merek Triban, beli di Decathlon Shah Alam
Quote sharlenetexas 27-10-2021 03:16 PM
Kurex replied at 27-10-2021 02:48 PM
Kalau muka hensem, badan sedap, ye la pakai seluar ketat. Iols ok jah...

Selalunya yg sibuk hal aur ...

Jemin tak hensem ke sis?
Quote Kurex 27-10-2021 03:26 PM
sharlenetexas replied at 27-10-2021 03:16 PM
Jemin tak hensem ke sis?

Dia bottom.. dah tua dah. Kalau naik beskal pun, kendur je telo tu kiri kanan
Quote c===8 27-10-2021 03:29 PM
spankee_fili replied at 27-10-2021 02:49 PM
Pakai gitu tolong jangan masuk kedai makan
Mau termuntah tengok bontot, benjolan pakej sekali dengan ...

masuk kedai mkn tgn siap tutup pepet konon, padahal takde sapa tingin kat pepet bacin tengik hancing tu
Quote domestobot 27-10-2021 03:30 PM
yang naik basikal camtu kalau boleh nak guna pakaian senipis-nipis dan seketat yang boleh lah. alasan sebab nak ringan dan lebih aerodinamik le konon. kalau tak bertanding Tour De France takyah la, pakai je pakaian yang lagi longgar. kata nak berlatih kan. ke suka nak tunjuk kedutan kerandut zakar sesama rakan dan kenalan rapat?
Quote makadek 27-10-2021 03:32 PM
Nak wamas bole tak
Tk mo yang kertu
Quote Artemesiaa 27-10-2021 03:33 PM
Buat2 lupa ler tu lagi pun jarang ada yang nak persoalkan melainkan orang pompuan selalu je dimangsakan
Quote Decaffeinated 27-10-2021 03:33 PM
axl_bach replied at 27-10-2021 02:07 PM
Benda xpayah fatwa pun,  basic hukum kot... Nmpk aurat jer haramlah

perlu!

sebab nak buka thread


Lihat semua komen(107)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2021 01:52 AM GMT+8 , Processed in 0.101583 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top