CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Zahirah MacWilson Masih Hebat Dan Laris

18-4-2021 01:10 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 2981| Komen: 8|Original author: piao

Description: WANITA jelita dengan nama pentas Zahira MacWilson itu mula mengorak langkah sebagai pelakon aksi dalam filem televisyen berjudul Bulan dan Pria Terhebat yang ditay ...


WANITA jelita dengan nama pentas Zahira MacWilson itu mula mengorak langkah sebagai pelakon aksi dalam filem televisyen berjudul Bulan dan Pria Terhebat yang ditayangkan semula secara eksklusif menerusi Astro First 11 Mac lalu.

Menyifatkan kepercayaan tersebut sebagai satu peluang keemasan yang tidak mahu dibazirkan, Zahirah atau nama lengkapnya, Nur Zahirah MacWilson Zainol, 26, berharap penglibatannya dalam karya garapan sutradara Ghaz Abu Bakar tersebut membuka mata industri tentang kemampuan menjayakan lebih banyak lakonan aksi selepas ini.

Berlakon di samping nama-nama besar seperti Maya Karin, Zizan Razak dan Khir Rahman, ibu kepada Isaac Raees itu memaklumkan kepada HibGlam bahawa dia berasa cukup bertuah atas peluang tersebut.

Watak utama bernama Bulan dalam filem yang diterbitkan oleh Nik Iruwan dan Sein Qudsi tersebut sebuah pencapaian peribadi yang amat bermakna buatnya.


WATAK Bulan bukan sekadar aksi pelaris, sebaliknya diangkat sebagai hero bagi memperkasakan unsur feminisme, bahkan mungkin sejenis ‘femme fatale’ di mata seorang pengarah bernama Ghaz Abu Bakar.

Lebih ‘aksi’ selepas ini

Kata Zahirah, untuk menjayakan watak Bulan, dia banyak mengambil inspirasi dan aspirasi daripada pelakon-pelakon wanita antarabangsa yang terkenal dengan babak-babak aksi.

“Berlakon dalam filem aksi macam satu mimpi jadi kenyataan buat saya. Saya memang sudah lama ingin lari daripada klise sebagai watak yang pernah dilakonkan sebelum ini.

“Bercakap tentang inspirasi dan aspirasi melakonkan watak Bulan. Saya buat rujukan terhadap persembahan pelakon seperti Angelina Jolie, Scarlett Johansson, Charlize Theron dalam Atomic Blonde. Begitu juga dengan Jennifer Garner.



BAGAI bulan jatuh ke riba. Itu yang disifatkan Zahirah tentang keterujaan dan betapa bermaknanya watak Bulan dalam filem terbaharunya, Bulan dan Pria Terhebat.

“Masih ada ruang untuk terus perbaiki diri, namun saya sangat gembira dengan hasil akhir filem ini. Harapnya ini menjadi titik mula untuk lebih ramai pelakon wanita Malaysia membawa watak aksi yang diangkat sebagai hero filem,” kata Zahira yang masih berada di Perth Australia sejak Oktober tahun lalu.

Di Perth, Zahirah bersama suami, Aiman Hakim Ridza bagi urusan kelahiran cahaya mata sulung mereka, Isaac yang kini memasuki usia tiga bulan.


ZAHIRAH berharap watak Bulan lakonannya menerusi filem Bulan dan Pria Terhebat menjadi satu penanda aras bahawa dia juga seorang pelakon yang mampu mempersembahkan lakonan aksi dengan sebaik mungkin. – IHSAN GHAZ ABU BAKAR

Balik Malaysia

Diajak berbicara tentang perancangan untuk kembali ligat dalam dunia lakonan, Zahira sebenarnya merancang untuk pulang ke tanah air berkemungkinan sekitar April nanti.

Bagaimanapun, dia hanya akan mula mengambil tawaran kerja dalam tempoh dua hingga tiga bulan dari sekarang. Dia harus mempersiapkan mental dan fizikal termasuk memastikan si kecil sudah bersedia menempuh waktu-waktu tanpa berkepit dengan si ibu sepanjang masa.

“Sekarang masih di Perth. Aiman pun rasa sudah terlalu lama duduk di negara orang. Kalau tiada aral melintang, bulan hadapan kami pulang ke Malaysia. Aiman mungkin boleh mula kerja dulu.

“Saya mungkin lewat sedikit kerana nak tunggu anak besar sikit dan cari penjaga yang sesuai. Selain itu, saya juga ingin dapatkan bentuk badan dahulu semula. Nak dapatkan balik rentak.

“Kalau tanya saya sudah bersedia atau belum untuk ligat semula, sebenarnya sudah bersedia, tetapi perihal-perihal nak bersedia bagi orang lain ‘jaga’ anak sewaktu kita sibuk bekerja, itu yang saya gusarkan,” luahnya.

Berbicara tentang peranan menjadi seorang ibu, Zahirah memaklumkan, tidak banyak perkara yang berubah, namun dia bersyukur kerana dikurniakan sistem sokongan yang kuat untuk terus mendepani hidup mendatang.

“Isaac sihat walafiat. Dia sedang tidur sekarang,” ujar Zahira ketika ditemu bual HibGlam secara maya bagi mempromosikan filem Bulan dan Pria Terhebat baru-baru ini.


ZAHIRAH percaya status sebagai ibu tidak akan menyekat kecintaannya melakukan apa yang disukai dalam hidup iaitu lakonan.
Kemanisan

Dari segi peluang dan ruang untuk terus berkecimpung dalam dunia lakonan, Zahira percaya status ibu tidak mendatangkan masalah buat dirinya.

Mengulas persoalan sama ada sudah kehilangan ‘saham’ apabila sudah bergelar isteri dan sekarang bergelar ibu, jawabnya: “Kalau orang cakap selepas kahwin sudah tak laku, saya rasa, itu tidak betul langsung.

“Pada masa sama, saya ingin membuktikan kepada orang ramai walaupun sudah jadi seorang ibu, anda boleh terus buat perkara yang disukai. Untuk saya, hal itu menerusi seni lakonan.”

Diajak berkongsi sedikit perkembangan anak sulungnya, Zahira berkata, puteranya itu sekarang sudah pandai buat ‘bising’.

“Mulut dia sudah pandai bising sikit. Nak kata saya terlalu sibuk dengan tugas sebagai ibu, taklah sangat.

“Malah saya rasa macam usia baru 23 tahun. Rasa seronok dapat jadi ibu pada usia yang muda,” tutupnya.


ZAHIRAH dan Aiman merancang untuk pulang ke tanah air sekitar April nanti. Sebelum kembali bekerja, soal penjagaan anak kecilnya, Isaac menjadi perkara utama yang bersarang di jiwa

Sumber:https://www.kosmo.com.my

2

Bagus
2

Marah
1

Terkejut
1

Sedih
1

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (9 people)

  • PomenObersea

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Masukkeluar 16-4-2021 03:27 PM
berita lama. dia dh balik malaysia dh pn..ada dtg promote filem minggu lepas. lol.
Quote Skuau 16-4-2021 03:48 PM
nengok gambar atas tu..cam sesuai dia pegang watak yg lasak..cam detektif ke...
Quote sharlenetexas 16-4-2021 03:49 PM
Dah balik belum? Hari ni dah 16 april.
Quote kakakgarang 16-4-2021 06:07 PM
Edited by kakakgarang at 16-4-2021 06:09 PM

maaf aku ada skeptikal buruk pasal Z ni tau... dulu aku pernah tgk hidung dia besar.. skrg mancung tirus..

jenuh aku research kat Mr.G tade gmba yg hidung besau. biar la... huhu

aku tak berapa minat dia.. tak tau nape.. mungkin aku berperasaan dia ada bad aura.. entah..

lantokkk leeee
Quote Rmz83 16-4-2021 08:17 PM
sharlenetexas replied at 16-4-2021 03:49 PM
Dah balik belum? Hari ni dah 16 april.

Dah blk dh hujung bln 3 hritu lg rsanya dh ad kt KL
Quote kookie92 18-4-2021 02:43 PM
kakakgarang:    Edited by kakakgarang at 16-4-2021 06:09 PM  maaf aku ada skeptikal buruk pasal Z ni tau... dulu aku pernah tgk hidung dia besar.. skrg mancung tiru ...

Dulu i pernah jumpa dia kat tmpt i kerja. 2-3 tahun lepas. Nampak cantik dan sweet. Tak sombong n kekwat. Xperasan hidung besar .. mcm biasa je.
Quote Minami2013 18-4-2021 02:48 PM
Comel betul anak dia. Ada lesung pipit.
Quote LadyCarefree 19-4-2021 12:36 AM
Dulu xsuka dia (bukan hater yach tp xsuka) but lepas dia dpt anak iols xde xsuka sbb dia xpoyo psl dapat anak dn pasal jadi ibu.

Lihat semua komen(8)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-5-2022 08:58 AM GMT+8 , Processed in 0.079606 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top