CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Saya Tak Namakan Diri Sebagai Calon PM - Zahid

17-8-2021 07:58 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 4189| Komen: 34

Description: Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menafikan beliau menamakan dirinya sebagai calon Perdana Menteri seperti dakwaan sesetengah pihak.

Dalam satu kenyataan, Zahid menjelaskan UMNO akan mencadangkan beberapa nama untuk mengetuai sebuah kerajaan baharu yang akan dibentuk susulan peletakan jawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri.



Kredit foto: The Star

Zahid juga mencadangkan agar sebuah kerajaan yang stabil untuk satu tempoh yang munasabah dan memberi perhatian kepada usaha melawan pandemik COVID-19 ditubuhkan.

"Bagi tujuan ini, sebuah Kabinet yang efektif mirip seperti ‘War Cabinet’ yang hanya memfokuskan proses pemulihan negara mendepani pandemik hendaklah dibentuk.

"Setelah negara mencapai imuniti kelompok dan keadaan memungkinkan untuk Pilihan Raya Umum ke-15 diadakan, maka kerajaan ini harus dibubarkan bagi menyerahkan semula mandat mutlak kepada rakyat.

"Bagi menjamin kestabilan dan kerjasama politik dicapai, tindakan menzalimi parti dan pimpinan lawan hendaklah dihentikan.


"Menggunakan agensi-agensi kerajaan untuk melemahkan lawan dalam mengekalkan kuasa tidak akan memberi apa-apa faedah kepada rakyat," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan malam tadi.

Zahid turut mengakui kecewa apabila pelbagai tuduhan dan tohmahan dilemparkan terhadapnya sepanjang kemelut politik yang berlaku ini.

Beliau juga menyeru ahli dan pemimpin UMNO di semua peringkat untuk menegepikan segala perbezaan dan kembali bertaut demi menjayakan agenda rakyat dan negara ini.

Muhyiddin meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri selepas mendapat perkenan daripada Yang di-Pertuan Agong ketika menghadap baginda di Istana Negara pada Isnin.

Tindakan itu diambil selepas 15 Ahli Parlimen UMNO menarik sokongan terhadapnya sebagai Perdana Menteri dan kerajaan Perikatan Nasional.

Beliau yang juga Presiden Bersatu dilantik sebagai Perdana Menteri pada 29 Februari 2020 ekoran krisis politik selepas keruntuhan kerajaan Pakatan Harapan.


Sumber: AWANI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote xpdckelate 17-8-2021 06:48 AM

AHMAD Zahid. FOTO Arkib NSTP.
Quote nerdy69 17-8-2021 07:40 AM
Biar betul yeop?
Quote MontanaHannah 17-8-2021 07:47 AM
Tan Sri Muhyiddin akan ajdi PM sehingga  PRU-15

membentuk kerajaan


dalam tempoh kelam-kabut majoriti datang serah tengguk kepada Tan Sri Muhyiddin bawa gang yang direject tuan ...

yang pasti

1.PH CINA DAP xkan naik jadi kerajaan ,lupakan jawatan dan Putrajaya better ambil tiket balik  negara asal sahaja!


2. anwar  laki jijah xkan sesekali jadi PM Malaysia sehingga malaikat mati seklaipun dia tetaplah jantan tersial darai paling nazak yg paling celaka pernah dilahirkan di muka bumi hanya untuk jadi  gila kuasa.Anwar ni ejen asing ye ,talibarut  ejen asing , dia mmg jual negara.

3. Mahathir pernah tahu apa dia buat .


4.syed saddiq jadi semakin bangsat jika PH memerintah, tetapi tidak sama sekali sebab PH xkan kembali menjadi kerajaan.Terdesak nak gugurkan kes.
Minah menyesal tu pun kata nak proceed kes rogol ke atas dia, bertapuk tahilah muka dia nanti...tp mak bapakk dia mmg pekat dungu dan muka kontang xde water face.Biawak sungguh keluarga ahli-ahli politik ini .

Quote nakkomenjugak 17-8-2021 09:08 AM
pppffftttttt
Quote kikuri 17-8-2021 09:09 AM
kahkahkahkah...
Quote Babai 17-8-2021 09:12 AM
Hahahahaha
Quote ctaz 17-8-2021 09:14 AM
hehehehehehe
Quote 3chanceno 17-8-2021 09:15 AM
Komedi untuk hari ini
Quote Minami2013 17-8-2021 09:37 AM
Tak pernah terlintas tapi mengharap kaki kipas calon kan dia kan.. sejenis indon.
Quote lurve82 17-8-2021 09:42 AM
Baiklah aku percy
Quote twins 17-8-2021 09:50 AM
memang la dia tak calunkan diri sendiri.... tapi pencacai2 dia la yg akan calunkan nama dia (atas arahan dia jugak la nanti)... mcm la orang tak kenal dia tu macmana.....hhhmmmmm
Quote meisapoya 17-8-2021 10:05 AM
Anaknya pon x boleh control. Baik calonkan anak dia je jadi PM.
Quote laksmanabentan 17-8-2021 10:07 AM
hahahahaaaa...
Quote darkness 17-8-2021 10:11 AM
Walk the talk lah jahid. Kalau ikut apa kau caka tu, betul mau perjuangkan kebajikan rakyat, kekalkan saja kepimpinan sekarang..bodoh apa masa rakyat tengah susah, kau sana juga berebut kuasa dengan PN.
Quote wenza 17-8-2021 10:13 AM
Hm baiklah
Quote Whitepinkrider 17-8-2021 10:17 AM
takyah la uncle. bagi lah org lain.
Quote Burong_Hantuk 17-8-2021 10:17 AM
Wak jahit nih memang kulit muka tebal mcm kulit korbau..
Quote Burong_Hantuk 17-8-2021 10:19 AM
Aku mmg X boleh tgk muka wak jahit nih..muka jns org jahat & putar belit
Quote highcastle 17-8-2021 10:22 AM
Jap... Menitik airmata den bila mengonangkan Jahid ckp camtu.......... Mesti dari hati yg luhur dan ikhlas..........

Lihat semua komen(34)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 08:14 AM GMT+8 , Processed in 0.051265 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top