CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Auntie Anne's Akur Tukar ‘Pretzel Dog’ Kepada ‘Pretzel Sosej’

29-11-2016 10:36 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 7637| Komen: 55

Description: Syarikat francais makanan, Aunty Anne mengesahkan bahawa pihaknya telah menukarkan nama ‘pretzel dog’ kepada ‘pretzel sosej’ bagi memenuhi syarat Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk memp ...
Syarikat francais makanan, Auntie Anne's mengesahkan bahawa pihaknya telah menukarkan nama ‘pretzel dog’ kepada ‘pretzel sosej’ bagi memenuhi syarat Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk memperolehi pensijilan halal.

 
Menurut Eksekutif Jaminan Kualiti dan Halal Auntie Anne's, Farhatul Kamilah Mohamed Sazali, nama itu ditukar adalah sebagai mematuhi keperluan pensijilan halal di Malaysia.

“Kami sudah menukar nama ke ‘pretzel sosej’ untuk mematuhi keperluan pensijilan halal di negara ini.” 

Bernama melaporkan, isu pensijilan halal syarikat itu menjadi kontroversi apabila eksekutif Auntie Anne mendedahkan bahawa permohonan mereka gagal kerana kebimbangan terhadap menu ‘pretzel dog’.

Isu itu hangat diperkatakan oleh banyak pihak selepas beberapa media berterusan memanipulasi dan memutarbelitkan perkara itu sehingga mencetuskan kekecohan dalam kalangan masyarakat.- CARI


sumber foto: internet
24

Bagus
30

Marah
17

Terkejut
20

Sedih
20

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (128 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kemaruk 29-11-2016 10:38 AM
Tukar sekali nama auntie anne tu kepada makcik aminah..
Quote OmJualGas 29-11-2016 10:47 AM
undeng-undeng ini sangat bagus.  undeng-undeng ini dinamakan makroekonomi.
Quote GigaMom 29-11-2016 10:50 AM
kemaruk replied at 29-11-2016 10:38 AM
Tukar sekali nama auntie anne tu kepada makcik aminah..



Quote Emperor95 29-11-2016 10:53 AM
Harap dipermudahkan permohonan mereka memandangkan mereka berusaha dan patuh pada peraturan yang ditetapkan.
Quote fifie_olin 29-11-2016 10:57 AM
so skg ni dah dapat sijil halal ke lom...
Quote fuzzyfuzzy 29-11-2016 11:03 AM
dpt sijil ke tidak..aku tgk ramai je ummah melayu beratur beli...
punya la panjang queue...especially kt klcc nuuunn
Quote Daisyna 29-11-2016 11:06 AM
Oh kisahnya,no dog anymore yach...harommm
Quote pyropura 29-11-2016 11:16 AM
Hot dog=anjing panas, pretzel dog=anjing pretzel,
pemahaman lobai2 makan gaji

Pretzel tu nama Yahudi lahnat,  taknak tukor ke??
Quote syadq 29-11-2016 11:16 AM
Good job acik Anne. Bertambah lah rezeqi acik lepas ni. Kompem ummah beratur  tak kira masa.
Quote vanillaninja 29-11-2016 11:19 AM
Semoga acik Anne bertabah. Layankan je hukay.
Quote honeylynn 29-11-2016 11:38 AM
bodohnya syarat tu..
Quote famri7 29-11-2016 11:41 AM
Keindahan islemiyyah sis..sesuai sepanjang zaman
Quote kemaruk 29-11-2016 11:45 AM
teringat surah al baqarah, bila umat islam memperbesarkan perkara yang remeh temeh
Quote atira 29-11-2016 11:46 AM
telah menang....  
Quote nikola.tesla 29-11-2016 11:55 AM
sesapa yang tak suka nama ditukar tu apa kata korang namakan makanan yang korang makan tu dog shit.rasa2 nak makan tak?
Quote kerasuk 29-11-2016 11:57 AM
jakim 1-0 bbnu
Quote kumerah 29-11-2016 11:59 AM
nak niaga kat malaysia, ikut undang undang
nak duduk malaysia, ikut undang undang
tanah melayu

Quote WajibulGhunah 29-11-2016 12:13 PM
Ini pun boleh jd isu

Padahal yg condemn tu beli pun x
Sibuk je keje
Quote lkick2113 29-11-2016 12:24 PM

cakap je sis...

ISLAM TELAH MENANG!!!

Lihat semua komen(55)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-6-2024 07:52 PM GMT+8 , Processed in 0.061361 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top