CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Gosip Socmed Lihat artikel

"Kita Tuhan Ke?" - Natasha Hudson, Caprice Sekolahkan PU Amin

2-10-2018 03:33 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 12909| Komen: 78|Original author: Oleh: Ain

Description: Sedang rakyat Indonesia dalam ketakutan apabila Sulawesi digegar gempa bumi, ada pula cerita tidak enak didengar apabila terdapat pihak mendakwa bencana yang melanda negara jiran itu berpunca akibat k ...
Sedang rakyat Indonesia dalam ketakutan apabila Sulawesi digegar gempa bumi, ada pula cerita tidak enak didengar apabila terdapat pihak mendakwa bencana yang melanda negara jiran itu berpunca akibat kegiatan maksiat yang berleluasa.


Pencetus Ummah Amin sebelum ini memuat naik kenyataan yang mencetuskan provokasi di Twitter, sekali gus menyinggung perasaan orang ramai.


Kredit foto: IG PU Amin



Ramai tidak bersetuju dan terkilan dengan kenyataan PU Amin termasuk penyanyi rap Caprice.


Menurutnya, kita sepatutnya menghormati sensitiviti keluarga yang telah kehilangan orang tersayang dalam bencana terbabit.



"Tweet PU mengundang spekulasi di kalangan netizen yang memandai tambah cerita mendakwa kawasan terbabit dilanda Tsunami kerana mengadakan 'pesta LGBT'.


Kredit foto: IG Caprice

"Macam mana kalau mereka salah. Kita sepatutnya mendoakan kesejahteraan mereka," ujarnya di Instagram.

Sementara itu, pelakon Natasha Hudson menerusi IGnya turut mempersoalkan tindakan pihak terbabit membuat dakwaan bencana yang berlaku adalah berpunca akibat maksiat yang berleluasa.



"Kita tiada hak menyuarakan pendapat yang kononnya kita tahu mengapa sesebuah negara dilanda bencana.


Kredit foto: IG Natasha Hudson

"Adakah kita Tuhan? Tidak, jadi diam-diam sudah. Jangan timbulkan spekulasi atau berlagak seperti Tuhan," katanya. - CARI
16

Bagus
22

Marah
18

Terkejut
25

Sedih
23

Lawak
22

Bosan

Friends Rank (126 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Nana_Man 2-10-2018 05:24 PM
Betul kata caprice dan NH. Who are we to judge? Dari ckp gitu, lg baik doakn untk yg selamat supaya cepat pulih dari kecederaan/trauma, dan sedekahkn alfatihah untk yg terkorban. Kalau ade rezeki sikit, boleh buat sumbangan kewangan.
Quote UMMI_MAI 2-10-2018 05:38 PM
perlu ke letak PU kat depan nama ? apa fungsi ?
Quote armin 2-10-2018 05:42 PM
As usual, PU gila attention.
Quote perantaulaman 2-10-2018 05:45 PM
Respect jugak dorang punya pendapat
Quote blekkep 2-10-2018 05:45 PM
berani Pu bebal tuh fitnah Tuhan
Quote rukia2 2-10-2018 07:09 PM
Bersyukur kita msh d lindungi.. Bagus ayat NH nih..
Quote KakakGoyang1 2-10-2018 07:15 PM
X sokong pu.. mcm terlalu takbur.. niat dah baik..cara penyampaian tu salah...
Quote Orix 2-10-2018 07:18 PM
Siapalah yg mengostatkan heshe ni? Selayaknya dihencap smpai mampuss sbb memfitnah Tuhan tak gitu?
Quote red_velvet 2-10-2018 07:36 PM
Yang peliknya heols mengelatat time isu LGBT je...isu2 lain tak sentuh pun.. Asal LGBT naik tocang, eeehhh kau pun terus merentan2.... Annoying
Quote famri7 2-10-2018 07:39 PM
Orix replied at 2-10-2018 11:18 AM
Siapalah yg mengostatkan heshe ni? Selayaknya dihencap smpai mampuss sbb memfitnah Tuhan tak gitu? : ...

Fav topic heshe
.everything nk kaitkan dgn. Lgbq sambil2 ghairah
Quote Orix 2-10-2018 07:41 PM
red_velvet replied at 2-10-2018 07:36 PM
Yang peliknya heols mengelatat time isu LGBT je...isu2 lain tak sentuh pun.. Asal LGBT naik tocang,  ...


Heshe jealous awat yg lain2 senang2 je boleh keluar almari heshe terpaksa la coverina dah terkawen perempuan pulak jenuh lah nak bg konek sundri stim melihat perempuan walhal lgbtq yg lain aman2 jah bersedapan dgan napsu sundri. Tu pasal menyalak mcm babi
Quote Orix 2-10-2018 07:42 PM
famri7 replied at 2-10-2018 07:39 PM
Fav topic heshe
.everything nk kaitkan dgn. Lgbq sambil2 ghairah

Chuols kalo rajin pergi la jalan2 dekat IG heshe... sedih chuolssssssss...... selfie persis gayah tak laku... namun gigih yach !
Quote Managerara 2-10-2018 07:43 PM
betul ke ulamak bersepakat..kalau betul heols cuma menyampaikan je..
Quote lazim 2-10-2018 07:57 PM
Pu  nu kira ustaz mee segera la. Ilmu ala kadar ckp gedegar2 jah. Spesis sohai jugak ni. Mujuur ada rupa
Quote lazim 2-10-2018 07:59 PM
Selaian dr maza & mufti wilayah, ostat2 kita ni jenis bulih pikir sehala jah. Ilmu sains ka geografi ka xdak lnsung nk teroka. Boring dowh. Nmpk xberpengetahuan
Quote Orix 2-10-2018 08:16 PM
lazim replied at 2-10-2018 07:57 PM
Pu  nu kira ustaz mee segera la. Ilmu ala kadar ckp gedegar2 jah. Spesis sohai jugak ni. Mujuur ada  ...

Butaaaaaaaa ke chuols ? Heshe ada rupa ??? Yiiihhhhhhh.....
Quote Orix 2-10-2018 08:17 PM
Managerara replied at 2-10-2018 07:43 PM
betul ke ulamak bersepakat..kalau betul heols cuma menyampaikan je..

Curlastttt ulamak boleh bersepakat utk tentukan bala ke bukan......
Quote bakingsoda 2-10-2018 08:42 PM
sy pikir gini jah, bencana tu peringatan tapi sama ada bencana tu bala atau ujian atas individu la. mmg PU tu salah pon memandai pukul rata tsunami tu laknat tuhan. kita yg tak kena pape ni ambil la iktibar bukan makin galak mempersendakan orang yg menegur, nak buat dosa buat je la. tak payah gelabah tek nak justify perbuatan kau dgn menyindir org berilmu. kekonon liberal open minded sgt, bolayan je la org yg kau rasa tak relevan nak mengatur hidup kau. y bother? tiberr mode setazah
Quote Ferr_Remy 2-10-2018 11:54 PM
PU amin, PU plg bodoh.

Lihat semua komen(78)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-11-2022 09:09 AM GMT+8 , Processed in 0.103602 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top