CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Faiz Subri Dibenarkan Pakai Baju Melayu Hadir Ke Anugerah Puskas 2016

5-1-2017 03:12 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 20482| Komen: 214

Description: Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) meluluskan permintaan pihak FAM dan membenarkan calon Akhir Anugerah Puskas 2016, Mohd. Faiz Subri berpakaian tradisional, baju Melayu ketika hadir ke majlis ...

Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) meluluskan permintaan pihak FAM dan membenarkan calon Akhir Anugerah Puskas 2016, Mohd. Faiz Subri berpakaian tradisional, baju Melayu ketika hadir ke majlis tersebut di Zurich, Switzerland 9 Januari ini.


Memetik laporan Utusan Malaysia, keputusan tersebut disahkan Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd. Amin selepas pihaknya menghantar permohonan kepada FIFA agar pemain kelahiran Ayer Hitam, Kedah itu dibenarkan memakai baju Melayu pada majlis berprestij tersebut.

“Kami sudah menghantar permohonan itu sejak awal Disember lalu dan akhirnya mendapat kelulusan daripada FIFA. Saya dah maklumkan kepada Faiz."

“Terpulang kepada Faiz sama ada mahu memakai baju melayu atau sut seperti yang diminta oleh penganjur berhubung kod pemakaian.”
 

Kebiasaannya calon atau pemenang anugerah FIFA akan hadir di majlis tersebut dengan mengenakan sut lengkap.


Faiz juga bercadang untuk berucap dalam bahasa Melayu seandainya dia diberi peluang berucap di atas pentas.

Bercakap dalam bahasa ibunda dalam majlis berkenaan adalah satu perkara biasa.

Penyerang Argentina, Lionel Messi bertutur dalam bahasa Sepanyol ketika memberi ucapan selepas diumum sebagai pemenang Ballon d’Or 2015.

Pemenang Puskas 2015, Wendell Lira dari Brazil juga bertutur dalam bahasa ibunda ketika berucap.

Faiz akan bersaing dengan dua lagi calon akhir iaitu Marlone dari Brazil dan wakil tunggal wanita, Daniuska Rodriguez dari Venezuela bagi Anugerah Puskas 2016.- CARI

sumber foto: https://lh3.googleusercontent.com

21

Bagus
25

Marah
17

Terkejut
13

Sedih
23

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (117 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote deezeck 5-1-2017 03:18 PM
Alhamdulillah

Seorang lagi bintang sukan yang menyinar di pentas global, mengharumkan nama negara

Jatidiri sebagai melayu tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas
Quote rospinki 5-1-2017 03:31 PM
pakai je la  baju sokan/formal..yg penting bakat tu..bkan pesen bangsa jati melayu org nk tau.
Quote deezeck 5-1-2017 03:34 PM
Pemain asia pertama dicalon sebagai top three anugerah terulung fifa kategori jaringan cantik itu pun dah satu pencapaian besar

Syabas
Quote v(T.T)v 5-1-2017 03:40 PM
Pakai Kot hitam merupakan peraturan selama ini.  Messi , Ronaldo dan lain 2 bintang tak pernah bising mau pakai baju tradisional pun,  sorry to say, ini macam sikap juara kampung.





Bola tu cantik, tapi kalao gol keeper bijak pasti dpt save bola tu.
Quote terpaku 5-1-2017 03:41 PM
takkan melayu hilang di dunia... hok hok hokkkk
Quote deezeck 5-1-2017 03:45 PM
v(T.T)v replied at 5-1-2017 03:40 PM
Pakai Kot hitam merupakan peraturan selama ini.  Messi , Ronaldo dan lain 2 bintang tak pernah bisin ...


Boookan aje cina dapigs yang penuh kebencian serta jealousy

Booo
Quote FOTHER-MUCKER 5-1-2017 03:46 PM
deezeck replied at 5-1-2017 07:34 AM
Pemain asia pertama dicalon sebagai top three anugerah terulung fifa kategori jaringan cantik itu pu ...

Patut juga lu kena merasa bangga sebab nama Melayu dikenali satu dunia disebabkan amalan rasuah.  
Quote WhiskeyScotch 5-1-2017 03:47 PM
Tahniah Faiz Subri!!!!
Quote deezeck 5-1-2017 03:48 PM
FOTHER-MUCKER replied at 5-1-2017 03:46 PM
Patut juga lu kena merasa bangga sebab nama Melayu dikenali satu dunia disebabkan amalan rasuah.   ...


Bukak la benang lain bahlol walopun dah banyak pasal tu

Hati lu terlalu busuk macam kandang babi, pencapaian sukan pun lu nak tunjuk hati lu yang sakit
Quote tobobon 5-1-2017 03:51 PM
harap heols menang lah kan

kalau x menang, sia2 jer pakai baju melayu
Quote v(T.T)v 5-1-2017 03:51 PM
Edited by v(T.T)v at 5-1-2017 03:54 PM
deezeck replied at 5-1-2017 03:45 PM
Boookan aje cina dapigs yang penuh kebencian serta jealousy

Booo

macai unta takkan terima pandangan/kritikan orang lain.
So, kenapa Messi , Ronaldo berkali kali menang hadiah tak pernah satu kali pun bising nak pakai baju traditional? why

biasalah, orang lain saje kena respek dan memuaskan permintaannya.

siapa nak jeles dgn juara kampung?

kek tanpa sijil halal tak boleh masuk mekdi baru penuh dgn kebencian.

Quote deezeck 5-1-2017 03:54 PM
v(T.T)v replied at 5-1-2017 03:51 PM
macai unta takkan terima pandangan/kritikan orang lain.
So, kenapa Messi , Ronaldo berkali kali m ...

FIFA kata ok bagi green light

Cai rba dapigs kaki bangku spek tebal dua inci tak tahu sepak bola macam you pulak yang banyak bunyi

Stupid retards
Quote deezeck 5-1-2017 03:57 PM
tobobon replied at 5-1-2017 03:51 PM
harap heols menang lah kan

kalau x menang, sia2 jer pakai baju melayu

Tak ada masalah

Tersenarai sebagai pemain pertama dari benua asia pun dah cukup membanggakan rantau sebelah sini
Quote v(T.T)v 5-1-2017 03:57 PM
deezeck replied at 5-1-2017 03:54 PM
FIFA kata ok bagi green light

Cai rba dapigs kaki bangku spek tebal dua inci tak tahu sepak bol ...

orang yg tak pandai bola sepak pun boleh jadi jurulatih, sebab kena pakai otak. hard for u, bcos u dont have it.

Omputeh sporting so bagi greenlightlah, tak macam ummah rasis kecil hati, kek tiada sijil halal pun bising, itulah perbezaan.


Quote felinecat 5-1-2017 03:59 PM
pakai je la sut, sama dgn org lain   btw, tahniah
Quote Dzeko 5-1-2017 04:32 PM
mengarutlah.. pakai ajelah official suit..
Quote nuralisa 5-1-2017 04:40 PM
walaupun berbaju melayu jati melayu..
tpi gi sana pakaila suit ....  
Quote (=_=) 5-1-2017 04:42 PM
v(T.T)v replied at 5-1-2017 03:51 PM
macai unta takkan terima pandangan/kritikan orang lain.
So, kenapa Messi , Ronaldo berkali kali m ...

Sis jangan tunjuk perangai pprt boleh tak?pemain wanita jepun Homare Sawa menang best player pakai kimono..kau mampu sis?  
Quote kudin66 5-1-2017 04:45 PM
tak sesuai lah pakai baju tradisional untuk majlis macam tu. Kena tengok majlis lah jangan jadi kampung buat malu Mesia aje

Lihat semua komen(214)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-5-2024 10:50 AM GMT+8 , Processed in 0.061849 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top