CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Indonesia Takut Varian Delta Plus Masuk Dari Malaysia

10-11-2021 04:30 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 1334| Komen: 13

Description: Menteri Penyelaras Hal Ehwal Maritim dan Pelaburan, Luhut Binsar Pandjaitan memaklumkan varian AY.4.2 atau varian Delta Plus adalah 15 peratus lebih ganas daripada varian Delta.
Menteri Penyelaras Hal Ehwal Maritim dan Pelaburan, Luhut Binsar Pandjaitan memaklumkan varian AY.4.2 atau varian Delta Plus adalah 15 peratus lebih ganas daripada varian Delta.


Oleh itu, beliau meminta masyarakat lebih berhati-hati terhadap potensi jangkitan varian baharu itu, lapor Kompas.com. 




“Kalau nanti kita atau saudara mahupun keluarga dijangkiti sila bawa bertenang.

“Pihak kerajaan akan mengemas kini polisi bagi bersiap sedia dengan kehadiran varian Delta Plus ke Indonesia. Ini kerana varian tersebut sudah dikesan di Malaysia dan belum ditemukan di negara ini lagi,” katanya.


Dalam masa sama, Menteri Kesihatan, Budi Gunadi Sadikin berkata, varian virus AY.4.2 sudah dikesan di beberapa negara jiran seperti Malaysia.

Katanya, pihak kerajaan masih meningkatkan kawalan di kawasan sempadan dan pintu kemasukan antarabangsa.

Jelasnya, ramai rakyat Indonesia mula merentas perjalanan dari Malaysia sama ada melalui darat, laut dan udara.

Varian baharu ini berasal dari varian Delta yang menyebabkan peningkatan kes cukup signifikan di Britain sejak Julai hingga Oktober lalu.


Sumber: Utusan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote stingerpies 10-11-2021 05:07 PM
Bung mail disana sekarang kheunz?

Abisla indon

Kahkahkahkah
Quote me12345 10-11-2021 05:12 PM
Rakyat dia yg tetiap hari nk seludup masuk malaysia tak sekat pulak....
Quote shida81 10-11-2021 05:22 PM
Ntah2 da ada kat sana cuma x de data je....
Quote Skuau 10-11-2021 05:22 PM
me12345 replied at 10-11-2021 05:12 PM
Rakyat dia yg tetiap hari nk seludup masuk malaysia tak sekat pulak....

yg PATI indon bawa varian delta ke Swak aritu..Indon ada ingat???
Quote sukacactus 10-11-2021 05:27 PM
Hah haha
Diorang buat lawak ke apa ni
Quote orglama 10-11-2021 05:58 PM
Skuau replied at 10-11-2021 05:22 PM
yg PATI indon bawa varian delta ke Swak aritu..Indon ada ingat???

Itu la. Kita balas balik dgn delta plus. Ok la tu
Quote orglama 10-11-2021 05:59 PM
shida81 replied at 10-11-2021 05:22 PM
Ntah2 da ada kat sana cuma x de data je....

Sb dorang majoriti buat rtk je, jrg pakai pcr. & tak buat lab testing varian apa pun
Quote naina 10-11-2021 06:22 PM
Heleh..at least kita masuk secara sah
Quote krustykrab 10-11-2021 06:27 PM
Eleh indong ni....yg rakyat di dr dulu duk bawak penyakit tibi segala tu, diam je buat2 bodo
Quote AbukRokok 10-11-2021 06:29 PM
xyah nak hina sgt org indon sana tu
atleast dorang x mcm kiamat utk tempoh yg lama mcm malonsia
Quote delia3003 10-11-2021 08:57 PM
Edited by delia3003 at 10-11-2021 08:58 PM

Dah ada ler tu kot kat sana, rakyat ramai sgt. Cuma belum kesan je lagi tu. Poyos ler, mcm ler ramai rakyat Malaysia berbondong2 masuk sana, sebalik nye ada ler, dah ler masuk ikut jalan tikus.
Quote azurro 11-11-2021 02:14 PM
Tak perlu tunggu, pendatang haram indon sendiri yg akan bawak balik virus tu......
Quote nakkomenjugak 11-11-2021 05:32 PM
Apaaa nak expect ummah jerebu takmo claim?
Tapi berkampung jugakkkk ummah deme datang sini

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-1-2022 05:08 AM GMT+8 , Processed in 0.082601 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top