CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Disyaki rasuah, Ketua Setiausaha & Dua Anak Lelakinya Direman Tujuh Hari

5-1-2017 03:34 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 26805| Komen: 291

Description: Ketua Setiausaha Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), Datuk Mohd Arif Ab Rahman direman tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan berhubung kes salah guna kuasa dan rasuah. ...
Ketua Setiausaha Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), Datuk Mohd Arif Ab Rahman direman tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan berhubung kes salah guna kuasa dan rasuah.


Bernama melaporkan, perintah tahanan reman itu dikeluarkan oleh Majistret Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Ab. Rahman terhadap Mohd Arif dan dua lelakinya yang berumur 29 dan 34 tahun.

Mohd Arif disyaki telah menyalahgunakan kuasa dan kedudukannya sejak 2010 dengan meminta rasuah.

Siasatan awal mendapati beliau terlibat secara langsung dalam melantik daripada kontraktor, pembekal dan vendor.

Beliau telah ditahan di rumahnya di USJ Subang Jaya pada pukul 8 pagi, dalam masa sama SPRM turut merampas wang tunai dan jongkong emas bernilai kira-kira RM3 juta.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki berkata, Mohd Arif ditahan bersama seorang lagi individu selepas disyaki terbabit dalam rasuah.


Sementara itu, seorang lelaki berusia 29 tahun yang turut ditahan dipercayai berperanan menerima dan menyimpan wang hasil rasuah daripada kontraktor, pembekal serta vendor yang mempunyai kepentingan dengan KSU terbabit.

Siasatan dijalankan mengikut seksyen 17(a) dan 23 Akta SPRM 2009 serta 4(1)(b) Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram 2001.- CARI

sumber foto: http://img.astroawani.com/

32

Bagus
30

Marah
28

Terkejut
19

Sedih
35

Lawak
29

Bosan

Friends Rank (173 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote insulin 4-1-2017 05:17 PM
Sapa tuuuuuuuuuuuuu?  
Quote ifanonline 4-1-2017 05:22 PM

sila mulakan CSI...

forumer cari.com ramai pakar2 forensik...
Quote pyropura 4-1-2017 05:32 PM
Edited by pyropura at 4-1-2017 05:33 PM

...aku saspek Ksu yg agensi nya  bantu tubuhkan Loyat2 kot  
Quote CiliPadiSedap 4-1-2017 05:36 PM
pe cerita RM 100 juta KBS tu?
Quote Muntz 4-1-2017 05:38 PM
KSU KKLW, Dato' Arif umo 59 thn skarang. Stakat ni lah speku buat masa ni.
Quote insulin 4-1-2017 05:38 PM
ifanonline replied at 4-1-2017 05:22 PM
sila mulakan CSI...

forumer cari.com ramai pakar2 forensik...

Biar forumer lain yang cari.
Quote dizzzek 4-1-2017 05:39 PM
demi life after retire letew...pakai duit rasuah gi haji
Quote ifanonline 4-1-2017 05:43 PM
penjawat awam sinonim dgn rasuah...

sebab tu aku dah ckp lama dah...kurangkan kakitangan awam seperti askar, polis, cikgu, pejabat tanah, majlis perbandaran, imigresen, kastam, etc...we have too many malays in the civil service!
Quote ronapink 4-1-2017 05:49 PM
1 tahun lagi datuk mau pencen..
Quote atira 4-1-2017 05:51 PM
ni haji mabrur ke lebur?
Quote uda 4-1-2017 06:00 PM
Muntz replied at 4-1-2017 05:38 PM
KSU KKLW, Dato' Arif umo 59 thn skarang. Stakat ni lah speku buat masa ni.

Tepat sekali.

Dia ditangkap kerana salahguna kuasa semasa jadi pengerusi MPSJ dulu.
Ni link dia :
http://skandalselangor.blogspot. ... dul-rahman.html?m=1

Quote ultra78 4-1-2017 06:17 PM
Kenyang sungguh.
Quote Muntz 4-1-2017 06:20 PM
uda replied at 4-1-2017 06:00 PM
Tepat sekali.

Dia ditangkap kerana salahguna kuasa semasa jadi pengerusi MPSJ dulu.

Cepat jer kan dpt sumber kat forum ni. Belum habis 1 page lagi.

Quote cmf_shalom 4-1-2017 06:22 PM
Muntz replied at 4-1-2017 05:38 PM
KSU KKLW, Dato' Arif umo 59 thn skarang. Stakat ni lah speku buat masa ni.

uik...pandai

hahaha
Quote ifanonline 4-1-2017 06:24 PM
uda replied at 4-1-2017 06:00 PM
Tepat sekali.

Dia ditangkap kerana salahguna kuasa semasa jadi pengerusi MPSJ dulu.

see...kakitangan majlis perbandaran seluruh negara perlu di kurangkan atau di hapuskan terus...

Quote dizzzek 4-1-2017 06:27 PM
@deezeck
geng ko asyik rasuah je ada agama ke tak?
Quote ifanonline 4-1-2017 06:31 PM
wajah tiada nur...

Quote dizzzek 4-1-2017 06:41 PM
apasal dgn meleisia ni
jumaat luar masjid penuh keta
tp
kes rasuah makin byk di kalangan beragama ni
Quote ifanonline 4-1-2017 06:45 PM
dizzzek replied at 4-1-2017 06:41 PM
apasal dgn meleisia ni
jumaat luar masjid penuh keta
tp

amalan islam bangsa melayu malaysia ni lain skit...depa babi aje tak makan....china doll, dedak, etc...lahap mcm harimau lapar...

Lihat semua komen(291)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

12-4-2024 07:49 PM GMT+8 , Processed in 0.100386 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top