CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Rasuah Lebih RM10 Juta, Pengarah Syarikat GLC & 2 Kontraktor Ditahan SPRM

11-11-2016 03:45 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4493| Komen: 4

Description: Seorang pengurus besar sebuah syarikat milik kerajaan (GLC) dan dua lagi ditahan reman lima hari bagi siasatan kes salah guna kuasa, menerima dan memberi suapan melebihi RM10 juta.
Seorang pengarah urusan sebuah syarikat milik kerajaan (GLC) dan dua lagi ditahan reman lima hari bagi siasatan kes salah guna kuasa, menerima dan memberi suapan melebihi RM10 juta.


Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab Rahman mengeluarkan perintah reman ke atas ketiga-tiga mereka sehingga Selasa depan.

Berdasarkan laporan Sinar Harian, pengurus besar syarikat GLC yang berusia 56 tahun itu direman bersama dua individu lain iaitu seorang pengurus besar syarikat kontraktor bergelar Datuk dan seorang Ketua Pegawai Eksekutif syarikat kontraktor.

Semalam, pasukan siasatan SPRM menahan pengurus besar GLC itu di kediamannya di Seremban.

SPRM turut merampas wang tunai berjumlah RM30,000 serta dua buah kereta jenis Audi TT, sebuah Toyota Hilux dan sebuah motosikal berkuasa tinggi jenis Harley Davidson milik suspek di kediamannya.

Selain itu, SPRM telah membekukan beberapa akaun bank milik saspek dan isteri serta anak-anaknya yang melibatkan wang berjumlah kira-kira RM2.5 juta, yang disyaki diperoleh secara rasuah.


Kesemua suspek disiasat mengikut Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 kerana menerima dan memberi suapan.- CARI

sumber foto: internet

13

Bagus
24

Marah
15

Terkejut
15

Sedih
21

Lawak
25

Bosan

Friends Rank (113 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Scintilla 11-11-2016 04:14 PM
Yg tukang report ni mesti kontraktor yg x dpt tender
Quote Nenasketum 11-11-2016 05:00 PM
Makan free lah 2-3 hari ni. Simpan duit rasuah tu yer
Quote white_musk 11-11-2016 08:42 PM
Mesti pengurus besar tu kapir lehnat kan.. Tak mungkin melayu mostlame keji mcm ni
Quote monteulam 11-11-2016 09:08 PM
white_musk replied at 11-11-2016 08:42 PM
Mesti pengurus besar tu kapir lehnat kan.. Tak mungkin melayu mostlame keji mcm ni

Apa kena mengena Islam hendak disalahkan? Yang rasuah tu boleh jadi melayu yang boleh jadi beragama Islam. Yang takda agama macam Stalin, Mao Zedong dan Pol Pot bunuh ratusan juta manusia lagi hebat kapir lahanatnya. Yang ada agama macam Hitler tu pun bunuh manusia berjuta jugak cuma tak boleh lawan manusia yang takda agama, kalau dia berkuasa habis dibunuhnya semua.

Lihat semua komen(4)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 11:32 PM GMT+8 , Processed in 0.076204 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top