CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Lepas Dapat 2 Dos Vaksin, Tak Perlu Kuarantin Dah?

17-8-2021 09:46 AM| Diterbitkan: akubujang| Dilihat: 1747| Komen: 4|Original author: Oleh: akubujang

Description: Sekarang Alhamdulilah makin ramai orang dah dapat vaksin setelah sekian lama menunggu.
Sekarang Alhamdulilah makin ramai orang dah dapat vaksin setelah sekian lama menunggu.

Tapi, ada perkembangan terbaru untuk mereka yang sudah menerima dos kedua vaksin jika menjadi kontak rapat kes positif Covid-19. 


Di England dan Ireland Utara, pihak berkuasa kesihatan mengumumkan mereka yang lengkap dua dos vaksin tidak perlu menjalani kendiri jika menjadi kontak rapat Covid-19. 



Mereka hanya digalakkan mengambil ujian PCR, itu pun tidak diwajibkan. Aik macam mana ni? 

Menurut Setiausaha Kesihatan Sajid Javid, perubahan peraturan kuarantin itu dibuat dalam usaha "kembali kepada kehidupan normal". 

Anda rasa macam mana? Yakin tidak mahu kuarantin kendiri walau sudah lengkap dua dos vaksin sekiranya menjadi kontak rapat kes positif Covid-19? - CARI 

1

Bagus
1

Marah
1

Terkejut
1

Sedih
1

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (6 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Rockafella 17-8-2021 10:23 AM
Itu satu percubaan untuk menerima virus Covid-19 dalam kehidupan yang mana menurutnya kita semua harus menerimanya. Pendek kata, dia suruh kita anggap macam virus biasa yang boleh ditangani dan tidak perlu ditakuti sehingga menjejaskan rutin harian.

Apa pun terpulang pada diri sendiri, nak kekal patuh atau tidak. Yang penting, jaga kebersihan dan sentiasa pakai mask serta elakkan kawasan red zone.
Quote alieyrina 17-8-2021 10:47 AM
Tengokla derang kat stadium mcm mana. Dah mcm normal
Quote Ayda89 17-8-2021 12:48 PM
Ya dorang tengah belajar untuk teruskan hidup dengan virus ni..
Quote MontanaHannah 17-8-2021 01:16 PM
penatttttttttttt

Lihat semua komen(4)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-2-2024 04:45 AM GMT+8 , Processed in 0.045061 second(s), 33 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top