CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Menantu Begini Tak Patut Disiakan! - Ibu Aliff Syukri Dedah Kenapa Dia Suka Shahida

29-6-2018 10:53 AM| Diterbitkan: Cari-suzy| Dilihat: 19610| Komen: 61|Original author: Oleh: Suzy

Description: Bukan mudah untuk memastikan bakal isteri dipilih oleh anak adalah yang terbaik dan memenuhi semua kriteria diingini. Ini adalah cabaran sebagai bakal ibu mentua kerana sering terjadi di mana menantu ...


Bukan mudah untuk memastikan bakal isteri dipilih oleh anak adalah yang terbaik dan memenuhi semua kriteria diingini. Ini adalah cabaran sebagai bakal ibu mentua kerana sering terjadi di mana menantu perempuan tidak 'sebulu' dengan ibu mentuanya. 

Tambahan pula, jika datang dari keluarga yang terkenal dan berada, pasti terdapat sangkaan bahawa bakal menantu hanya ingin menumpang kesenangan. 


Foto: Google


Begitu juga yang berlaku kepada pelopor industri kosmetik tanah air iaitu pemilik jenama terkenal, Sendayu Tinggi. Rozita Ibrahim yang mesra digelar bonda amat teliti ketika memilih bakal isteri untuk anaknya. Siapa tidak kenal dengan usahawan muda, Datuk Seri Aliff Syukri yang kini sedang bahagia dengan isterinya Datin Seri Shahida. 



Rupa-rupanya, sebelum melayari bahtera perkahwinan sehingga sekarang, pasangan ini terlebih dahulu pernah diuji keikhlasan hati mereka. 

Menurut satu kemas kini di akaun Instgram rasmi miliknya, Rozita mengenali menantunya itu ketika sesi temuduga jawatan perkhidmatan pelanggan oleh syarikatnya. Ketika itu, Shahida telahpun menjadi model iklan dan mempunyai peminat. 




Rozita juga mengakui tidak mahu golongan artis menjadi sebahagian daripada keluarganya. Tetapi, tetap memerhatikan perilaku Shahida di pejabat. 

Selain ringan tulang, sentiasa menunaikan solat dan menjaga aurat adalah antara sifat yang membuatkan Rozita tertarik dengan Shahida. Sehinggalah apabila Aliff Syukri mengakui menyukai Shahida, Rozita segera menyuruh mereka berkahwin kerana dia sendiri ingin sangat bermenantukan Shahida. 

Ha, wanita bujang di luar sana cuba semak adakah anda mempunyai ciri-ciri yang dinyakan di atas. Jika ada jangan risau, andalah menantu pilihan.  - CARI
24

Bagus
8

Marah
13

Terkejut
27

Sedih
24

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (103 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ckenj 29-6-2018 10:57 AM
bagus la begitu...
Quote prettyuglybabe 29-6-2018 11:13 AM
tak pernah perasan pun datin tu model syampoo terkenal..
syampoo apa dia pakai?
Quote zulka 29-6-2018 11:19 AM
menantu ko baik, masalahnye anak ko tu hauk perangai
Quote moonbug 29-6-2018 11:22 AM
Ooo. Cuma tau dia pernah nyanyi nasyid kumpulan Solehah ke apa dgn Binda tu
Quote K_Lily 29-6-2018 11:23 AM
prettyuglybabe replied at 29-6-2018 11:13 AM
tak pernah perasan pun datin tu model syampoo terkenal..
syampoo apa dia pakai?

sunsilk hijau tu kalau tak silap..lagu fames dia nyanyian Indigo...Istimewa. rasanyalah
Quote harkktuih 29-6-2018 11:26 AM
model terkenal...
Quote EvieWanKenobi 29-6-2018 11:29 AM
[youtube]0PUxORlRraU[/youtube]

layannzz..

credit : youtube
Quote EvieWanKenobi 29-6-2018 11:45 AM
prettyuglybabe replied at 29-6-2018 11:13 AM
tak pernah perasan pun datin tu model syampoo terkenal..
syampoo apa dia pakai?

dah tepek dah iklan untuk kak Babe.. hehe..
Quote KulitKayuManis 29-6-2018 11:49 AM
takde la model terkenal mana tahap nasha aziz tu...
Quote prettyuglybabe 29-6-2018 11:54 AM
EvieWanKenobi replied at 29-6-2018 11:45 AM
dah tepek dah iklan untuk kak Babe.. hehe..

ooo.. syampoo yang terkenal..
modelnya takde la tahap terkenal

thank you @K_Lily
Quote umbut 29-6-2018 11:59 AM
Rimas aku tgk ig rozita ni... ckp, jalan semua kemain laju kelam kabut mcm tinggal ketapi, dgn muka botox
Quote kucingitam 29-6-2018 12:02 PM
syukurla dia tabah dgn kerenah alip ni
Quote whadda 29-6-2018 12:08 PM
model terkenal ke mase tu.. ntah2 1 job tu je.. klo tak takde la dia nak keje jadi SA.. tau dia jadi model sunsilk tu pon lepas tok alif terkinja kinja kat tv
Quote nuralisa 29-6-2018 12:18 PM
aku x penah tgk pun iklan tu...
1 job tu je pun... idokla terkenal..
Quote SLAManya 29-6-2018 12:19 PM
Muka muda shahida ni ada 20% ina naim
Quote missdahlia 29-6-2018 12:27 PM
datin ni je mompu lyn datuk syukri pnya peel
Quote gekkou 29-6-2018 12:34 PM
bertuah oit mak mertua puji
kembang setaman weh
aku ingat lagi iklan tu
bagi aku manis je datin masa dalam iklan tu ha

so, model lelaki tu apa cerita pula?
any updates?
Quote exclusive_vvip 29-6-2018 01:08 PM
umbut replied at 29-6-2018 11:59 AM
Rimas aku tgk ig rozita ni... ckp, jalan semua kemain laju kelam kabut mcm tinggal ketapi, dgn muka  ...

mak ngan anak pun cam sama peel je i tgk..takleh blah yg video rozita ni berlari2 sampai x pakai kasut nak gi tgk baby baru dilahirkan tu...mcm dah staged..naluri i kuat mengatakan, dia nak tiru mak dato' ct tempoh hari agaknya tu..
Quote Vanilla_lette 29-6-2018 01:46 PM
Edited by Vanilla_lette at 29-6-2018 01:49 PM
gekkou replied at 29-6-2018 12:34 PM
bertuah oit mak mertua puji
kembang setaman weh
aku ingat lagi iklan tu

Aku pun ingat iklan tu...yg seorg gadis bertudung sdg mengusha seorg mamat hensem kat library tu..
So yg model iklan lelaki tu Adam Radlan...dah kawin dgn anak somebody gak..happy married skrg..

Lihat semua komen(61)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-6-2024 08:41 AM GMT+8 , Processed in 0.084192 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top