CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Najib Tiada Ciri Tun Razak - Tun M

2-10-2018 10:17 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2577| Komen: 18

Description: “Bila kita kata ‘cash is king’ bermakna dengan duit kita boleh buat apa sahaja. Bila tak ada duit, curi duitlah."
“Bila kita kata ‘cash is king’ bermakna dengan duit kita boleh buat apa sahaja. Bila tak ada duit, curi duitlah."

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata demikian ketika menyatakan kekecewaannya mengenai Datuk Seri Najib Razak kerana tidak memiliki ciri seperti bapanya Tun Abdul Razak Hussein, seorang individu yang beliau sanjungi, lapor BERNAMA.


Kredit foto: Astro AWANI

Menurutnya, Tun Abdul Razak seorang yang prihatin dengan nasib orang kampung termasuk memperkenalkan pembangunan kawasan luar bandar. Namun, berbeza dengan Najib yang memberitahunya mengenai ‘cash is king’.

Dalam masa sama, Dr Mahathir turut berasa terkilan dengan kerosakan jentera kerajaan ketika pemerintahan Najib.


Katanya, tiada masalah berlaku dengan jentera kerajaan ketika pertama kali beliau menjadi perdana menteri pada 1981. 


Kredit foto: Reuters

Dr Mahathir berkata demikian kepada media Malaysia sebelum mengakhiri lawatan kerja siri kedua ke United Kingdom semalam.- CARI
17

Bagus
17

Marah
21

Terkejut
29

Sedih
29

Lawak
31

Bosan

Friends Rank (144 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote dizekni 2-10-2018 09:21 AM
Habis anak2 ko ada ciri2 ko ke atok?

brutal dan diktator?

hanya sebab DS Najib tak nak ikut perintah
dan suruhan ko, segala yang buruk ko kenakan pada dia

rekod cemerlang Najib selama dia kecimpung dalam politik tanahair
di berbagai kementerian dipadamkan oleh ko begitu sahaja
lepas ko hasut mahacai, terutama budak2 muda

sokongan padu Najib masa ko terdesak waktu UMNO di
ambang pemilihan presiden suatu ketika dulu terus ko lupakan

ko tak akan berada di kedudukan sekarang tanpa UMNO
dan juga DS Najib
Quote minahrecon 2-10-2018 09:28 AM
Yelahhh tok...KO ngan anak beranak je KO YG bagus dan maksum....org lain semua pemalas asik mintak bantuan2 xabis2....KO anak beranak KO mewah kaya xpe usaha sndiri puiitttt.....
Quote rospinki 2-10-2018 09:30 AM
kesana kemari asik cerita keburukan org je..pastu memburuk2kan negara sednri..stupid
Quote ninja boy 2-10-2018 09:30 AM
Berasap kubur tun razak huhuhuh
Quote ra5101 2-10-2018 09:37 AM
Mahathir dgn  'Character assassination' tak kan berubah. Dari dulu lagi dia memang suka serang orang yang dia tak suka. Tuanku abdul rahman, tengku razaleigh, Nik Aziz, Anwar, Tun abdullah dan skrg Najib.
Quote Sham143 2-10-2018 11:23 AM
Apa yg tun cakap tu betul.. Tun razak adalah wira negara sementara Najib adalah perompak negara..
Quote tokmuda 2-10-2018 11:28 AM
ramai orang hidup tak tenang gelisah tidur malam berpeluh mimpi ngeri selagi najib tak masuk penjara.

Quote roy3 2-10-2018 11:37 AM
tokmuda replied at 2-10-2018 11:28 AM
ramai orang hidup tak tenang gelisah tidur malam berpeluh mimpi ngeri selagi najib tak masuk penjara ...

anjing gigih up najib..
Quote tokmuda 2-10-2018 11:38 AM
roy3 replied at 2-10-2018 11:37 AM
anjing gigih up najib..



kau dah settle dgn roy3 belum??

dia kata kau anak anjinggg.




Quote zaziot 2-10-2018 11:41 AM
asal namanye dlm politik..sama je smua 2x5=10
Quote azradila 2-10-2018 11:43 AM
Malaysia Baru
Quote tembikai_limau 2-10-2018 11:50 AM
diam lah asyik berbunyik je ko
Quote badaksumbu 2-10-2018 12:04 PM
mcm mengata diri sendiri je. org kampung yg bodo2 pun gelak agaknya bila dengar mahathir cakap mcm ni nak2 yg duduk kawasan daif dkt pekan tu. tp dah bkn kawasan daif kot sekarang sbb najib dah upgrade kawasan tu dpd rupa setinggan ke taman perumahan, foc lg. yg mana kerja nelayan dpt enjin bot, yg mana ambik upah menjahit dpt mesin jahit baru. byk la kalau nak ceritanya. sbb tu la undi utk najib byk dtg dpd org2 miskin, hina dina

Quote badaksumbu 2-10-2018 12:06 PM
dizekni replied at 2-10-2018 09:21 AM
Habis anak2 ko ada ciri2 ko ke atok?

brutal dan diktator?

ni la kot antara nota dlm buku kecik dia tu

Quote lazim 2-10-2018 12:11 PM
ra5101 replied at 2-10-2018 09:37 AM
Mahathir dgn  'Character assassination' tak kan berubah. Dari dulu lagi dia memang suka serang orang ...

choi macam la najib tu dok diam ja masa berkuasa. sampai siti hasmah pon kena soal. segala kepala bapak keluar. org tuuuuuuuuu org tuuuuuuuu bila berucap
Quote chicozinn 2-10-2018 12:29 PM
ok kalu camtu mohon PM & kabinet baru rombak semula sistem harga semua barang n perkhidnmatan kat malaysia ni selaras ngan kos sara hidup rakyat..penat la gomen dulu menyalak tang ni n gomen skang menyalak tang tu sampai la abang jamil mampus!!
Quote tobby 2-10-2018 12:37 PM
atok bukak mulut jer mcm air kencing menyirami ..   semua perdana menteri yg ganti dia x kena pd mata dia.  ni kita nak tgk hari bersejarah atok nak lantik anuar  ...  harap2 atok umur pjg
Quote Bedah.Cun 2-10-2018 12:55 PM
Mmg pon dia xda ciri tun razak. Dia ada ciri perangai kau yang celaka haram jadah to.

Lihat semua komen(18)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-12-2022 03:40 AM GMT+8 , Processed in 0.085830 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top