CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Akhirnya! Ramai Puas Hati Budak-budak Rohingya Dah Dicekup

6-1-2022 12:20 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3346| Komen: 50

Description: Kisah beberapa kanak-kanak peminta sedekah berbangsa Rohingya menjadi topik bualan hangat warganet di media sosial sejak kebelakangan ini.
Kisah beberapa kanak-kanak peminta sedekah berbangsa Rohingya menjadi topik bualan hangat warganet di media sosial sejak kebelakangan ini.

Sebuah video dimuat naik pelayar TikTok @fifi_story07, menunjukkan beberapa gambar kanak-kanak tersebut dipercayai sudah ditahan pihak berkuasa, semalam.


Kredit: TikTok

“Sudah kena kutip. Harap kutip mereka semua ini hantar tempat asal masing-masing. Duduk di negara orang buat perangai macam ini," tulisnya.







Menjengah ruangan komen, rata-rata warganet mengakui berpuas hati dengan tindakan pantas pihak berkuasa dan berharap dihantar semula ke negara asal mereka dengan kadar segera.


Sumber: Utusan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote MissVixen 6-1-2022 12:23 PM
Kutip... Lepas tu buat apa?
Quote haruslah 6-1-2022 12:24 PM
Pastu?
NGO datang backup

Kalau x viral, senyap jer kan
Quote cmf_premierleag 6-1-2022 12:48 PM
lps kutip,boleh la hantar ke Pejabat UNCHR kat Bukit Petaling sana atau hantar ke rumah pembela rohingya spt Wardina, NGOk
kasi depa bela
Quote saviour_09 6-1-2022 01:09 PM
bg bro azalina la

budak2 tu tak salah kata nyaaa
Quote akuHavocczz 6-1-2022 01:11 PM
acah je tu.. buat buat macam buat kerja sebab orang bising. lepas tu depa lepas kan lah.
Quote ChildrenOfBodom 6-1-2022 01:11 PM
Nak bakaq pon dah memang rentung dh
Quote Meiizu 6-1-2022 01:18 PM
Bagi jelah diorang tu ke rumah NGO president
Quote Thunderclouds 6-1-2022 01:28 PM
Wayang ja niiiii..hgpa xyah caya lah. Esk2 muncul blk.
Quote Skuau 6-1-2022 01:30 PM
satgi..ada la tuuuu.....'gerak2 khas'....
Quote Skuau 6-1-2022 01:32 PM
MissVixen replied at 6-1-2022 12:23 PM
Kutip... Lepas tu buat apa?

bg makan,minum,tmpt tgggl...seblm..'dilepaskan kembali'.
Quote Rogue98 6-1-2022 01:32 PM
Hantar jer kat Langkawi....kan dah jadi kampung diaorang kat sana.
Quote harkktuih 6-1-2022 01:43 PM
ala ni semua mengamalkan konsep tangkap & lepas..
Quote FOTHER-MUCKER 6-1-2022 01:49 PM
Puas hati?

Tunggulah beberapa minggu lagi……
Quote krustykrab 6-1-2022 01:53 PM
cmf_premierleag replied at 6-1-2022 12:48 PM
lps kutip,boleh la hantar ke Pejabat UNCHR kat Bukit Petaling sana atau hantar ke rumah pembela rohi ...

Kan..kjp lagi ada la tu ngoK bising.
Harap jkm pi htr ke rmh2 ngoK tersebut..
Quote krustykrab 6-1-2022 01:55 PM
saviour_09 replied at 6-1-2022 01:09 PM
bg bro azalina la

budak2 tu tak salah kata nyaaa

Ni punn sorg lg..htr ke rmh dia..baru la rakyat tak bising sb masalah selessi bila warga rohingya ni ada tmpt tinggal mewah
Quote dani-rox 6-1-2022 02:27 PM
Masa ni la UNCHR, NGOs, politicians pro Rohingya dan acik berkerak acah2 woke dan terpaling humanitarian bersatu hati ambik dan bela mereka. Takkan berdegar2 virtue signaling dan performative activism kat socmed jah, buktikan sekali. Tak payah susah2 soh dan paksa rakyat Msia yg dikatakan rasis dan pilih kaler kulit nih. Berbuat kebajikan dan kebaikan bermula drpd diri sendiri gitu. btw penyanyi selamat mlm rohingya tu apacer?
Quote bulalof 6-1-2022 02:28 PM
yg plg saya nak tau, lepas kutip apa tindakan susulan?
Quote johan-adx 6-1-2022 02:28 PM
bg 1 sampan..suruh dia kayuh pi tmp len blk
Quote glump 6-1-2022 02:34 PM
Kutip budak2 tu sekali mak pak,adik beradik sekali antor balik sana..budak kecik Mana boleh balik sorang2

Lihat semua komen(50)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-5-2022 08:19 AM GMT+8 , Processed in 0.071228 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top