CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Dulu Dalam Produk China, Sekarang Sardin Keluaran Tempatan Pun Ada Cacing?

3-10-2018 03:39 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 4843| Komen: 37

Description: Sebelum ini, rakyat digemparkan dengan berita mengenai cacing dalam tin sardin keluaran China.
Sebelum ini, rakyat digemparkan dengan berita mengenai cacing dalam tin sardin keluaran China.

Terbaru, Harian Metro melaporkan produk sardin dalam tin keluaran tempatan juga mengandungi cacing.




Menurut laporan, seorang wanita juga suri rumah menemui beberapa ekor cacing ketika mahu menyediakan bekal makanan untuk suaminya bawa ke tempat kerja.

“Bagaimanapun, anak memberitahu dia menemui beberapa cacing dalam sardin yang dibeli di pasar raya di Bahau Jumaat lalu dan mendapati tarikh luput pada 2021,” kata Shukor Yatim, 65, kepada NSTP.

Shukor yang juga bapa kepada Shuhelniwati, 38, berkata, anaknya menemui beberapa cacing dalam dua daripada lima tin sardin keluaran tempatan yang dibelinya.



Kredit foto: NSTP

Tambahnya, perkara itu akan dilaporkan kepada Pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) untuk tindakan lanjut pihak berkuasa. - CARI
21

Bagus
23

Marah
19

Terkejut
15

Sedih
23

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (119 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote buapakperut 3-10-2018 03:41 PM
lhoh ...nak tergelak tgk pokcik ni posing. amik gambar cacing dah le, nak juga promote tetek litak n spek jebon
Quote chicozinn 3-10-2018 04:00 PM
tin macam king cup @ botan jee??seb bek meollss makan sardin ayam brand..
Quote moonbug 3-10-2018 04:05 PM
Stop la makan sardin tin dah. Garam pun banyak
Quote ellZack 3-10-2018 04:14 PM
Macam botan je.
Quote ad_hoc79 3-10-2018 04:24 PM
cap botan nih... dahlah aku suka botan
Quote serawadurian 3-10-2018 04:26 PM
Baru je makan saden 2 ari lepas. Alhamdullillah xde cacing tp kembang tekak la tgk
Quote stania83 3-10-2018 04:27 PM
Ada ke sardin made in msia? Semua China mari, repackage je.
Quote Yahudi_Bisex 3-10-2018 04:40 PM
Brand apa ni????? Kasi tunjuk la
Quote mieymiey 3-10-2018 04:41 PM
Kemain pacik dengan spek hitam
Quote Teru2Bozu 3-10-2018 04:49 PM
stania83 replied at 3-10-2018 08:27 AM
Ada ke sardin made in msia? Semua China mari, repackage je.

ada. ayam brand.
Quote bawangkecik 3-10-2018 05:15 PM
korang masak sempat ka belek belek. tah berapa banyak cacing aku makan , tak teringat nak belek ikan terus masak harapnya matilah cacing2 tersebut
Quote cupacapi80 3-10-2018 05:34 PM
jap g muncullah promo sardin ala islamic...pdhal...
Quote namr 3-10-2018 05:36 PM
Hoih aku dah la suka makan roti sadin, karipap sadin
Quote Foxey 3-10-2018 05:37 PM
euwww.... jenama apa tu? fox biasa beli ayam brand
Quote Bilissey 3-10-2018 05:39 PM
gynecomastia
Quote Artemesiaa 3-10-2018 05:54 PM
Kasi tunjuk jelas2 ler gambarnya kok ya ia product tempatan
Quote debab76 3-10-2018 06:09 PM
lepas kes cacing aritu. terus meols geli nak makan sardin
Quote giyomi 3-10-2018 06:34 PM
iol mmg suka mkn sardin lebih2 lagi sandwhich...tp sekarang terpaksa lupakan...sedihhhh
Quote pokaibanktokyo 3-10-2018 07:16 PM
stania83 replied at 3-10-2018 08:27 AM
Ada ke sardin made in msia? Semua China mari, repackage je.

Yang import punya bukan semua china mari la bodoh. Jenama Adabi punya diimport dari kilang mereka di indonesia

Lihat semua komen(37)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-9-2022 11:50 AM GMT+8 , Processed in 0.096171 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top