CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

SPRM Dedah Sedang Siasat Orang Paling Berkuasa Dalam Malaysia

13-10-2015 10:26 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 12747| Komen: 101

Description: Bekas Timbalan Ketua Pesurujaya (Pengurusan dan Profesionalisme) SPRM, Datuk Seri Zakaria Jaffar mendedahkan SPRM sedang.......


Bekas Timbalan Ketua Pesurujaya (Pengurusan dan Profesionalisme) SPRM, Datuk Seri Zakaria Jaffar mendedahkan SPRM sedang melakukan siasatan terhadap individu yang paling berkuasa di dalam negara ini.

Zakaria yang bersara secara rasmi hari ini berkata, siasatan SPRM merujuk kepada kes SRC International dan dana RM2.6 billion.

"Sepanjang saya berkhidmat di BPR dan SPRM, saya tidak pernah terfikir dan terlintas pada diri saya yang SPRM akan menghadapi cabaran terbesar dan paling hebat seperti yang dilalui sekarang," katanya.

"Semua sedia maklum SPRM sedang menjalankan siasatan paling besar sejak 1967. Oleh itu pegawai- pegawai yang terlibat dalam siasatan kes ini harus diberi sokongan dan suntikan semangat kepahlawanan untuk berjuang di medan yang paling sukar ini.

"Kita berhadapan dengan satu siasatan yang melibatkan orang paling berkuasa dalam negara," katanya memetik laporan dari Malaysia Insider.




baca selanjutnya - Siakapkeli.my



10

Bagus
14

Marah
28

Terkejut
21

Sedih
17

Lawak
22

Bosan

Friends Rank (112 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tokmanting 12-10-2015 09:19 PM
Ni mesti tun
Quote TuntungReturn 12-10-2015 09:21 PM
pigidahhh... 48 taun punya siasat x abis2. ntah2 saksi pun dh mati, pindah, ilang ingatan, sakit.. pegawai penyiasat pun bnyk dh pencen
Quote AbukRokok 12-10-2015 09:22 PM
siapa yg disiasat pada 1967?
Quote dauswq 12-10-2015 09:23 PM
apa yg berlaku pd 1967?
Quote xAthenax 12-10-2015 09:24 PM
  1. "Saya yakin pegawai yang terlibat dalam kes semasa, melibatkan personaliti tinggi dan mendapat perhatian antarabangsa, akan menjalankan tugas tanpa gentar.

  2. "Berdasarkan kepada tradisi, siasatan tetap perlu dijalankan meskipun <b><font color="#9932cc">kita difahamkan ada saksi hilang, lari atau dilarikan</font></b>," katanya
Copy the Code

ataudic4ataudisimenatauditerjunkan
Quote hari1 12-10-2015 09:27 PM
dauswq replied at 12-10-2015 09:23 PM
apa yg berlaku pd 1967?

Mungkin kes lori bawak babi terbalik..babi hilang maauk hutan tak jumpa sampai sekarang
Quote scorpionkiki 12-10-2015 09:29 PM
TuntungReturn replied at 12-10-2015 09:21 PM
pigidahhh... 48 taun punya siasat x abis2. ntah2 saksi pun dh mati, pindah, ilang ingatan, sakit.. : ...

Pemahaman aku ialah dulu tahun 1967 ada penyiasatan yg besar.... tahun ni penyiasatan perkara lain yg besarnya mcm tahun 1967.... bukan yg 1967 punya penyiasatan tu belum siap lagi
Quote TuntungReturn 12-10-2015 09:33 PM
scorpionkiki replied at 12-10-2015 09:29 PM
Pemahaman aku ialah dulu tahun 1967 ada penyiasatan yg besar.... tahun ni penyiasatan perkara lain ...

tu dia tulis sejak 1967, klo tulis selepas 1967 bru jadik ari ni. pemahaman aku ngan ang x sama?
Quote scorpionkiki 12-10-2015 09:37 PM
TuntungReturn replied at 12-10-2015 09:33 PM
tu dia tulis sejak 1967, klo tulis selepas 1967 bru jadik ari ni. pemahaman aku ngan ang x sama?

Kalau ada cikgu bm bagi penjelasan kat sini baguih jugak...

Quote sayawifenikmie 12-10-2015 09:38 PM
.............kes besar sprm apa pada 1967 ??


kes apa sekarangsama besar dengan kes 1967 /

Jenggg jengg jengg
Quote sayawifenikmie 12-10-2015 09:41 PM

.......siapakah?

TDM?? ...........bukan org paling berkuasa sekarang ini ....
Quote jengkoil 12-10-2015 09:42 PM
Atau BPR ditubuhkan tahun 1967?

Errrr...siapa orang yang paling berkuasa di malaysia?
Quote TuntungReturn 12-10-2015 09:44 PM
hah kn ramai yg x fhm disiasat sejak 1967 atau selepas 1967.
Quote sepiITUindah 12-10-2015 09:45 PM
rambut putih atau rambut kembang??
Quote rammad25 12-10-2015 09:48 PM
info dari wiki..

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dahulunya dikenali sebagai Badan Pencegah Rasuah, Malaysia atau singkatannya BPR mula beroperasi pada 1 Oktober 1967 sebagai sebuah jabatan penuh. Akhirnya pada 1 Januari 2009, ia digubal dan di olah semula untuk menjadi SPRM
Quote payit 12-10-2015 09:49 PM
           1967 - penubuhan Badan Pencegah Rasuah (BPR)
                       kini sebagai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)
So maksudnya, sejak penubuhan, Sekarang lah kes paling besar nak kena siasat ...
Quote TuntungReturn 12-10-2015 09:52 PM
hah ok. bru phm..artikel yg pening.
Quote kitty_lynne 12-10-2015 09:53 PM
Sedang siasat kes terbesar mlibatkn SRC dan RM2.6b.... Kes yg tgh pnas skrg ni la
Quote MarryPottet 12-10-2015 09:53 PM
siasat agong letew khen
sebab bru ni majlis raja2 suruh segerakan siasatan & tindakan
u know, kat msia biasa org yg suruh siasat yg kena siasat, bukan org yg buat salah
yg buat salah dilindungi

Lihat semua komen(101)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-9-2022 04:53 AM GMT+8 , Processed in 0.090449 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top