CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

"Pendapatan Jadi Youtuber Banyak Yang Haram" - Ustaz Abu Syafiq

12-8-2020 11:29 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 9417| Komen: 65

Description: Ustaz Abu Syafiq meluahkan pendapatnya bahawa pendapatan hasil menjadi seorang YuTuber kebanyakannay adalah haram.
Ustaz Abu Syafiq meluahkan pendapatnya bahawa pendapatan hasil menjadi seorang YuTuber kebanyakannay adalah haram.

Pendakwah sensasi itu menyatakan pekerjaan itu tidak menjamin kesenangan hidup di muka bumi ini.



"Pendapatan dari Youtuber ada halal ada haram. Namun kini banyak yang haram juga. 

"Menjadi seorang Youtuber bukanlah menjamin kesenangan hidup duniawi. 

"Lebih ramai Youtuber yang merana berbanding yang okey sedikit," tulisnya menerusi Instagram.

Menurutnya lagi, lebih elok untuk elakkan diri daripada fitnah kerna banyak lagi pekejaan yang boleh dilakukan di luar sana.

Kredit foto: IG
"Banyak kerja di luar sana yang memerlukan anda. Jauhi fitnah Youtuber yang jenis sering memfitnah.

"Beryoutuberlah secara halal dan tidak menyusahkan diri sendiri dan keluarga."

Bagaimanapun, Abu tidak menyatakan siapa yang dimaksudkannya. -CARI


2

Bagus
5

Marah
3

Terkejut
5

Sedih
3

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (21 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • vee_zara

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote KIM.K 12-8-2020 11:34 AM
Macamana tu. Beryoutube sambil goyang ketek ke or mulut hansuang di sana sini

Dah la masak kari ayam pencen pun kena amik lesen
Quote saviour_09 12-8-2020 11:49 AM
aaaa start dah halal haram sorga neraka orang

clarify sket apa yg haram tu?

nak tau jugak kot2 tertengok kang jd haram jugak viewers ni

Quote RatuDunia94 12-8-2020 11:51 AM
Halal haram.. halal haram.. kerja jd ustaz pun ada yg haram tau kalau asyik duk mengata org je masa berceramah.
Quote famri7 12-8-2020 11:52 AM
Sebab ko xviral senang lang ko cakap...sore loser sngt ini ostaz
Quote namieamuro 12-8-2020 11:53 AM
perlu ke highlight lg si mamat ni?
Quote Orix 12-8-2020 11:54 AM
harom kan jah ostak2 x guna sebegini di muka bumi. case solved
Quote honam 12-8-2020 11:57 AM
calling for ustazah @MontanaHannah aka sis vokuro
Quote tripleid 12-8-2020 11:57 AM
channel utube x laku ke ustak
Quote husna_amal 12-8-2020 12:02 PM
Kredibiliti dia sebai ustaz dah busuk jadi orang macam acuh tak acuh dengan apa yang dia katakan.
Quote Kurex 12-8-2020 12:14 PM
Muka dia berkerak
Quote raihaneem 12-8-2020 12:18 PM
Lamaaaa tk naik berita pasai pak usetad ni
Quote mdhelmi 12-8-2020 12:28 PM
tgk pada content
kalo jadi youtuber share ilmu dan tutorial yg berfaedah
pahala melimpah ruah
Quote rosasen 12-8-2020 12:35 PM
rileks semua...betul jgk apa dia kata tu. kalau content yg lagha, x jaga aurat, haram la kan... #jgnkecamnooo hihihi
Quote AbukRokok 12-8-2020 12:39 PM
pulunlah sementara ni
repent later
Quote Belibis 12-8-2020 12:43 PM
Apa apa kerja pun ada halal haramnya.cikgu ke,pegawai polis ke,kalau tak amanah .
Quote renko 12-8-2020 12:45 PM
apebenda la dia ni
Quote dua_chzy 12-8-2020 12:59 PM
Kenapa setad syAbu ni? Nyatakan gimana jatuhnya hukum haram carik duit dari Youtube secara jelas? Bukankah heol sundri pun berYoutube?
Quote sonatalady 12-8-2020 01:18 PM
Makin sakit dunia skg..makin sakit perangai manusianya.
Quote phonon 12-8-2020 01:19 PM
RatuDunia94 replied at 12-8-2020 11:51 AM
Halal haram.. halal haram.. kerja jd ustaz pun ada yg haram tau kalau asyik duk mengata org je masa  ...

hahaha... ini betol... sila gie reply kat instagram beliau....

Lihat semua komen(65)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 08:41 AM GMT+8 , Processed in 0.242977 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top