CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Peraturan Baru Persembahan Pentas, Terengganu Asingkan Wanita Lelaki

3-10-2018 04:26 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 1972| Komen: 8

Description: Jabatan Pelancongan Terengganu akan menguatkuasakan garis panduan baru yang membabitkan 11 peraturan untuk penganjuran persembahan pentas dan muzik.

Bagi penggiat seni yang ingin mengadakan persembahan di Terengganu wajar ambil perhatian tentang berita berikut.

Memetik laporan Malaysiakini yang ambil sumber daripada The Star, Jabatan Pelancongan Terengganu akan menguatkuasakan garis panduan baru yang membabitkan 11 peraturan untuk penganjuran persembahan pentas dan muzik.

Kredit foto: www.malaysiakini.com

Antaranya acara persembahan pentas hanya boleh melibatkan penyanyi dan penari lelaki sahaja manakala persembahan penyanyi atau penari wanita hanya dibenarkan untuk tontonan wanita sahaja di tempat tertutup.

Selain itu, percampuran terlampau di antara lelaki dan wanita di atas pentas ketika persembahan juga dilarang. 

Akan tetapi persembahan kanak-kanak di antara lelaki dan perempuan di atas pentas adalah dibenarkan.

Penganjur juga disyaratkan supaya memastikan para penonton lelaki dan wanita yang bukan mahram tidak bercampur dengan bebas.

Kredit foto: carian internet

Dalam pada itu, persembahan muzik hanya dibenarkan selepas solat Isyak dan tidak boleh melepasi jam 12 tengah malam.

Persembahan pada waktu siang hari pula perlu tidak bertindih dengan waktu solat.

Di samping itu, penganjur juga dilarang membuat persembahan pentas pada hari Khamis malam Jumaat sehingga selepas solat Jumaat hari berikutnya.- CARI

10

Bagus
10

Marah
19

Terkejut
19

Sedih
4

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (71 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote sinalegna 3-10-2018 04:45 PM
Kalau ye pon nak asing elak maksiat patut mula kat hotspot mcm karok, cinema, hotel2, rumah tumpangan, tmpt rekreasi etc.. manade org beromen atas pentas
Quote Teru2Bozu 3-10-2018 04:53 PM
pas ni ada la tu undang2 bungkus orat. pakai tudung la aku balik ganu pas ni. Ma, anak mu pulang berhijab Ma.  
Quote FOTHER-MUCKER 4-10-2018 12:51 AM
Baguslah negara Terengganu semakin maju ke hadapan membenteras haurat lelaki vs haurat wanita!



KUALA TERENGGANU - Liana Rosli atau lebih dikenali sebagai Kak KM yang juga pemilik produk jamu dan Rosalinda dikir barat tidak dibenar membuat persembahan pada Soho Festival yang akan bermula hari ini, hingga Sabtu di Stadium Negeri Terengganu, di sini.


Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Dr Alias Razak berkata, kerajaan negeri telah mengeluarkan arahan kepada Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) mengenai beberapa orang artis yang banyak menimbulkan kontroversi tidak dibenarkan membuat sebarang persembahan di negeri.

“Mengikut rekod sebelum ini, Kak KM dan Rosalinda tidak memenuhi syarat persembahan yang telah ditetapkan kerajaan negeri dan sebab itu mereka tidak dibenarkan membuat persembahan sama ada di atas dan di bawah pentas, mereka boleh datang hanya untuk menjual produk sahaja.

“Kita akan meletakkan penguatkuasa di tempat persembahan nanti dan sekiranya berlaku pelanggaran sya*rat persembahan, kita akan hentikan serta merta kerana penganjur sudah dimaklumkan sebelum ini mengenai syarat berkenaan,” katanya dalam satu sidang media di sini, semalam.

Manakala berhubung gegantung Soho Festival yang telah pun dibuang MBKT adalah kerana ia tidak menunjukkan sepertimana gegantung yang diberi ketika penganjur memohon permit.

Anak kepada pelakon Normah Damanhuri, Kak KM terkenal dengan ‘trademark’ yang mengghairahkan manakala artis dari Kelantan, Rosalinda pula hebat dengan persembahan dikir baratnya yang melalaikan.


http://www.sinarharian.com.my/edisi/...bahan-1.887237

__________________

Quote hayrin86 4-10-2018 08:03 AM
Kat Terengganu tiada sebarang ujibakat rancangan realiti hiburan kan?
Quote pai.kacang 4-10-2018 09:21 AM
bagus  buat macam ni..
Quote Kentang.Goreng 4-10-2018 09:23 AM
Dah ada dah dari semalam...

[Upadate #22] TAKUT tsunami: TERENGGANU aju garispanduan ASING lelaki - perempuan di pementasan (lelaki tengok lelaki - GAY? & perempuan tengok perempuan - LESBIAN?) For KAFIR, case by case basis
Post time 3-10-2018 08:47 AM
https://mforum1.cari.com.my/foru ... &extra=page%3D1

Quote amisery 4-10-2018 11:13 AM
Hmmmm okay bahhhh
Quote Yuan. 23-10-2018 03:53 PM
20181023yuanyuan
adidas shoes
adidas shoes
ugg outlet
christian louboutin
fitflops
pandora jewelry official site
red bottom shoes
air jordans
canada goose sale
canada goose sale
reebok shoes
air max 97
gucci outlet
coach outlet online
cheap jordan shoes
jordan shoes
skechers shoes
kate spade handbags
michael kors outlet
adidas yeezy
cheap jordans
michael kors outlet online
michael kors outlet online
pandora store
texas rangers jersey
ugg australia
oakley sunglasses
uggs outlet
tory burch outlet
pandora charms
ugg boots
air max 2019
nike basketball shoes
houston astros jerseys
coach outlet
christian louboutin outlet
pandora jewelry
ugg outlet
adidas superstar
jordan shoes
adidas yeezy boost
nike shoes for men
polo outlet
nike react shoes
tory burch outlet
nike air max
kate spade outlet
birkenstock shoes
coach factorty outlet
ecco shoes
rolex watches
air max 2018
fitflops sale clearance
nmd adidas
louboutin shoes
ugg outlet
michael kors outlet clearance
cheap oakley sunglasses
swarovski crystal
canada goose outlet
cincinnati reds jerseys
fred perry
nike outlet
new york mets jerseys
moncler outlet
nike air max 87
moncler outlet
coach outlet store online
nike huarache
true religion outlet
coach factory outlet
adidas outlet
ray ban sunglasses
nike air max 1
air max 90
pandora jewelry
uggs
nfl jerseys wholesale
supra shoes
fendi handbags
kate spade
mont blanc
pandora jewelry
florida marlins jerseys
polo ralph lauren outlet
cartier outlet
pandora charms
michael kors
coach outlet online
yeezy boost
kate spade outlet
pandora charms
ralph lauren sale clearance
air max 2017
birkenstock outlet
toms outlet
michael kors handbags
ralph lauren outlet
coach factory outlet
nike outlet
cheap nfl jerseys
michael kors outlet canada
ugg outlet
kate spade outlet store
supreme clothing
coach outlet store
kate spade
nike air max outlet
jordan shoes
ugg boots

Lihat semua komen(8)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-11-2022 07:48 PM GMT+8 , Processed in 0.074515 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top