CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

"Kalau Nak Mati Esok, Kita Tahu Tak?" - Jawapan Abam Bocey Soal Anak

18-6-2018 05:09 PM| Diterbitkan: Cari-Saiful| Dilihat: 9259| Komen: 61|Original author: Oleh: Saiful

Description: Kalau ditanya soal anak, Abam Bocey memang sentiasa sudah bersedia dengan jawapan tentang mendapatkan zuriat. Walau pelbagai usaha dia merancang, namun hanya Allah sahaja yang akan menentukan soal ana ...
Kalau ditanya soal anak, Abam Bocey memang sentiasa sudah bersedia dengan jawapan tentang mendapatkan zuriat. Walau pelbagai usaha dia merancang, namun hanya Allah sahaja yang akan menentukan soal anak.



Foto: IG Abam Bocey

"Hari-hari saya merancang, tapi Allah yang menentukan. Saya memang dah bersedia dengan jawapan jika ada yang bertanya soal anak.

"Saya tahu mesti ada yang akan bertanya kahwin dah nak setahun tapi bila nak dapat anak. Jawapan saya senang sahaja, kalau kita nak mati esok, kita tahu tak?

"Macam itu juga dengan kelahiran. Kalau ada, Alhamdulillah. Kalau tak ada, kita usaha," kata Abam kepada mStar Online.


Foto: IG Abam Bocey

Walaupun jawapan Abam dianggap satu jenaka oleh orang yang bertanya, namun baginya itu adalah sesuatu yang serius.

Kita perlu menjaga perasaan orang lain terutama mereka yang telah lama berkahwin dan tidak putus asa mendapatkan zuriat.


Foto: IG Abam Bocey

"Orang akan jangka kita jawab dalam keadaan berjenaka sebab mereka ingat pelawak boleh buat main-main. Tapi soal ini, saya akan cakap dalam keadaan serius.

"Bagi saya soalan macam itu tak perlu ditanya pun tak apa. Tunggu saja berita gembira kalau orang tu nak beritahu. Perasaan orang pun perlu dijaga.

"Letak diri kita di tempat orang yang ditanya. Kita yang baru setahun kahwin pun ada rasa sedih. Macam mana pula pasangan yang dah berpuluh tahun kahwin," katanya.

Memang susah kita mahu ubah persepsi masyarakat. Apa pun didoakan moga rezeki Abam melimpah ruah dan sentiasa diberkati. - CARI
17

Bagus
31

Marah
17

Terkejut
15

Sedih
16

Lawak
19

Bosan

Friends Rank (115 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote AyaqMeloSuam 18-6-2018 06:08 PM
Sokong.... jaga prasaan org lain sma.. asik nk jd bodoh x sudah2.. wakkkkakaakakka{:freak
Quote Victorioussss 18-6-2018 06:20 PM
Bodohnya nak samakan anak dgn mati
Anak tu penambah rezeki
Mati tu pemutus rezeki

Cakap je la tak tahu, dalam perancangan, doa yang baik baik, perkara ghaib sy xtau

Gemok dan sentap
Quote missinpiece 18-6-2018 06:39 PM
Raya ni dok dgr org tanya je bila nak mengandung lg. Bertahun kawin baru dpt rezeki tp xde rezeki nak besarkan. Uols rasa camne hati iols ni bila dgr soalan sama berulang? Iols gelak2 jela sambil mintak petua mintak aura mintak doa agar de rzeki lg
Quote Minami2013 18-6-2018 09:32 PM
Moga dipermudahkan ye abam.. psal zuriat ni mmg sensitif.. anyway, masa tgk romantika ke ape program astro dulu gigih masing2 nk bgtau laku sgt..mula2 si isteri nk kata ada bf lain.. pas tu abam lak nk jugak ckp ada gf lain.. mcm awkward lak nk dgr pengakuan tu..
Quote samasam90 18-6-2018 09:39 PM
sentap nye uolls.. kalau nak mati esok, rasanya kita tahu, sebab kita yg nak.. kalau kita mati esok, memang tak tahulah.. sekian hambar
Quote damian_lee 18-6-2018 09:49 PM
Boleh tak orang2 ni jangan sensitip lebih ...
Semak kadang aku bila menjawab "bila mak cik nak mati" ... bila ditanya soalan cepumas

Jawab dengan cerdas dan berhemah jer la
Kadang yang tanya tu concern and tak ada topic lain ....
Quote stania83 18-6-2018 09:52 PM
Org gemuk kuat sentap sbb insecure.  Tak perlu le nak jawab Bila nak mati gituu
Quote imanda 18-6-2018 10:19 PM
damian_lee replied at 18-6-2018 09:49 PM
Boleh tak orang2 ni jangan sensitip lebih ...
Semak kadang aku bila menjawab "bila mak cik nak mati ...

knp plak takde topik lain? so many thgs happen around us ckpla psl bnda lain. mmg ada sstgh org xkisah hdp soalan yg sama tp some ppl bkn nya sentap tp tahap nyampah sb ditanya soalan yg sm. kalo hr2 mkn ns putih n telur grg shj blh jd bosan mcm tu jg laa golongan yg ditanya soalan yg sm.

ofcoz yg xde anak lg ni xtau jwpnnya sb dah mmg takde rezeki lg dah knp ditnya soalan yg kt xtau jwpnnya.

lainla sb dia eksiden n rahim kena buang harusla xde ank sb xleh branak or sb penyakit yg sbkan xleh branak. kalo yg da usaha mcm2 still xde rezeki nk jwb mcmn lg?

meh aku kasitau kes benar, pmpn ni beriya nk sgttttt anak..tup2 dpt anak yg dia beriya sgt nak tu pastu anak tu mak dia yg jaga. dia blik kje tido, bgn mkn pastu siap2 g kje.

kejadahnya org yg ada anak pon malas nk jg ank or anak xserupa org pangai memalukan makpak jd soal anak ni wajib sgt ke ditanya?

kalo makcik2 dah tau soal rezeki ditangan Allah n ank tu pembawa rezeki, hbs yg xde anak ni mmg xde rzk lgsg dr segi lain ke? kalo mcm tu lps kawin sbulan xngandung bek bunuh diri xguna hidup sb xde anak da xsm mcm org lain yg bzuriat tu.

sbnrnya org yg sebok2 tanya psl ank bkn xaware psl rezeki ni tp sb gelabah sgt ngada tanya soalan cliche mcmkan keliling dia hr2 org branak je, so soalan tu jela yg nak ditanya. mcm2 benda blh bw bsembang unless otak org yg tanya tu xbkembang asik2 tgk org dah blaki n bbini mesti ada anak.

tanam pokok mesti berbuah kalo x kasi simbah racun tebas n bakar. gitu ke?

kalo nk ckp org tu hayatnya jht sb tu xde anak, hbs yg beranak pinak tu ada jg yg jahat siap haruan mkn anak, yg gitu nk kata apa pulak?

maap ler pnjg bebenor aku bebel.
kalo xde benda nk sembang dihari raya, pd aku baik diam je on hp hadap la apa2 forum ke drpd bsembg sktkan ht org.

aku kalo jmp kwn or sedara xkisahla time ry ke bebila aku tanya dr mana nk kemana buat apa lpk mana tu je, xyah nk beriya sebok psl anak. pandaila dia jaga diri dia. kdg org da tau sipolan tu lama kawin xde anak pastu sebok gak tanya I was like defaknya mlt. even tanya soalan baik2 elok2 tp soalan tu xsesuai..gituuuu
Quote ajinomotonosuga 18-6-2018 10:29 PM
Gemok sentappp ahahaha....nmpk nau tadak public relation skill..

Ckp je laa saya dok bunting hari hari takkkkkk bersalin salin lagi ni haaaa..camno??
Quote SLAManya 18-6-2018 10:44 PM
I bersyukur betullah takde sesiapa pun yang gigih tanya bila i nak beranak lagi
Rasa proud pula dengan family i n belah husband
Quote babycc 18-6-2018 10:46 PM
damian_lee replied at 18-6-2018 09:49 PM
Boleh tak orang2 ni jangan sensitip lebih ...
Semak kadang aku bila menjawab "bila mak cik nak mati ...

Betul.. org skarang makin kurang ajar
Quote sapeka 18-6-2018 10:55 PM
perlu ke nak bertanya bila nak ada anak?
penting ke soalan sebegitu?
yang bertanya tu ada nak bagi contribution pape ke dari segi nak dapatkan rawatan atau sebagainya sekiranya perlu?
dan sekiranya telah berjaya mendapat rezeki anak,yang bertanya tu nak contribute ke duit pampers,baju,susu dan keperluan yang lain?
#tanyeje
Quote Alais 18-6-2018 11:38 PM
jawab la

"setubuh pun belum"

Quote krustykrab 18-6-2018 11:46 PM
imanda replied at 18-6-2018 10:19 PM
knp plak takde topik lain? so many thgs happen around us ckpla psl bnda lain. mmg ada sstgh org xk ...

Aku sokong sgt apa yg tulis ni...
Aku rasa nxt time kalau ada yg tanya abam, elok abam jawab saya salahkn tuhan sb x bagi rezeki anak kat saya, mau tercabut tudung labuh acik bawang hahaha
Quote krustykrab 18-6-2018 11:48 PM
Alais replied at 18-6-2018 11:38 PM
jawab la

"setubuh pun belum"

Hahaha,kalo dh berpuluh tahun kawin mcm x sesuai pulak
Quote kiah_mai_pulak 18-6-2018 11:52 PM
Ntah2 bini abam ni masih dara.. x tembus pun ditusuk pedang tumpul abam yg ada x ada tu. kehkehkeh
Quote kiah_mai_pulak 18-6-2018 11:53 PM
Alais replied at 18-6-2018 11:38 PM
jawab la

"setubuh pun belum"

Kannnnn... nk selongkar cari di balik lelemak abam tu pun dh buat abam mengah, ni nk mendayung 5 saat pun x mampu
Quote kiah_mai_pulak 18-6-2018 11:54 PM
ajinomotonosuga replied at 18-6-2018 10:29 PM
Gemok sentappp ahahaha....nmpk nau tadak public relation skill..

Ckp je laa saya dok bunting hari ...

Org gemok ni mmg kuat sensitip tp xda inisiatif nk improve life sndiri.. nk harap belas kasihan org jahhh
Quote damian_lee 19-6-2018 07:57 AM
imanda replied at 18-6-2018 02:19 PM
knp plak takde topik lain? so many thgs happen around us ckpla psl bnda lain. mmg ada sstgh org xk ...

Sentap gak ke sis??
For me ... aku bukan ditanya soal anak
Tapi soalan2 lain yang cepumas

Xkan la aku nak jawab
Me basah tengok your husband jer

Aku jawab belum ada jodoh
Doa2kanlah ya ...

Koserr sangat nak sentap2
Beraya pun nak bersarkastik bagai
.
.

Lihat semua komen(61)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 06:58 PM GMT+8 , Processed in 0.155545 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top