CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3947|Reply: 37

Dulu Dalam Produk China, Sekarang Sardin Keluaran Tempatan Pun Ada Cacing?

[Copy link]
Post time 3-10-2018 03:39 PM | Show all posts |Read mode
Sebelum ini, rakyat digemparkan dengan berita mengenai cacing dalam tin sardin keluaran China.


Terbaru, Harian Metro melaporkan produk sardin dalam tin keluaran tempatan juga mengandungi cacing.








Menurut laporan, seorang wanita juga suri rumah menemui beberapa ekor cacing ketika mahu menyediakan bekal makanan untuk suaminya bawa ke tempat kerja.

“Bagaimanapun, anak memberitahu dia menemui beberapa cacing dalam sardin yang dibeli di pasar raya di Bahau Jumaat lalu dan mendapati tarikh luput pada 2021,” kata Shukor Yatim, 65, kepada NSTP.


Shukor yang juga bapa kepada Shuhelniwati, 38, berkata, anaknya menemui beberapa cacing dalam dua daripada lima tin sardin keluaran tempatan yang dibelinya.




Kredit foto: NSTP




Tambahnya, perkara itu akan dilaporkan kepada Pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) untuk tindakan lanjut pihak berkuasa. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-10-2018 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
lhoh ...nak tergelak tgk pokcik ni posing. amik gambar cacing dah le, nak juga promote tetek litak n spek jebon
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 04:00 PM | Show all posts
tin macam king cup @ botan jee??seb bek meollss makan sardin ayam brand..
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Stop la makan sardin tin dah. Garam pun banyak
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam botan je.
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 04:24 PM | Show all posts
cap botan nih... dahlah aku suka botan
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 04:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Baru je makan saden 2 ari lepas. Alhamdullillah xde cacing tp kembang tekak la tgk
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada ke sardin made in msia? Semua China mari, repackage je.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-10-2018 04:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Brand apa ni????? Kasi tunjuk la
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 04:41 PM | Show all posts
Kemain pacik dengan spek hitam
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 04:49 PM | Show all posts
stania83 replied at 3-10-2018 08:27 AM
Ada ke sardin made in msia? Semua China mari, repackage je.

ada. ayam brand.
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 05:15 PM | Show all posts
korang masak sempat ka belek belek. tah berapa banyak cacing aku makan , tak teringat nak belek ikan terus masak harapnya matilah cacing2 tersebut
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 05:34 PM | Show all posts
jap g muncullah promo sardin ala islamic...pdhal...
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Hoih aku dah la suka makan roti sadin, karipap sadin
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 05:37 PM | Show all posts
euwww.... jenama apa tu? fox biasa beli ayam brand
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
gynecomastia
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-10-2018 05:54 PM | Show all posts
Kasi tunjuk jelas2 ler gambarnya kok ya ia product tempatan
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 06:09 PM | Show all posts
lepas kes cacing aritu. terus meols geli nak makan sardin
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 06:34 PM | Show all posts
iol mmg suka mkn sardin lebih2 lagi sandwhich...tp sekarang terpaksa lupakan...sedihhhh
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2018 07:16 PM From the mobile phone | Show all posts
stania83 replied at 3-10-2018 08:27 AM
Ada ke sardin made in msia? Semua China mari, repackage je.

Yang import punya bukan semua china mari la bodoh. Jenama Adabi punya diimport dari kilang mereka di indonesia
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 06:46 AM GMT+8 , Processed in 0.101086 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list