CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Video@CARI Apa Kata Mereka? Lihat artikel

Menu Berbuka: Masak Atau Beli Lebih Baik?

3-7-2015 03:43 PM| Diterbitkan: CMFreporter2| Dilihat: 13487| Komen: 48

Description: Seharian berpuasa, waktu berbuka pastinya saat yang paling ditunggu. Ada yang mengambil peluang ini untuk mendapatkan menu-menu unik yang menjadi kegemaran mereka di bazar Ramadan. Mungkin juga mereka ...

Artikel: Adib Za
Video: Siti, FirdausZ



Seharian berpuasa, waktu berbuka pastinya saat yang paling ditunggu. Ada yang mengambil peluang ini untuk mendapatkan menu-menu unik yang menjadi kegemaran mereka di bazar Ramadan. Mungkin juga mereka tidak berkesempatan memasak lantaran kekangan masa dan lebih suka berbuka dengan menu yang ringkas.

Namun, bagi sesetengah individu, memasak sendiri lebih memberi kepuasan kerana faktor ingin jimat, lebih sedap dan terjamin kebersihannya.

Menariknya, sama ada dimasak sendiri atau pun dibeli sahaja, menu berbuka atau sahur ketika Ramadan ini pastinya meninggalkan nostalgia kepada anda pada tahun-tahun mendatang. Misalnya kenangan berbuka dan bersahur ketika kanak-kanak atau pun belajar di luar negara.

Tinjauan CARI Infonet mendapati pelbagai reaksi orang ramai berhubung perkara ini. Walau apapun pilihannya, menu yang sihat dan bersederhana adalah palingdigalakkan. Usah tamak agar dapat mengelakkan makanan terbuang begitu sahaja selepas berbuka atau pun bersahur. - CARI Infonet

58

Bagus
35

Marah
38

Terkejut
43

Sedih
38

Lawak
32

Bosan

Friends Rank (244 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote revolusi_30 3-7-2015 03:48 PM
Masakla... Takkan nk beli kt bazar yg Indon masak utk kita mkn lak.
Quote fire_place 3-7-2015 03:52 PM
Masak lah..aritu dh tkena
Dekat bazar taman u skudai sana tu.
Teringin makan sata,beli banyak..
Sbb setakat 4 cocok aku leh sekali hadap..
Tp bila beli..sedih yg amat blendir,masam..aku mkn esok sakit perut.
Quote harkktuih 3-7-2015 03:57 PM
bagi menjawab persoalan, iols tak masak, iols tak beli.. akak iols yang masak..
Quote Mary_jane 3-7-2015 04:02 PM
Aku prefer masak, chef amatur. Kalau g bazar beli popiah, karipap kuih muih je.
Quote Modngengade 3-7-2015 04:04 PM
mestilah masak sis....apa guna kemahiran memasak yg dikurnia Ilahi kan
Quote psychobubble 3-7-2015 04:06 PM
mak iols yg msk
tp kitorg time berbuka xmkn makanan berat2
just makan buah, kuih or roti ajer
mkn nasi time memalam lps isyak
Quote shernazz 3-7-2015 04:07 PM
semalam gi bazar kelana jaya
tiap tiap tahun sejak dolu memang iols akan pegi sini cari makanan untuk dilahap gitu
ayam golek kat hujung jalan depan gerai
air buah ka apa...sedapppppppp
pastu murtabak yang kaler kuning tu...walahh..seedappp
hahahaha
alhamdulillah xde terkena telur lalat bagai

sedap sangat
hari ni igt nak gi lagi
Quote asher 3-7-2015 04:10 PM
kadang beli tapi yg selalu masak lah...bazar skunk tak macam dedulu..kurang best dah..
Quote MeghanK 3-7-2015 04:12 PM
masak..kalau tak sempat beli je la tapi bukan dekat bazar
Quote xAthenax 3-7-2015 04:13 PM
masak..nak sahut saranan ahmad maslan

Quote lavaiphone7 3-7-2015 04:15 PM
shernazz replied at 3-7-2015 04:07 PM
semalam gi bazar kelana jaya
tiap tiap tahun sejak dolu memang iols akan pegi sini cari makanan unt ...

ahhhh lu....semuanyer sedap..

sesekali rajin2kan la diri tu masak tuk laki sendiri...

jadi bini jgn malas.





Quote Felycya 3-7-2015 04:16 PM
Masak...

Sekali sekala tu ada la berbuka kt luar...
Quote rospinki 3-7-2015 04:16 PM
mestila masak..

nk makan apa ckp je..apa guna aku stokup rempah ratus segala tk pakai.

beli kt param selain jumpe kuih2 dpt juga menyumbang kepada ekonomi peniaga kecil.
Quote shernazz 3-7-2015 04:17 PM
lavaiphone7 replied at 3-7-2015 04:15 PM
ahhhh lu....semuanyer sedap..

sesekali rajin2kan la diri tu masak tuk laki sendiri...

laki wa keje pukul 3 balik pukul 11
jadi wa berbuka sorang..buat apa nak masak banyak banyak...

Quote lavaiphone7 3-7-2015 04:20 PM
shernazz replied at 3-7-2015 04:17 PM
laki wa keje pukul 3 balik pukul 11
jadi wa berbuka sorang..buat apa nak masak banyak banyak...
...

lepas buka kemas dapur tu...

jangan biarkan bersepah cam dapur mertua si dino....banyak tikus.

anak dara je ramai...semuanya pemalas..






Quote supernaturalee 3-7-2015 04:21 PM
klu rajin, masak
klu x, beli jahh




Quote namirulmukminin 3-7-2015 04:23 PM
90% masak sendiri termasuk kuih pon buat sendiri.. 10 % lagi tu Kadang2 teringin nak murtabak je baru beli...
Quote imransulaiman 3-7-2015 04:27 PM
Semalam pergi bazar...sebab teringin nak berbuka dengan air kelapa dan popia. Tapi sangat mengecewakan melihat peniaga yang angkut anak umur 2 3 tahun ke gerai. Yang jual air kelapa tu biarkan anak dia main pegang-pegang ais dalam plastik. Yang jual popia tu pula dudukkan anak betul-betul depan tray popia tu...siap bersin menghala tray popia
Quote imransulaiman 3-7-2015 04:29 PM
lavaiphone7 replied at 3-7-2015 04:20 PM
lepas buka kemas dapur tu...

jangan biarkan bersepah cam dapur mertua si dino....banyak tikus.
...

Tarikh open house bila bos?

Lihat semua komen(48)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-11-2022 04:09 PM GMT+8 , Processed in 0.087378 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top