CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Nabi Jamin Masuk Syurga" - Netizen Kecam Safiey Illias Guna Agama Sebagai 'Perisai'

11-6-2018 12:10 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 12712| Komen: 70|Original author: Oleh: Ain

Description: Tidak dinafikan, usahawan kosmetik terkenal Safiey Illias seorang anak yang suka mendahulukan ibu bapanya. Banyak sudah diberikannya kepada mereka termasuk kereta mewah.Terbaru, Safiey memuat naik gam ...


Tidak dinafikan, usahawan kosmetik terkenal Safiey Illias seorang anak yang suka mendahulukan ibu bapanya. Banyak sudah diberikannya kepada mereka termasuk kereta mewah.

Terbaru, Safiey memuat naik gambar rakan kepada Faiz Roslan dikenali sebagai Amy bersama ibunya berserta kapsyen panjang lebar mengenai usahanya berniaga demi kesenangan ibu bapa.



Posting berkenaan menarik perhatian orang ramai yang turut terkesan dengan penulisannya itu.


Biarlah mereka nak membawang sampai lebam


"Jangan lupa kewajipan walaupun kita ni seorang pendosa yang takkan pernah menjadi sempurna," komen netizen.




Bukan nak membawang, tetapi ramai yang tidak puas hati dengan psoting Saifey itu yang menjadikan agama sebagai perisai menghalalkan apa yang haram.

"Perbetulkan diri sendiri dulu baru boleh cerita hukum agama,"
kata netizen.




Safiey, bagaimanapun membidas semula kecaman orang ramai terhadap dirinya.




Keadaan bertambah panas apabila seorang remaja tampil menegur usahawan berkenaan, namun ditempelak penyokong tegar Safiey.


Kecik-kecik dah membawang




Perkara ini membuat orang lain bertambah berang dengan Safiey dan penyokongnya.

"Jangan risau, walaupun adik berusia 7 tahun sekalipun, tiada siapa patut pertikaikan kalau adik bercakap tentang kebenaran,"
ujar netizen.


Foto: IG Safiey Illias

Safiey, Safiey. Sajat dah senyap, dia pula bangkit buat hal. - CARI
12

Bagus
11

Marah
9

Terkejut
17

Sedih
3

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (64 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mieymiey 11-6-2018 12:32 PM
Nama Safiey Ilyas ni tak sesuai ada dalam bodgos
Quote chicozinn 11-6-2018 12:55 PM
nape sajat, safiey, dsv, toklip ponen ni ade kat bodgos ni??dorang retis ke??dah2 la bagi full coverage kat tokey2 produk timbang kati ni
Quote cicicumel 11-6-2018 01:18 PM
Mmg hanginnn kalu baca komen2 dan status dia dlm IG.dia punya pendirian tu mcm betul sgt2 bg dia.semua komen dia balas dgn alasan2 murni je bagi dia.
Quote danieladam 11-6-2018 01:22 PM
boringgggg.....next
Quote Minami2013 11-6-2018 01:24 PM
Dia puji mak budak tu kan... anyway, cantik nya mak die...
Quote toxicated 11-6-2018 01:28 PM
yg penting iols nampak mn.mnz komen ape ntah. mcm bengang dia asyik duk guna word ikram ke ape tu
Quote adeqo 11-6-2018 01:39 PM
Apa kena mengena cari kerja halal dengan jadi transgender??

Nak ckp jadi transgender pun boleh cari kerja halal ke mcm mana? Boleh hormat mak ayahh gituuu..

Kita tak bercakap psl kebaikan apa yg anda buat mncari kerja halal tlg mak ayah sumee..  hnya Allah yg tentukan dan membalasnya....  kita cakap sikap awak yg dok permainkan agama.. jadi perempuann jadiann.. kami bukan menghukum.. tp bnda ni dah tercatat dalam alquran n hadith. Nak tnya, jika dalam alquran kata “janganlah kamu menghampiri zina”..then perbuatan ko seolah2 menghampiri zina adakah nak kata ktrg menghukum memfitnah?

Kami manusia, bukan binatang.

semak aku dengan speciess safieyy ni.. korang yg lain stop la agung2 kan dia.. geramm aku
Quote bukan_ustazah 11-6-2018 01:50 PM
Diorang ni bukan artis .. patut masuk personaliti social media punya bod
Quote kiah_mai_pulak 11-6-2018 01:53 PM
Hanatttt betol sapi lembu pondan ni... mazhab mana ntah dia pakai ni.. boleh pulak ya, ko buat la baik kat mak ayah, then lepas tu ko jadi nk jadi syaitonnnn pun... allah redha dan ampun kan ko sbb dh buat baik kat mak ayah.. gitu ke konsep ko sapi lembu pondan oiii???
Quote besarkecik 11-6-2018 01:57 PM
cicicumel: Mmg hanginnn kalu baca komen2 dan status dia dlm IG.dia punya pendirian tu mcm betul sgt2 bg dia.semua komen dia balas dgn alasan2 murni je bagi dia.

Sabar sister
Quote chicozinn 11-6-2018 02:32 PM
xsilap meollss tengok ade muka si sapi kat tv alhijrah..masa selawat pas azan..si ponen ni pakai baju putih tgah salam jemaah kat dlm msjid
Quote zaraaqilah 11-6-2018 02:40 PM
kiah_mai_pulak replied at 11-6-2018 01:53 PM
Hanatttt betol sapi lembu pondan ni... mazhab mana ntah dia pakai ni.. boleh pulak ya, ko buat la ba ...

gitu ler konsepnyerrr....acah2 suci tuk menyedapkan hati lettewwwwalaupon aku pondan...tp aku mulia k sbb membantu org susah n bg mak abah aku kesenangan...
cheittt...

Quote balakkampung 11-6-2018 02:54 PM
hamboiii lentik nyer bontot dia...jeles iolls...
Quote Afifi82 11-6-2018 02:54 PM
Team Siti Kasim la ni. Makin mnjadi2 batak2 shemale ni. Yuks.
Quote kiah_mai_pulak 11-6-2018 03:21 PM
zaraaqilah replied at 11-6-2018 02:40 PM
gitu ler konsepnyerrr....acah2 suci tuk menyedapkan hati lettewwwwalaupon aku pondan...tp aku muli ...

Kannnnnn.. hamjadahhhh betol sapi lembu pondan ni.. kak kiah dh x kosserr nk tgk dia ni, wartawan hazab cari ni je duk gigih up kisah dia ni
Quote Munshi 11-6-2018 04:49 PM
kiah_mai_pulak replied at 11-6-2018 01:53 PM
Hanatttt betol sapi lembu pondan ni... mazhab mana ntah dia pakai ni.. boleh pulak ya, ko buat la ba ...

konsep dia bukan begitu maksudnya. konsep dia ialah dia sedar dia tak sempurna dan berdosa tapi dia pun cuba lah buat yg terbaik yg mana dia mampu. urusan nafsu dia itu adalah ujian tuhan kat dia. itu personal challenge utk dia sebagai khalifah di dunia ini. yg dia cuba bangkitkan adalah berkenaan mereka mereka yg selalu mengata, mencemuh, menhanat, menghukum dia dan ibu bapa dia (lebih terarah pada jiran di kampung).ada ramai manusia yg Allah tak uji nafsu songsang, Allah uji pulak melalui benda lain, dadah judi derhaka ibu bapa mengkhianati isteri zina kufur munafik etc etc. yg mana dosa dosa itu juga dosa besar. cuma dosa itu dilakukan oleh "hetero" community maka org itu cuma dilihat sebagai pendosa tp tidak dilaknat oleh masyarakat. Wallahualam

jika kamu berkata yg safiey menggunakan agama utk mempertahankan tindakan dia, kamu juga begitu menggunakan agama utk mempertahankan hujah kamu. apa yg safiey/kamu gunakan pulak adalah selektif, dipilih ikut kesesuaian diri sendiri utk memenagkan hujah. perbuatan ini mungkin tidak begitu bijak sebab saya percaya kamu juga belum hadam erti al-quran sebenarnya (saya juga begitu). please stop saying that it is clearly and obviously stated in the quran that Allah despises transgenderism as we just dont know the context of the verses in the quran and most importantly we are not Allah. Allah maha mengetahui. saya bukanlah menyokong tindakan safiey ni atau mereka yg sama seperti dia, cumanya nak cakap yg kita ni semua pun horror. sebelum kita judge org Allah pun suruh kita tgk cermin dulu. kalau kita ambil alih tugas Allah lagi besar dosanya sebab dah mencabar Allah kan? #donedakwah #gitukonsepnya #jgnsentapsebabakupunhorrorjugak


Quote fox. 11-6-2018 05:09 PM
ahh kalau menyerupai berlainan jantina boleh jua masuk syurga akak nak berbaju melayu la di hari lebaran ini
Quote fealefea 11-6-2018 05:25 PM
nasib baik masih ada yang menegur kemungkaran. Sudah berkali2 disebut dlm quran Allah binasakan kaum tu sbb maksiat yang tak terkawal. kalau masyarakat islam sudah mula terima nyah kawin ngan laki dan yang sejenis, bersedialah kita menerima bala bersama. yang sedap sorang yang merana semua.
Quote geenie 11-6-2018 05:40 PM
fox. replied at 11-6-2018 05:09 PM
ahh kalau menyerupai berlainan jantina boleh jua masuk syurga akak nak berbaju melayu la di hari leb ...

as long as tutup aurat, okeh je sistur

Lihat semua komen(70)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-7-2022 02:50 AM GMT+8 , Processed in 0.073255 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top