CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Alahai Kak... Takbir Raya Aidilfitri Memang Sekejap Je" Netizen Selar Tweet Puteri Umno Ini

19-6-2018 04:26 PM| Diterbitkan: cari-khair| Dilihat: 9796| Komen: 24|Original author: Oleh: Khair

Description: Bahang Aidilfitri masih lagi dirasai kerana belum genap seminggu umat Islam meraikan Aidiltri. Bahkan, masih ramai saudara mara berada di kampung untuk bersama-sama memeriahkan suasana raya.


Bahang Aidilfitri masih lagi dirasai kerana belum genap seminggu umat Islam meraikan Aidiltri. Bahkan, masih ramai saudara mara berada di kampung untuk bersama-sama memeriahkan suasana raya.

Namun, tak kurang meriahnya di Twitter apabila Naib Ketua Puteri UMNO Malaysia, Zahida Zarik Khan (@ZahidaZK) memuat naik luahannya yang mengatakan dia berasa kurangnya takbir raya disiarkan di Televisyen dengan menggunakan hashtag #MalaysiaBaru.




Cara Zahida tweet luahannya itu seolah-olah hendak mengatakan, dengan adanya kerajaan baru Malaysia kurangnya takbir raya disiarkan di Televisyen. Namun, sebenarnya semua saluran TV di Malaysia ada menyiarkan takbir raya bermula malam raya sehinggalah esoknya. 


Tweetnya itu mengundang pelbagai respon daripada netizen dan rata-rata mengatakan Zahida patut mendalami lagi ilmu kerana sememangnya dalam Islam tempoh untuk bertakbir Aidilfitri adalah singkat iaitu bermula selepas solat maghrib hari Ramadan terakhir sehingga sebelum solat sunat Aidilfitri keesokan harinya. 




Ada juga netizen yang mengatakan untuk bertakbir tak semestinya hanya di TV kerana Zahida sendiri boleh bertakbir bersama keluarganya, bahkan dengan cara itu lebih baik sebenarnya.



Pun begitu, ada juga netizen yang menyokong pendapat Zahida itu dan merasakan perkara sama.


Foto: Twitter

Apa-apa pun, sebelum meluahkan apa-apa di Twitter sebaiknya selidik dahulu terutamanya apabila anda merupakan seorang tokoh masyarakat supaya netizen lain tidak cepat melatah. - CARI
1

Bagus
1

Marah
3

Terkejut
2

Sedih
8

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (17 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • qoqoelma

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • aunisofia

  • Lawak

    Anonymity

  • dewi


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote msdummy.2018 19-6-2018 05:39 PM
yg i tau...thn nie town kami xder lampu hr raya...lampu ketupat...xpernah jd mcm nie...all the time mesti adaaaaaa
Quote besarkecik 19-6-2018 05:46 PM
Sebab raya puasa sehari je kak.. Bukan  sebulan walaupun syawal sebulan. Tu pasal takbir sekejap.  Raya haji pulak 3hari.
Quote dubuk 19-6-2018 05:51 PM
nanti dia jawab apa salahnya ulang sepanjang masa takbir tu..


#bimbo
Quote prettyuglybabe 19-6-2018 06:31 PM
dia ni baru berapa kali sambut raya sampai tak tau takbir raya aidilfitri memang tak lama?
Quote giyomi 19-6-2018 07:02 PM
Bn! what you expect...next please
Quote SLAManya 19-6-2018 08:46 PM
TErsembur air liur i baca tiger wood takbir
Quote sinalegna 19-6-2018 09:10 PM
Jilake komen last skali
Quote alesandra 19-6-2018 10:37 PM
puteri umngok ni 2 je ciri2...samada birah atau bimbo
Quote syidasaleh 19-6-2018 11:20 PM
Teruk kena troll dah.udah2 merepek.dulu kecik2 tak pergi sekolah agama ke?ponteng jelas kafa
Quote belilies 20-6-2018 08:13 AM
Tolol to the max.
Quote MariaClara 20-6-2018 12:06 PM
kurang pengetahuan nampaknya
Quote MizzNaza 20-6-2018 12:13 PM
Dia nak takbir raya sampai genap 30 syawal kah?
Quote kucingitam 20-6-2018 12:33 PM
lain kali sblm post, google la dulu maklumat pasal takbir raya kak
Quote yellowfish 20-6-2018 02:07 PM
Xde modal sangat dah ni... tunggu la hari merdeka nanti, apa pulak nak dicanangkan
Quote rosasen 21-6-2018 09:11 AM
ramai je lagi yang tak tau...tp kalau nk tegur tu jgn la keras sgt..perli2 bagai..
Quote wirazam 21-6-2018 11:23 AM
Yg ni ke yg nak bertanding dlm pemilihan tu...nampak sgt ####44$@#560

kalau menang yg ini, tak taula nak ckp apa
Quote SalenaGomez 21-6-2018 08:46 PM
msdummy.2018: yg i tau...thn nie town kami xder lampu hr raya...lampu ketupat...xpernah jd mcm nie...all the time mesti adaaaaaa


Apa nak pelik?? Negara kita kan dlm langkah penjimatan...so pepaham laa...benda x penting xperlulah diberikan keutamaan
Quote SalenaGomez 21-6-2018 08:46 PM
msdummy.2018: yg i tau...thn nie town kami xder lampu hr raya...lampu ketupat...xpernah jd mcm nie...all the time mesti adaaaaaa


Apa nak pelik?? Negara kita kan dlm langkah penjimatan...so pepaham laa...benda x penting xperlulah diberikan keutamaan
Quote gekkou 22-6-2018 04:47 AM
dalam byk2 komen tu
sarina tu je yang mengiyakan
lain2 tak sokong pun
yang dua last komen tu pun menganjing
pasal takbir pun nak jadi modal poltiik
dah gila ke?

Lihat semua komen(24)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-7-2024 01:57 PM GMT+8 , Processed in 0.065854 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top