CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Tak Mengapa Ada Kontroversi, Bukan Semua Menjatuhkan" - Yassin Senario

13-10-2021 04:27 PM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 793| Komen: 5|Original author: Oleh: LilRose

Description: “Dari dulu, saya dan anggota Senario yang lain menjalani kehidupan yang biasa, macam orang lain juga. Tak bermewah-mewah."
"Dari dulu, saya dan anggota Senario yang lain menjalani kehidupan yang biasa, macam orang lain juga. Tak bermewah-mewah."


Kredit foto: IG

Empat tahun cipta kenangan indah bersama Senario, Yassin Yahya mendedahkan tidak pernah berasa rugi andai didakwa tidak sempat benar-benar meraih kekayaan ketika itu sebelum namanya digugurkan ekoran terpalit kontroversi dadah sekitar tahun 2002.

Pelawak berusia 43 tahun itu menyangkal tanggapan orang ramai yang menyangka mereka hidup mewah ketika zaman kegemilangan yang bermula pada tahun 1996.

"Kami dulu pun hanya bekerja, bukan memiliki semua keuntungan kumpulan Senario itu sendiri disebabkan mengikat kontrak dengan Syarikat Pengurusan Ambang Klasik.

"Sekarang, sejak membuat kemunculan semula pada tahun 2017, Senario kini sudah berdiri di atas kaki sendiri.

"Jadi, sebarang projek berkaitan memang kami sendiri yang uruskan termasuk dalam memberi buah fikiran dan sebagainya," katanya yang dipetik dari Utusan Online.



Baik atau buruk, semua pengalaman dilaluinya dahulu membawa pengajaran dalam hidupnya.

Malah, dia bangga kerana berpeluang mencipta kejayaan dan populariti bersama kumpulan itu.

"Tak mengapa ada kontroversi dan saya sendiri rasa diri perlu sentiasa ditegur dengan kritikan yang membina. Kalau tidak, jalan kita akan lebih merapu. Tak semestinya sesebuah kontroversi itu untuk menjatuhkan, ada juga yang membantu menaikkan artis itu.

"Cuma, kontroversi dulu dengan sekarang berbeza. Sekarang lebih banyak yang tak dapat dikawal sebab semuanya dari netizen. Kiranya, mereka ini seakan lebih dulu dapat tahu dan sebagainya," katanya.



Apa lawak Yassin yang paling anda ingat hingga kini? - CARI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Cik_jantung 13-10-2021 05:26 PM
43 umur dia.. macam 50an dh gaya.
Quote nakkomenjugak 13-10-2021 07:21 PM
Dah tua2 pelawak zaman iol sekolah

Iol pun semakin tuaaa tapi motip takmo insof2?

Quote Cassieopeia 13-10-2021 07:45 PM
Dlm semua ahli senario aku mmg plg minat dia ni.. lawak tp syg kes dadah dia tu. hrp insafla skrg
Quote husna_amal 14-10-2021 10:35 AM
“Macam pernah ku lihat tapi di mana ya?”
Quote KamikuP 14-10-2021 12:57 PM
Kat netflix dah ada movie senario. Puas meolss ketawa ngekek ngekek

Lihat semua komen(5)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-10-2021 04:25 AM GMT+8 , Processed in 0.068634 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top