CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Berbeza Dengan Malaysia, Rombongan Jokowi Bagi Laluan Kepada Ambulans

6-1-2022 12:30 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 1597| Komen: 23

Description: Detik-detik rombongan Presiden Joko Widodo (Jokowi) memberikan laluan kepada ambulans tular di media sosial.
Detik-detik rombongan Presiden Joko Widodo (Jokowi) memberikan laluan kepada ambulans tular di media sosial.

Detik melaporkan, kejadian berlaku ketika Jokowi melakukan kunjungan kerja ke Jawa Tengah.


Dalam video itu kelihatan kenderaan pasukan keselamatan berada paling depan rombongan dengan penduduk menyambut kedatangan Jokowi di pinggir jalan.


Kredit foto: Kompas

Video tersebut dirakam dari dalam ambulans dan siren terdengar jelas dalam video.

Menurut netizen, kejadian itu berlaku di Tawangharjo Grobogan.


Video memaparkan kenderaan ambulans sempat memperlahankan kenderaan ketika berselisih dengan rombongan Jokowi.

Namun, pengawal Presiden yang menggunakan motosikal mengarahkan ambulans supaya tidak memberhentikan kenderaan bagi memberi laluan kepada rombongan Jokowi, sebaliknya diminta meneruskan perjalanan.



Ketua Sekretariat Presiden, Heru Budi Hartono berkata, kejadian itu berlaku ketik rombongan Jokowi melintasi Grobogan, Jawa Tengah.


Sumber: Utusan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote batmana 6-1-2022 12:56 PM
Byk benar escort..cm rombongan meminang
Quote Friska 6-1-2022 01:04 PM
Bangga saya
Quote awanearisu 6-1-2022 01:15 PM
Contoh yang baik wajar dipuji.
Quote irish_ieka 6-1-2022 01:23 PM
dah mmg jalan dua lorong berasingan. nk berhenti buat gapo?
Quote Skuau 6-1-2022 01:29 PM
Friska replied at 6-1-2022 01:04 PM
Bangga saya

tapi bila indon nya msk secara HARAM ke Msia....di mana dia???
Quote Rogue98 6-1-2022 01:40 PM
Aku tak faham kenapa menteri n PM kena gaji sampai 50k ke atas. Performance terok giler. Dah dapat mcm2 allowance..makan..utilities..dapat kereta driver..rumah...apasal nak kena gaji banyak camtu pulak. Kalau ekonomi naik takper jugak....ni disaster tahap gaban....tak membantu rakyat langsung.
Quote Shazid 6-1-2022 01:59 PM
Tahniah indonesia
Quote FOTHER-MUCKER 6-1-2022 02:09 PM
Biasalah tu penduduk dari negara negara yang baru merasa kemewahan.
Quote buragazz 6-1-2022 02:56 PM
Ntah2 dah tahu apa yang berlaku kat sini.. terus bagi laluan...
Quote pasa 6-1-2022 02:58 PM
Rogue98 replied at 6-1-2022 01:40 PM
Aku tak faham kenapa menteri n PM kena gaji sampai 50k ke atas. Performance terok giler. Dah dapat m ...

contoh mat sabu menteri paling binawe malaysia pernah ada.
Quote naina 6-1-2022 03:01 PM
Friska replied at 6-1-2022 01:04 PM
Bangga saya


G la balik Indon
Bangga2 pun berjujuk pati masuk sini
Jokowi takleh sediakan peluang pekerjaan ke
Quote jazaa100 6-1-2022 03:05 PM
Rogue98 replied at 6-1-2022 01:40 PM
Aku tak faham kenapa menteri n PM kena gaji sampai 50k ke atas. Performance terok giler. Dah dapat m ...

Dulu mak suruh belajar pandai pandai kau ponteng.....

Tgok ahmad maslan tu, dpt cgpa 3.85.....
Quote Minami2013 6-1-2022 03:07 PM
Malaysia boleh

I rase sbb budaya 'kipas' atau bodek dikalangan penjawat awam sampai tk boleh bezakan tahap hormat kpd pemimpin, priority dan emergency. Atau kurangnya common sense.
Quote Timortimur 6-1-2022 03:18 PM
Kadang2 Indon bagus dari segi mcm ni
Yang bagus haruslah kita puji
Quote harisbee 6-1-2022 03:19 PM
So ummah meleis kekaguman? Nak jd warga indon?
Quote jejaka_hensem 6-1-2022 03:22 PM
Seronok kan tengok pemimpin2 negara luar yg lebih mementingkan nyawa rakyat sendiri dari kepentingan lain.syabas indonesia!pemimpin anda sgt terbaik
Quote copy_paste 6-1-2022 03:30 PM
dia punya penguatkuasa sampai ke menteri bagus,

kalau kat malaysia takut nt pengarah panggil,kenapa x hentikan ambulance tu,president nak lalu
Quote tripleid 6-1-2022 03:54 PM
So nampak kan menteri msia skrg tahap mana jah compare dgn indon..rasa hina gila  dpt pm dgn menteri2 sampah  tahap loji kumbahan mcm kabinet mail
Quote Artemesiaa 6-1-2022 03:55 PM
Syabas buat beliau mengutamakan mereka yang dalam kecemasan

Lihat semua komen(23)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

21-5-2022 07:55 AM GMT+8 , Processed in 0.067985 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top