CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

"Melayu Bawah Pimpinan PH Terbangsat Di Negara Sendiri" - Najib

1-7-2018 09:38 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 14032| Komen: 115

Description: "Saya pernah sebut Melayu akan terbangsat di negara sendiri jika UMNO hilang kuasa. Kita sudah terlepas kuasa dan mesti tabah hadapi ujian Allah SWT."
"Saya pernah sebut Melayu akan terbangsat di negara sendiri jika UMNO hilang kuasa. 
Kita sudah terlepas kuasa dan mesti tabah hadapi ujian Allah SWT."


Mantan Perdana Menteri menyifatkan orang Melayu kini terbangsat di negara sendiri sejak Pakatan Harapan mengambil alih kepimpinan negara.


Foto: Reuters

Datuk Seri Najib Razak yang juga bekas Presiden UMNO berkata, ahli UMNO kini perlu meletakkan kepentingan parti sebagai keutamaan dalam usaha membina semula kekuatan parti itu.

Berkata menerusi laman rasmi Facebooknya, Najib menggesa ahli parti itu belajar dari kesilapan lalu di samping mengukuhkan perpaduan dan kasih sayang sesama ahli.


"Kita hendaklah berhenti berbalah dan elakkan membuat tohmahan yang boleh menjejaskan perpaduan UMNO jika kita ingin memulihkan kekuatan parti dan mengangkat perjuangan agama, bangsa dan negara," ujarnya.


Foto: IG Najib

Tambahnya, orang Melayu tidak boleh terus bergantung kepada kerajaan baharu untuk memperjuangkan nasib mereka memandangkan kekuatan parti Melayu mereka datang dari sokongan orang bukan Melayu.

"Setakat ini, kerajaan Pakatan Harapan mengizinkan pencabulan Bahasa Melayu, agenda Islam dan Bumiputera juga tidak akan mendapat tempat utama dalam pentadbiran mereka," katanya.


Loading FB Post...

Dalam pada itu, Najib berharap UMNO dapat mengembalikan keyakinan rakyat terutama orang Melayu. - CARI
17

Bagus
23

Marah
3

Terkejut
13

Sedih
18

Lawak
28

Bosan

Friends Rank (102 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pyropura 1-7-2018 05:11 AM
Edited by pyropura at 1-7-2018 05:13 AM

mulayu Umno yg jadi bangsat dibawah PH,  Melayu2 yang normal aman2 aje dibawah pemerintahan Lim Kitsiang ... tu realiti  
Quote noor2 1-7-2018 07:52 AM
Isu rasict korang yang tak habis2lah buat korang melingkup. ...
Quote noor2 1-7-2018 07:54 AM
Rakyat nak hidup aman tapi pemimpin umno ni tak habis2 ketengahkan isu perkauman. ..ni bukan zaman tanah Melayu lah. .ni zaman Malaysia .
Quote mjla 1-7-2018 07:58 AM
Bongok nye bijan
Yg bangsat no la yg menjatuhkan ko
Pasai ko punya perangai yg lebih dr bangsat
Quote v(T.T)v 1-7-2018 08:20 AM
Edited by v(T.T)v at 1-7-2018 08:31 AM
Najib berkata, orang Melayu tidak boleh mengharapkan kerajaan baru yang “kekuatannya datang daripada sokongan orang bukan Melayu”.

Sudah tarak SATU Malaisia kah, Bijan?  Bila ambil cukai pendapatan terbesar dari Cina, senyap aje?  Kenapa masa berkuasa tak kata jangan ambil cukai cina sebab cina tak sokong BeeNd?

Kalao cina undi BeeNd, maka rakyat tak taulah rumah Bijan ada beg Bijan nilai 1.6 juta,  beribu2 barang kemas, beratus juta cash d.l.l.

Mulayu kalao dibangsat, itu pun sebab perompak indon yg menyamar mulayu.




Quote creep_bite 1-7-2018 08:24 AM
Raikan demokrasi...kn terima keputusan rakyat.
Quote sukacactus 1-7-2018 08:30 AM
Buka mulut mengata org je, balik ke dia org mengata balik
Bila la nak tutup mulut, insaf jauh sekali
Quote hanalisa 1-7-2018 08:33 AM
betul cakap dia. Memang melayu umno makin hilang hak keistimewaan.  sedih.
Quote Orix 1-7-2018 08:57 AM
Bukan awok ke yg bangsat sebenarnya ahjib?
Quote tobby 1-7-2018 09:16 AM
setuju seratus peratus.   

petaling street tempat cina meniaga walau bermasalah tak berani dikacau.  tempat melayu meniaga di jalan TAR & masjid india ada silap sikit terus nak di tutup.

“Setakat ini, kerajaan PH mengizinkan pencabulan Bahasa Melayu, agenda Islam dan Bumiputera juga tidak akan mendapat tempat utama dalam pentadbiran mereka.

“Saya pernah sebut Melayu akan terbangsat di negara sendiri jika Umno hilang kuasa. Kita sudah terlepas kuasa dan mesti tabah hadapi ujian Allah,” tulisnya dalam Facebooknya malam ini.
Quote badaksumbu 1-7-2018 09:18 AM
bak sini bukti cina paling byk byr tax
Quote badaksumbu 1-7-2018 09:18 AM
v(T.T)v replied at 1-7-2018 08:20 AM
Sudah tarak SATU Malaisia kah, Bijan?  Bila ambil cukai pendapatan terbesar dari Cina, senyap aje? ...

bak sini bukti cina paling byk byr tax
Quote ChildrenOfBodom 1-7-2018 09:19 AM
woi pukimak anak haram najib bkn hang suka melayu lemah bodoh dan bangsat ka sebab senang nak rompak dan pijak
Quote badaksumbu 1-7-2018 09:20 AM
betul je apa najib ckp tu. cina dah start tunjuk besar kepala bwh ph



Quote badaksumbu 1-7-2018 09:22 AM
tobby replied at 1-7-2018 09:16 AM
setuju seratus peratus.   

petaling street tempat cina meniaga walau bermasalah tak berani dikac ...

padan muka pengundi2 ph terutamanya melayu islam. mcm dah takde tempat mengadu. setakat bising2 sesama sendiri. govt buat bodo je. isu picisan katanya
Quote harkktuih 1-7-2018 09:38 AM
Nama najib kekal dlm sejarah pm paling sangkak, pelingkup sepanjang zaman..
Quote pokaibanktokyo 1-7-2018 09:44 AM
tobby replied at 1-7-2018 09:16 AM
setuju seratus peratus.   

petaling street tempat cina meniaga walau bermasalah tak berani dikac ...

Cina meniaga pebende ? Alibaba paling banyak kat sana
Quote aechae 1-7-2018 09:45 AM
Bangsa umno je kot yg rsa terbangsat eh??
Quote pokaibanktokyo 1-7-2018 09:47 AM
Najib ni penakut tidur sorang sorang macam zaman muda dulu lagi ka ? Nak tau kaum mana paling bangsat pergi la tengok kaum bukan melayu beratur panjang kat Pertiwi soup kitchen

Lihat semua komen(115)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-6-2024 04:21 AM GMT+8 , Processed in 0.061956 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top