CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Zahid Hamidi Jumpa Tun M, Nak Beli Tempe Ke Tu?" - Netizen

7-6-2018 05:02 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 7695| Komen: 27|Original author: Oleh: Ain

Description: Sejak keputusan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) diumumkan, hari ini merupakan pertemuan rasmi pertama antara Pemangku Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir ...
Sejak keputusan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) diumumkan, hari ini merupakan pertemuan rasmi pertama antara Pemangku Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.



Foto: FB Zahid Hamidi

Perkara itu dikongsikan menerusi Facebook (FB) Zahid yang memaklumkan bahawa pertemuan itu dibuat sempena bulan Ramadan.


Semoga pertemuan ini memberi kebaikan kepada semua


Loading FB Post...


Pertemuan itu turut dikongsikan menerusi laman FB Kelab Che Det dan ia mencetuskan pelbagai reaksi daripada netizen.
Yang pastinya, orang ramai tidak berpuas hati dengan pertemuan itu kerana menyifatkan Zahid 'ada udang di sebalik batu'.


Loading FB Post...


Zahid nak beli tempe yang Tun jual ke?


"Zahid ni lalang paling kuat dalam Malaysia, hati-hati Tun,"
komen netizen.




Malah, netizen turut menyifatkan Zahid sebagai seorang yang tidak tahu malu memandangkan beliau pernah menghina keturunan Dr Mahathir sebelum ini.


Dah takut, baru datang menyembah


"Aku ingat lagi macam mana kau hina dan fitnah Tun Mahathir. Sekarang ni kau salam dan tunduk-tunduk kat Tun,"
kata netizen.




Sementara itu, segelintir netizen menasihati agar masyarakat tidak terlalu taasub dengan politik hingga memecahbelahkan perpaduan sedangkan 'yang di atas' sudah berbaik.


Kena positif


"Apa salahnya berbaik demi negara.

"Pengikut dan penyokong je meroyan tak tentu hala, dia orang elok je.

"Yang di atas dah berbaik, kitay ang di bawah ni bila pula?"
antara komen netizen.




Apa yang melucukan, ada juga yang menyamakan dunia politik dengan drama jam 7 malam.


Foto: FB

Bulan Ramadan bakal melabuhkan tirai, bila pula kita sebagai masyarakat nak bermaafan dan bersatu teguh demi negara? - CARI
14

Bagus
19

Marah
14

Terkejut
22

Sedih
18

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (103 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote munchkin 7-6-2018 05:16 PM
Biaq pi lah. Tapi krna hati2.

Tun ni jenis listen kpd semua benda. Dia Biar orang habis ckp (walau ckp org tu make no sense or statement kurang cerdik). Lepas habis ckp baru dia akan ckp.

Dia bukan yes man punya orang.
Quote netto_ 7-6-2018 05:24 PM
Muka tun m nampak mcm meluat jah. Punye tebal muka jahid ni. Xingat dulu kutuk name kutik dgn ic org tua ni. Aiyo
Quote drivethru 7-6-2018 05:27 PM
Nak dedak raya la tu. Takut xde ape nak bagi orang makan raya nanti.
Quote ninnakarinna 7-6-2018 05:47 PM
Kaklong ada buat status kat ig x?dia kan lebih sudu dr kuah
Quote missbelladania 7-6-2018 05:53 PM
kak long mana? dia tau tak bapak dia gi jumpa tun ni   

Quote azwanaliori 7-6-2018 06:05 PM
Kak long fefeling islamik paling suci skrg.
Quote VuJiE 7-6-2018 06:11 PM
haha haha haha haha haha hahahahahahahaaa tempe tempeee
Quote Orix 7-6-2018 06:25 PM
Muka Tun M mcm meluatttt jah dgan wak jahid ni {:smile
Quote giyomi 7-6-2018 06:49 PM
Berbaik demi negara tengkorak kau...sah2 ada agenda tersembunyi indon ponurogo ni. Heiii...dl bukan main kata kutty ni itu sekarang dtg menyembah tuk kebaikan konon...harkkkkthuiiii
Quote danieladam 7-6-2018 07:29 PM
Edited by danieladam at 7-6-2018 07:31 PM

Iols senyum sinis je dgn kedua2 belah penyokong tun M dgn pak jahid pasal kutuk mengutuk sesama kedua pemimpin.

Bg yg dah lupa, iols cuba ingatkan satu ketika dlu anwar ibrahim pernah gelarkan tun M dgn nama mahafiraun, mahazalim di samping menuduh tun M dan family sbg kronisme dan nepotisme. Tun M juga yg menyumbat anwar dlm penjara sampai anwar menderita selama bertahun2 kononnya.

Lihat di mana Tun M dan anwar berada skrg? Bertepuk tampar bertentang mata berganding dang gong lagi sekarang.

So bg iols..apalah sgt pak jahid ni yg x buat dosa besar sgt pd Tun M. Mybe lps ni dah boleh tido sebantal makan sepinggan dgn Tun M mcm Anwar?
Quote Mina2215 7-6-2018 09:35 PM
ninnakarinna replied at 7-6-2018 05:47 PM
Kaklong ada buat status kat ig x?dia kan lebih sudu dr kuah

Kaklong g umrah bertiga nun.
Quote compunk 7-6-2018 10:15 PM
{:laugh jgn kasi chan... Tun m....
Quote rogayahtop 7-6-2018 11:00 PM
politicians 101
Quote robinmosby 7-6-2018 11:02 PM
Tengok muka Tun macam tak nak layan ja
Quote ohnoLia 8-6-2018 05:00 AM
Alhamdullilah. Eloklah berdamai dan bermaafan sempena ramadhan ini. Ini tanda tanda yg baik utk future malaysia.
Quote fushimi 8-6-2018 08:11 AM
dasar leluhur manuskrip kuno



Quote fly_in_d_sky 8-6-2018 09:16 AM
Cantik kata2 pesanan nasihat  CM Sabah Baru

Pesanan yg sangat mulia drp Ketua Menteri Sabah utk renungan bersama.

CnP:

TAZKIRAH/ PERUTUSAN DARI KETUA MENTERI SABAH (WARISAN ) YG BARU, Datuk Seri Haji Shafie bin Haji Afdal.

Khas utk semua terutama khas utk umat islam

Drp CM baru

Assalamualaikum

Mari kita hentikan negativiti mempersenda bekas PM dan Isteri beliau, mari kita henti jadikan mereka bahan lawak jenaka.

Kita semua ada khilaf, ada silap, ada dosa masing-masing, bukan mereka sahaja yang berdosa atas muka bumi ini, serahkan pada DIA Yang Maha Menghakimi.

Kadang-kadang masalah kita sebagai ummat Islam, kita belum Islam pada cara hidup, kita belum Islam pada pemikiran, kita belum Islam pada percakapan, kita belum Islam pada akhlak dan tindakan, tapi kita bermati-matian ingin ISLAMkan negara.

Tidakkah ianya pincang? Islam perlu bermula dari dalam diri, dari dasar, bukan terus di puncak.

Kita hanyalah buih-buih di pantai yang mudah pecah dilambung ombak (tiada kualiti). Kita belum benar-benar muslim pada roh, pada aktualisasi dan cara hidup, kita hanya Islam pada I/c yang mewarisi ugama nenek moyang.

'Kita' itu termasuk sy, yang bercakap dan menulis tidak semestinya lebih baik dari yang membaca, menulis dalam masa yang sama menasihati diri sendiri juga yang sentiasa alpa dan leka.

Attitude dan keperibadian kita dibangunkan oleh suasana dan persekitaran, inginkan akhlak yang baik, cari circle yang baik-baik, cari jemaah yang baik-baik, semua itu harus bermula dengan mencari Allah.

Pandangan kita terhadap manusia sekeliling adalah berdasarkan hati kita. Jika hati kurang berpenyakit, kita melihat pendosa dengan pandangan kasihan berserta doa kepada mereka, (kerana hakikatnya kita juga seorang pendosa).

Jika hati kita berpenyakit, kita melihat pendosa dengan perasaan benci, sakit hati, jelik, sinis, disertai cacian dan sarcasm, (tanpa menyedari kita juga sebenarnya seorang pendosa, hari-hari kita buat dosa sama ada dengan sengaja atau tidak)

Sebarkan agar umat Islam tidak terus mengaibkan saudara islam sendiri.
Wasalam.
Quote nut.legacy 8-6-2018 09:19 AM
munchkin replied at 7-6-2018 09:16 AM
Biaq pi lah. Tapi krna hati2.

Tun ni jenis listen kpd semua benda. Dia Biar orang habis ckp (wal ...

kan??? dia bukan x tau apa org tu ckp pasal dia tp as tetamu dia layan je la
Quote azimodin 8-6-2018 09:22 AM
Kak long x ikut sekali ke? sheouls kan nasi himpit jua. x sabar nak tunggu nazri aziz diiringi haplin salam cuim tangan Mahathir

Lihat semua komen(27)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-8-2022 06:01 PM GMT+8 , Processed in 0.083502 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top