CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Gara-gara Telur Ayam, Penjawat Awam Dihadapkan Ke Mahkamah

5-10-2018 11:03 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 4784| Komen: 55

Description: Gara-gara telur ayam, seorang penjawat awam dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Terengganu, semalam, lapor Sinar Harian.
Gara-gara telur ayam, seorang penjawat awam dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Terengganu, semalam, lapor Sinar Harian.

Tertuduh, Eddy Ezry Nordin, 32, bagaimanapun mengaku tidak bersalah mencuri 30 biji telur ayam gred A dan beberapa barang lain bernilai keseluruhan RM128.39, pada 26 September lalu jam 1.50 petang, di sebuah pasar raya.



Kredit foto: Sinar Harian

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun, jika sabit kesalahan.

Mahkamah menetapkan 13 Oktober sebagai tarikh sebutan semula kes untuk serahan dokumen dan lantikan peguam.




Eddy Ezry dibenarkan ikat jamin sebanyak RM4,000 dengan seorang penjamin. - CARI
13

Bagus
20

Marah
17

Terkejut
14

Sedih
21

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (89 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote slavehunter 4-10-2018 05:29 PM
What 10 years?? Tapi pedo dapat 3 years jer. Unfair.
Quote chazey 4-10-2018 05:34 PM
slavehunter replied at 4-10-2018 05:29 PM
What 10 years?? Tapi pedo dapat 3 years jer. Unfair.


Bunuh bayi sumbat mulot bayi dengan cili sampai bayi mati tercekik pon 2 tahun je penjara kak. Gila kan?
Quote minguk 4-10-2018 05:35 PM
i tergelak baca... telur je pun nak curi ke? penjawat awam  bergaji kan
Quote slavehunter 4-10-2018 05:35 PM
chazey replied at 4-10-2018 05:34 PM
Bunuh bayi sumbat mulot bayi dengan cili sampai bayi mati tercekik pon 2 tahun je penjara kak. G ...

Tak adil. Siapa hakim ni? Kalau bagi hukuman macam ni aku pun boleh jadi hakim.
Quote tumpanglalu74 4-10-2018 05:38 PM
slavehunter replied at 4-10-2018 05:35 PM
Tak adil. Siapa hakim ni? Kalau bagi hukuman macam ni aku pun boleh jadi hakim.


Darul besit ape nak heran lagi?  Itu kire dah ehsan hakim le tu dari dapat satu sebatan bagi setiap butir telor..
Quote myakayina 4-10-2018 05:39 PM
dah knp sampai kena curi telur tu? nak kata jobless penjawat awam haa.. hukuman plk melampau sampai jel 10 tahun..adakah hakim ambil kira gred telur tersebut? klu gred D mungkin hukuman lebih ringan?
Quote duri_durians 4-10-2018 05:40 PM
bangang nye lah hukuman.. tolong la hakim malaysia ni dah gila ke apa?

hukum dia bayar ganti rugi dah lerrr lepastu penjara la 3 bulan ke dan buat khidmat masyarakat.
Quote hzln 4-10-2018 05:43 PM
Adussss baca tajuk ja ka..pastu menonong komen
Quote slavehunter 4-10-2018 05:43 PM
tumpanglalu74 replied at 4-10-2018 05:38 PM
Darul besit ape nak heran lagi?  Itu kire dah ehsan hakim le tu dari dapat satu sebatan bagi set ...

Barang curi harga rm128. Ikat jamin rm4k mahal tu. Macam kesian pulak tapi kita tak tahu kes sebenar kot2 ada kes bersangkut paut.
Quote Orix 4-10-2018 05:45 PM
Dia x mengaku salah... soo tggu jelah
Quote jelitayu 4-10-2018 05:48 PM
telur emas kah yg dicurinya itu?
Quote venkisu13 4-10-2018 05:52 PM
gb whatsapp apk
gb whatsapp for pc
gb whatsapp for windows

Quote fazamania 4-10-2018 05:58 PM
BABI betul la
Quote harkktuih 4-10-2018 05:59 PM
utk kesalahan tu pesalah boelh dijatuhkan hukuman penjara max 10 tahun..bukannya dah jatuh hukum pun
Quote jalfa 4-10-2018 06:03 PM
Tajuk berita mmg meminta kan...bakpe mung curi telor dik..terdesak sangat potong telo ko rebus
Quote JohnnySins 4-10-2018 06:05 PM
belum jatuh hukum hangpa dah berletiaq menunjuk bowdow dan ignorant dalam procedure perundangan.....hangpa ni semua memang doktoq gigi ka? wakakakkakakakakakka
Quote merrissa 4-10-2018 06:12 PM
10 tahun???!!! ke typo je ni....

please laaaa sapa2 tolong bela org ini

dia curi telur sebab nak makan lapar (kot...)

ada org curi duit rakyat sebab nafsu...rilek terlepas siap jalan2 cari makan lagi
Quote Skuau 4-10-2018 06:22 PM
belum jatuh hukum lagi...pon....cuma yg pasti..ikat jamin RM4000 tu agak 'MAHAL' ...bg saya.
Quote Sang_Pencinta 4-10-2018 06:28 PM
Hukuman 'sehingga 10 tahun' tu tak semestinya kena 10 tahun

Mungkin sebulan, dua bulan, setahun, dua tahun etc tapi bawah 10 tahun lah. Tunggu kata putus mahkamah dulu

Lihat semua komen(55)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-8-2022 04:37 PM GMT+8 , Processed in 0.069581 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top