CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 11322|Reply: 78

"Kita Tuhan Ke?" - Natasha Hudson, Caprice Sekolahkan PU Amin

  [Copy link]
Post time 2-10-2018 03:35 PM | Show all posts |Read mode
Sedang rakyat Indonesia dalam ketakutan apabila Sulawesi digegar gempa bumi, ada pula cerita tidak enak didengar apabila terdapat pihak mendakwa bencana yang melanda negara jiran itu berpunca akibat kegiatan maksiat yang berleluasa.


Pencetus Ummah Amin sebelum ini memuat naik kenyataan yang mencetuskan provokasi di Twitter, sekali gus menyinggung perasaan orang ramai.




Kredit foto: IG PU Amin










Ramai tidak bersetuju dan terkilan dengan kenyataan PU Amin termasuk penyanyi rap Caprice.


Menurutnya, kita sepatutnya menghormati sensitiviti keluarga yang telah kehilangan orang tersayang dalam bencana terbabit.








"Tweet PU mengundang spekulasi di kalangan netizen yang memandai tambah cerita mendakwa kawasan terbabit dilanda Tsunami kerana mengadakan 'pesta LGBT'.




Kredit foto: IG Caprice




"Macam mana kalau mereka salah. Kita sepatutnya mendoakan kesejahteraan mereka," ujarnya di Instagram.


Sementara itu, pelakon Natasha Hudson menerusi IGnya turut mempersoalkan tindakan pihak terbabit membuat dakwaan bencana yang berlaku adalah berpunca akibat maksiat yang berleluasa.







"Kita tiada hak menyuarakan pendapat yang kononnya kita tahu mengapa sesebuah negara dilanda bencana.




Kredit foto: IG Natasha Hudson



"Adakah kita Tuhan? Tidak, jadi diam-diam sudah. Jangan timbulkan spekulasi atau berlagak seperti Tuhan," katanya. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-10-2018 05:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul kata caprice dan NH. Who are we to judge? Dari ckp gitu, lg baik doakn untk yg selamat supaya cepat pulih dari kecederaan/trauma, dan sedekahkn alfatihah untk yg terkorban. Kalau ade rezeki sikit, boleh buat sumbangan kewangan.
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 05:38 PM | Show all posts
perlu ke letak PU kat depan nama ? apa fungsi ?
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
As usual, PU gila attention.
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 05:45 PM | Show all posts
Respect jugak dorang punya pendapat
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 05:45 PM | Show all posts
berani Pu bebal tuh fitnah Tuhan
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Bersyukur kita msh d lindungi.. Bagus ayat NH nih..
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:15 PM From the mobile phone | Show all posts
X sokong pu.. mcm terlalu takbur.. niat dah baik..cara penyampaian tu salah...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-10-2018 07:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Siapalah yg mengostatkan heshe ni? Selayaknya dihencap smpai mampuss sbb memfitnah Tuhan tak gitu?
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Yang peliknya heols mengelatat time isu LGBT je...isu2 lain tak sentuh pun.. Asal LGBT naik tocang, eeehhh kau pun terus merentan2.... Annoying
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 2-10-2018 11:18 AM
Siapalah yg mengostatkan heshe ni? Selayaknya dihencap smpai mampuss sbb memfitnah Tuhan tak gitu? : ...

Fav topic heshe
.everything nk kaitkan dgn. Lgbq sambil2 ghairah
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
red_velvet replied at 2-10-2018 07:36 PM
Yang peliknya heols mengelatat time isu LGBT je...isu2 lain tak sentuh pun.. Asal LGBT naik tocang,  ...


Heshe jealous awat yg lain2 senang2 je boleh keluar almari heshe terpaksa la coverina dah terkawen perempuan pulak jenuh lah nak bg konek sundri stim melihat perempuan walhal lgbtq yg lain aman2 jah bersedapan dgan napsu sundri. Tu pasal menyalak mcm babi
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
famri7 replied at 2-10-2018 07:39 PM
Fav topic heshe
.everything nk kaitkan dgn. Lgbq sambil2 ghairah

Chuols kalo rajin pergi la jalan2 dekat IG heshe... sedih chuolssssssss...... selfie persis gayah tak laku... namun gigih yach !
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:43 PM From the mobile phone | Show all posts
betul ke ulamak bersepakat..kalau betul heols cuma menyampaikan je..
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Pu  nu kira ustaz mee segera la. Ilmu ala kadar ckp gedegar2 jah. Spesis sohai jugak ni. Mujuur ada rupa
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Selaian dr maza & mufti wilayah, ostat2 kita ni jenis bulih pikir sehala jah. Ilmu sains ka geografi ka xdak lnsung nk teroka. Boring dowh. Nmpk xberpengetahuan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-10-2018 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
lazim replied at 2-10-2018 07:57 PM
Pu  nu kira ustaz mee segera la. Ilmu ala kadar ckp gedegar2 jah. Spesis sohai jugak ni. Mujuur ada  ...

Butaaaaaaaa ke chuols ? Heshe ada rupa ??? Yiiihhhhhhh.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Managerara replied at 2-10-2018 07:43 PM
betul ke ulamak bersepakat..kalau betul heols cuma menyampaikan je..

Curlastttt ulamak boleh bersepakat utk tentukan bala ke bukan......
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
sy pikir gini jah, bencana tu peringatan tapi sama ada bencana tu bala atau ujian atas individu la. mmg PU tu salah pon memandai pukul rata tsunami tu laknat tuhan. kita yg tak kena pape ni ambil la iktibar bukan makin galak mempersendakan orang yg menegur, nak buat dosa buat je la. tak payah gelabah tek nak justify perbuatan kau dgn menyindir org berilmu. kekonon liberal open minded sgt, bolayan je la org yg kau rasa tak relevan nak mengatur hidup kau. y bother? tiberr mode setazah
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2018 11:54 PM From the mobile phone | Show all posts
PU amin, PU plg bodoh.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 06:03 PM GMT+8 , Processed in 0.159116 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list