CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Nama Dipetik Isu Sampah, Ini Reaksi TMJ

13-10-2021 07:00 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2329| Komen: 22

Description: Tular di media sosial apabila netizen mula meluahkan rasa kecewa terhadap tahap kebersihan di tempat rekreasi di Batu Layar Kota Tinggi yang mempunyai terlalu banyak sampah.
Tular di media sosial apabila netizen mula meluahkan rasa kecewa terhadap tahap kebersihan di tempat rekreasi di Batu Layar Kota Tinggi yang mempunyai terlalu banyak sampah.


Kredit foto: IG TMJ


Pengguna Twitter @Asyikin Mustaffa memaklumkan tempat rekreasi terkenal tersebut semakin penuh dengan sampah sarap akibat sikap tidak bertanggungjawab pengunjung yang hadir.

Luahan tersebut mendapat perhatian Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim.




Dipetik dari laman Twitter rasmi Tengku Mahkota Johor, baginda akan meminta laporan penuh dari pejabat daerah, dan akan memastikan Pegawai Daerah mengambil tindakan sewajarnya.



Tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen meluahkan rasa kesal dengan keadaan di tempat rekreasi tersebut.

Ada yang menyarankan supaya tong sampah tidak disediakan bagi mendidik rakyat bawa pulang sampah sendiri? Berkesan atau menjadi makin parah jika dilaksanakan? 


Sumber: Murai


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote stingerkotex 13-10-2021 07:06 AM
The burden of educating your 'own bangsa' jatuh pada kerajaan?

Seriously?

hmmmmmm



Quote Dorotheas 13-10-2021 07:21 AM
Saman je siapa yg buang sampah merata-rata... Kalau takde duit, suruh dorang bersihkan tempat sampah sarap..begini je bole terdidik
Quote stingerkotex 13-10-2021 07:32 AM
Edited by stingerkotex at 13-10-2021 07:34 AM

sebagai pemimpin ulung negeri, bapak pada bangsa sendiri...rajin rajin khen la stroll along the beach atau tempat tempat riadah negeri sendiri ...supaya lebih akur dgn keadaan in real time...tak payah tunggu report....rakyat paham pemimpin jarang nak pandang pantai negeri sendiri....yela apa ada sangat pada pantai dinegeri sendiri jika dibandingkheun dgn di maldives kheunz?

Amed Maslang,
batu pahat

Quote stingerkotex 13-10-2021 07:40 AM
kalau aku piyemvejayjay, aku saman mereka mereka yg buat fitnah ini semua...mustahil penghulu negeri tak kenal bangsanya sendiri...ini tohmahan org yg senantiasa dengkikheunz the united people of johore...ingin memecahbelahkhen kesatuan yg terjalin sekian lama...kalaupun betul dakwaan..pastinya ini adala peel buruk yg dibawa oleh pengunjung bukan asal johor yg datang visiting....

hard core...

JDTian....
Quote ketambangkang 13-10-2021 09:55 AM
berkelas
Quote stingerkotex 13-10-2021 10:02 AM
Inila semangat jitu rakyat...menjunjung kasih mengerat kudrat tolong menjaga kebersihan pantai....mengutip sampah sarap.....sedangkheun penghulu teropong dari kejauhan(maldives)....

"ya RABB jgnla kau turunkan balak pada kami...sesungguhnya kami ikhlas menjunjung kasih titah...utk jaga kebersihan"

inila dunia hari ini...

SUBHANALLAH

Petom Hj Sulong,
Parit Sulong
Quote JohnyEnglish 13-10-2021 10:23 AM
Bahasa Johor berkelah dipanggil berkelas ke?tp yg buang sampah merata mmg xde class
Quote rifaa 13-10-2021 10:26 AM
untunglah dpt perhatian
Quote zamzam 13-10-2021 10:41 AM
Oklah tu pihak istana dan kerajaan negeri sama2 bertegas ttg kebersihan. Semoga rakyat johor dan negeri2 lain juga menjaga kebersihan di mana saja.
Quote kluangman 13-10-2021 11:22 AM
Tiba-tiba teringat gambar ni

Quote slyfynx 13-10-2021 11:46 AM
Nope, the burden untuk mendidik anak bangsa adalah pada diri kita sendiri dulu.
Didik yang dekat2, then luaskan.
Start dengan diri sendiri, then family, then komuniti.
Berharap pada kerajaan, berharap pada sekolah, mmg smpi AJM ape pun x jadi
Quote jfq 13-10-2021 11:50 AM
AsyikinMustaffa tu awat tulis berkelas
Bukan berkelah ke
Quote naina 13-10-2021 11:56 AM
ketambangkang replied at 13-10-2021 09:55 AM
berkelas

Tak faham ayat berkelas dia tu. Mula2 ingat nak kata manusia2 yang berkelas tinggi.haha
Lepastu ayat bawah ada berkelas lagi tepi sampah. Maksudnya apoo
Quote naina 13-10-2021 11:59 AM
Apa teruk sangat bangsa Johor yang berkelas dan cukup 2 dose vaksin ni. Mengata sangat rakyat Kelantan pengotor pemalas. Sekali lepas sarang ambikkkk. Pantai nan indah pun kotor dek perangai bangsa Johor berkelas ni. Takkan takda majlis kutip sampah. Ohh tak perlu harap majlis daerah pun. Diri sendiri yang harus ada kesedaran diri.
Quote musangbodoh 13-10-2021 12:12 PM
bila nk kuar mesia
Quote manzilla 13-10-2021 02:14 PM
Quote MissYouSayang 13-10-2021 02:29 PM
Mesti sskjp gak yg buang sampah tu .takkan la bangsa j lak yg buat .keh3
Quote stingerkotex 13-10-2021 03:16 PM
manzilla replied at 13-10-2021 02:14 PM

Selepas sepanjang jalan ini baru boleh buang....

Kahkahkahkahkah
Quote stingerkotex 13-10-2021 03:18 PM
naina replied at 13-10-2021 11:59 AM
Apa teruk sangat bangsa Johor yang berkelas dan cukup 2 dose vaksin ni. Mengata sangat rakyat Kelant ...

Bos enjoy kt maldives...kuncu kuncu buat sampah la....

Kahkahkahkahkahkahkahkah

Lihat semua komen(22)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2021 11:42 AM GMT+8 , Processed in 0.204370 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top