CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kes Rasuah Projek Air Di Sabah: Kali Ini 19 Jurutera Ditahan, RM2.5 Juta Dirampas!

20-10-2016 03:58 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6834| Komen: 32

Description: Terbaru, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menahan 19 jurutera dan rampasan RM2.4 juta dalam operasi di beberapa lokasi di negeri ini semalam.

sumber foto: http://www.ismaweb.net/


Terdapat perkembangan baru mengenai siasatan kes rasuah projek air di Sabah.

Susulan awal bulan ini awal bulan ini, SPRM menahan empat suspek termasuk pengarah dan timbalan pengarah sebuah jabatan kerajaan negeri ini kerana disyaki mengagihkan projek infrastruktur yang dibiayai kerajaan Persekutuan kepada syarikat dimiliki saudara-mara mereka. 

Terbaru, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menahan 19 jurutera dan rampasan RM2.5 juta dalam operasi di beberapa lokasi di negeri ini semalam. 

Menurut Sumber Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), penahanan berkenaan membabitkan jurutera daerah dan jurutera bahagian. 

Memetik laporan The Star, penyiasat SPRM sejumlah RM2.4 juta berjaya dirampas daripada beberapa suspek yang ditahan di 27 lokasi di seluruh negeri.

Setakat ini, laporan siasatan jelas menunjukkan, kesemua jurutera yang disyaki mengambil rasuah menerusi projek yang dilaksanakan dengan mengenakan bayaran sebanyak 27% hingga 30% untuk keuntungan diri sendiri, sehingga menjana kekayaan setelah sekian lama berbuat sedemikian.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi), Datuk Azam Baki, mengesahkan penahanan terbabit namun enggan mengulas lanjut selain meminta semua pihak tidak mempolitikkan perkara itu.- CARI


14

Bagus
15

Marah
18

Terkejut
26

Sedih
16

Lawak
19

Bosan

Friends Rank (108 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote framecermin 20-10-2016 04:11 PM
byk benar rasuah dlm jabatan ni
Quote dizzzek 20-10-2016 04:12 PM
x pe, janji bukan hotdog
Quote PongKang 20-10-2016 04:15 PM
suma makan rasuah gaji buta etc.. :
Quote Simunggu 20-10-2016 04:16 PM
dengan jumlah duit yg banyak rasanya ini bukan rasuah biasa tapi benda yg terancang rapi utk tujuan politik...
Quote insulin 20-10-2016 04:16 PM
Tu dia. Easy money....
Quote cmf_WonBin 20-10-2016 04:18 PM
Hotdog haram sebab ada perkataan DOG ... tapi duit rasuah semua makan
Quote azimodin 20-10-2016 04:42 PM
Ala, apa nak takut... esok lusa sabung kerja, cari lubang lain nak buat duit
Quote alzan 20-10-2016 05:20 PM
kalau 27 jurutera dan semua daripada daerah2 yang ada dalam Sabah.
Jadi berapa pula jumlah jurutera jabatan air sabah yang bersih dari kekotoran dan cuma minum air tapis
Quote -electrifying- 20-10-2016 06:15 PM
so maknanya ade la peluang pekerjaan lepas ni untuk org2 sabah?
Quote sarahmirza 20-10-2016 06:18 PM
Amboi....
Bila nak pergi siasat atas Pengarah pulak?
Quote nour2001 20-10-2016 06:23 PM
Bukan haritu pengrah dia dibebaskan ke?
Quote card_reader 20-10-2016 06:29 PM
last2 yg bersalah adalah PAR ngan PT/O je...yg lain sume lepas

sama mcm kes balak kat pahang dolu tu.....
Quote mbhcsf 20-10-2016 07:09 PM
biaq SPRM buat siasatan kat  depa depa ni...daripada nak label depa salah ke ape 19 engineers , my god.
Quote BreakingBad 20-10-2016 07:14 PM
Brunei sabah and cina sabah have failed.
Quote shamsadis 20-10-2016 07:15 PM
sarahmirza replied at 20-10-2016 06:18 PM
Amboi....
Bila nak pergi siasat atas Pengarah pulak?

kan Pengarah dia dah kena siasat baca tajuk je ke

Quote sambaldurian 20-10-2016 08:07 PM
So sape tggl kt ofis skg ni? Ramai amek cuti 'bersalin kulit' skg ni.
Quote Azel 20-10-2016 08:15 PM
Hebat lg penangan auntie s anne dr kes ni ye.. X pon menteri bsuara lg
Quote hzln 20-10-2016 08:29 PM
card_reader replied at 20-10-2016 06:29 PM
last2 yg bersalah adalah PAR ngan PT/O je...yg lain sume lepas

sama mcm kes balak kat pahang ...

Ehhh ok lagi tu, level2 peon....yg kes kat nogori, indon tukang tebang balak yg kena jel  
Quote mujer_in_espejo 20-10-2016 08:31 PM
Penyangak. Ular besar. Menyusahkan. Baik pegi mati. :

Lihat semua komen(32)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 04:31 AM GMT+8 , Processed in 0.086580 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top