CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kes Covid-19 Semakin Meningkat, Wakil Rakyat Indonesia Tetap Anjur Konsert Dangdut

25-9-2020 11:56 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 4630| Komen: 31

Description: Seorang wakil rakyat di Kota Tegal, Jawa Tengah yang menganjurkan konsert dangdut di saat peningkatan kes Covid-19 di Indonesia telah menimbulkan kemarahan orang ramai.
Seorang wakil rakyat di Kota Tegal, Jawa Tengah yang menganjurkan konsert dangdut di saat peningkatan kes Covid-19 di Indonesia telah menimbulkan kemarahan orang ramai.

Konsert tersebut diadakan bersempena majlis perkahwinan dan dihadiri ribuan orang di sebuah tempat seluas padang bola sepak.

Kompas melaporkan, rata-rata yang hadir tidak mematuhi protokol kesihatan.

Foto: Kompas
Ramai yang tidak memakai pelitup muka dan langsung tidak menjaga jarak fizikal.

Difahamkan kebenaran diberi untuk acara tersebut kerana semasa permohonan, penganjur mengatakan hanya pentas kecil disediakan bagi persembahan dangdut tersebut.

Ketua Polis Tegal Selatan, Joeharno berkata, 


"Pada awal permohonan, mereka mengatakan hanya pentas kecil disediakan untuk bilangan tetamu yang terhad. Namun, tidak sangka bahawa pentas besar yang tersedia.

"Maka, kami mengarahkan agar pentas itu ditutup supaya tidak ada acara dijalankan pada waktu malam."

Tambahnya, persembahan itu tetap berlansung dan pihaknya tidak dapat berbuat apa-apa.

"Kami tidak boleh memaksa persembahan itu dihentikan kerana kekurangan anggota." -CARI

Bagus
6

Marah
4

Terkejut
6

Sedih
2

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (21 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote BicaraHatiku 25-9-2020 11:05 AM
4+++ kes sehari.... tak terkejut.
Quote ninjago 25-9-2020 11:06 AM
nie baru betul takde hal carik hal.
Quote matbad 25-9-2020 01:55 PM
Yindon kannn apa nak heran
Quote epuepy 25-9-2020 02:20 PM
Good job indo! Naik kan lagi score covid mu.

Paling penting, jgn dtg msia ye pak
Quote JunkMail 25-9-2020 02:27 PM
Pupus je la indon ni.. senang
Quote Nes3in1 25-9-2020 03:00 PM
Mmg kesian petugas2 frontliner indon kena hadap pemimpin dan rakyatnya yg caprut.
Quote darkness 25-9-2020 03:11 PM
Apa nak heran leluhur trisnot ni
Quote domestobot 25-9-2020 03:27 PM
yaaa Indon semuanya bisa diatur iyaa ayo dangdut
Quote MadameOnion 25-9-2020 03:37 PM
kat malaysia pun byk dah kelab2 elit dibuka ye kawan2..marhaen mcm kita je yg tak mampu nak berhibur di kelab2 horang kaya
Quote Nana_Man 25-9-2020 03:43 PM
Bongokkk.....
Quote Betara_Indera 25-9-2020 03:58 PM
elok sangat la perangai, pastu beramai2 masuk Malaysia ikut lorong tikus... elok tembak mati aje pati yg cube masuk ni, ubat corvid paling mujarab
Quote husna_amal 25-9-2020 04:10 PM
mana tahan tanpa hiburan dangdut.
Quote Boomibulat 25-9-2020 04:47 PM
Hari tu ada berita kan..ramai rakyat Indon x pcaya pun kewujudan covid ni..
Quote tripleid 25-9-2020 04:49 PM
Namun ummah bergumbira yahudi dpt cash,kes di israel mkin naik katanya.Rupa2nya di negara islam terbesar didunia 100x lg teruk..
Quote Harley_Quinn 25-9-2020 05:11 PM
Nk menang jumlah kes covid ke cmne ni?
Quote NekNgah 25-9-2020 05:43 PM
Kami tidak boleh memaksa persembahan itu dihentikan kerana kekurangan anggota," katanya.

What??  Macamana boleh kurang, takkan tak boleh pinjam polis dari unit lain?
Quote lavendernovella 25-9-2020 09:36 PM
Mungkin ini salah satu kawalan populasi yg berkesan.   
Quote Skuau 25-9-2020 10:22 PM
lagu dangdutnya...'goyang covid 19' ka???
Quote anony-mous 25-9-2020 11:03 PM
Bodoh ya amat sgt . Elok la 1 negara tu Allah terbalikkan terus. Kecik ke besar ke, konsert dangdut di musim covid ni rasanya xpayah la

Lihat semua komen(31)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-5-2022 07:17 AM GMT+8 , Processed in 0.086884 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top