CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

10 Sebab Mengapa Lelaki Masih Terus Membujang

2-7-2015 05:28 PM| Diterbitkan: CMFreporter5| Dilihat: 15394| Komen: 38|Original author: CMFreporter5

Description: "Eh bro, bila kau nak kahwin ni?", itu adalah satu soalan cepu emas kepada lelaki diluar sana yang boleh dikategorikan sebagai bujang terlajak.
Oleh : Dean BZ


"Eh bro, bila kau nak kahwin ni?", itu adalah satu soalan cepu emas kepada lelaki diluar sana yang boleh dikategorikan sebagai bujang terlajak.  

Namun masing-masing mempunyai alasan tersendiri kenapa masih membujang hingga kini. Kahwin awal atau lambat itu hak masing-masing, janji kahwin kan.

Nah, ini adalah beberapa sebab mengapa lelaki terus membujang ataupun kahwin lambat :


1. Hilang keyakinan diri dan masih tiada teman wanita.
wVgGdnV.jpg
Sumber foto : www.huffingtonpost.com


2. Ada pengalaman pahit dalam bercinta. Terlalu mencintai seseorang tapi cinta tak kesampaian.
images (2).jpg
Sumber foto : pergghhhhhtiptoplah.blogspot.com


3. Dilahirkan dalam keluarga yang porak peranda.
images (3).jpg
Sumber foto :www.livestrong.com


4. Takut tak bahagia apabila berkahwin nanti.
o-DIVORCE-facebook.jpg
Sumber foto :www.huffingtonpost.com


5. Belum sedia beri komitmen.
marriage-trust-commitment.jpg
Sumber foto :www.techipedia.com


6. Merasakan lebih bebas dan selesa hidup seorang diri.
aku.jpg
Sumber foto : soepolenk.wordpress.com



7. Terlalu sibuk dengan pelajaran atau kerjaya.
busy-work.jpg
Sumber foto :www.10x10coach.com


8. Tak sampai seru lagi kot.
jodoh.jpg
Sumber foto : www.febriantialmeera.com


9. Masalah hutang dan kewangan yang tidak stabil.
masalah kewangan.jpg
Sumber foto : www.cetusansuara.com


10. Memang tiada nafsu terhadap wanita. Minat kaum sejenis?
homosexual.jpg
Sumber foto : www.spektanews.com


Tidak perlulah peningkan kepala fikirkan soal jodoh, jika sudah sampai masanya nanti pasti berjodohan jua akhirnya. Semoga pembaca yang masih bujang tidak hanya menunggu jodoh tiba, sebaliknya kena lah juga usaha.kan! - CARI Infonet.




*Ini adalah pendapat peribadi penulis sendiri dan tidak semestinya mewakili pandangan CARI Infonet.




20

Bagus
18

Marah
16

Terkejut
13

Sedih
20

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (102 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote otai_g 2-7-2015 05:29 PM
gigihnya tt tepek gmbr. good job
Quote buragazz 2-7-2015 05:33 PM
Baik presentation skill TT mudah difahami...
Quote Nadaniel86 2-7-2015 06:28 PM
yg no. 10 tue yg xle bla...
Quote BalasKomenBodoh 2-7-2015 07:04 PM
aku ni utamakan kesempurnaan dan jenis yg terperinci dlm segala hal.. kalo silap pilih teman hidup mmg menyesal sampai mati. motif aku xkawin lagi sbb aku nak cari yg serasi dgn aku itu nombor satu. kematangan nombor dua.
Quote BalasKomenBodoh 2-7-2015 07:05 PM
rani kulup tu sama bangang dgn dia. sepesis manusia pelik, memang akan saling memahami dan bertolak ansur antara satu sama lain sbb masing2 dah biasa kena caci.
Quote miabebe 2-7-2015 07:09 PM
Sbb nk ppuan cantik persis bidadari xde cacat cela utk d buat isteri kot..
Quote qronaldo7 2-7-2015 07:20 PM
Artis tu xkenal.kite
Quote bellaa 2-7-2015 07:53 PM
11. nak pilih calon yg betoi2 terbaik.
Quote spiderman80 2-7-2015 08:04 PM
Guess what? Spidey ada kesemua ciri-ciri di atas kecuali nombor 3, 9 dan 10.
Quote MegiTomyam 2-7-2015 10:36 PM
12. Taknak kena control.
Quote Felycya 3-7-2015 02:37 AM
13. Anak emak.
Quote salmon-suki 3-7-2015 06:00 AM
14.cinta pada moto n kete
Quote CikDayahRuslan 3-7-2015 12:57 PM
err.
Number sepuluh? Ahaksss
Quote rosevelvet 3-7-2015 02:59 PM
Edited by rosevelvet at 3-7-2015 03:00 PM

Lelaki lmbt kawen saham steady. Makin byk pilihan. Pompuan x kawen pilihan makin sikit. Tp kbykn yg x kawen mereka ni dh selesa dgn hidup sdiri. Xde org kontrol
Quote nist02 4-7-2015 01:02 AM
Moga org2 lelaki mcm list tu.. dibukakan hati oleh Allah... moga x sendirian smli hujung nyawa.. klo mati dulu.. ada anak bini ley doakan..
Quote atekome 4-7-2015 02:11 AM
Sbb tk btemu pompuan yg dgr ckp..bosan pompuan skrg byk mlawan
Quote raunna 4-7-2015 07:07 AM
Perempuan suke menipu..:eek:
Quote Knowlee 4-7-2015 01:05 PM
Alangkah ruginya memilih untuk tidak mahu berkahwin kerana anda telah melepaskan segala kenikmatan yang Allah janjikan dalam sebuah perkahwinan. Anda tidak akan mempunyai anak yang akan mendoakan anda apabila anda sudah meninggal dunia. Allah telah berjanji bahawa di dalam perkahwinan itu ada banyak rezeki.
Quote mattzzx 4-7-2015 04:33 PM
15. tenaga batin tak kuat...

Lihat semua komen(38)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-6-2024 06:55 AM GMT+8 , Processed in 0.076625 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top