CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tidak Seteruk Yang Didakwa, Penurunan Ringgit Di Paras Sederhana- Najib

29-11-2016 10:09 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2345| Komen: 10

Description: Prestasi ringgit yang dikatakan sedikit menurun berbanding dolar Amerika Syarikat sejak kebelakangan ini bukanlah seburuk yang didakwa sesetengah pihak. PUTRAJAYA: Perdana Menteri ...

Prestasi ringgit yang dikatakan sedikit menurun berbanding dolar Amerika Syarikat sejak kebelakangan ini bukanlah seburuk yang didakwa sesetengah pihak.


Demikian yang dinyatakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada program Soal Jawab Khas menjelang Perhimpunan Agung Umno 2016 kelmarin.

Menurut laporan Bernama, Najib yang juga Menteri Kewangan menjelaskan berdasarkan carta prestasi mata wang antarabangsa termasuk ringgit, didapati terdapat mata wang yang lebih lemah ekoran kesan luar kawalan.

"Ada mata wang lain yang prestasinya lebih buruk daripada ringgit. Ada juga (mata wang) yang lebih baik. Kita duduk di tengah-tengah."

"Dan ini kalau kita tengok dari segi pelbagai mata wang, kita tidak menurun sangat, cuma dengan dolar Amerika. Jadi ini adalah kerana kesan luaran yang di luar kawalan kita." 

Najib yang juga Presiden Umno turut mengingatkan agar rakyat tidak terkeliru dengan kesan penurunan mata wang tersebut memandangkan ia adalah faktor yang berada di luar kawalan.- CARI


sumber foto: http://pakdin.my/
27

Bagus
28

Marah
35

Terkejut
29

Sedih
26

Lawak
20

Bosan

Friends Rank (165 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote dizzzek 29-11-2016 08:10 AM
The Malaysian ringgit fell to a new record low against the Singapore dollar on Monday (Nov 28), with S$1 trading at RM3.1401 at around 10.35am, according to Bloomberg data.

Quote harkktuih 29-11-2016 08:22 AM
Ada mata wang lain yang prestasinya lebih buruk daripada ringgit. Ada juga (mata wang) yang lebih baik. Kita duduk di tengah-tengah.


sudah2 lah mentaliti gini..org lain jatuh, kita pun okay jatuh sama asalkan tak lebih teruk dari org lain..
Quote dubuk 29-11-2016 08:30 AM
harkktuih
Quote cabalero 29-11-2016 08:30 AM
Edited by cabalero at 29-11-2016 08:34 AM

ye la tu


http://www.wsj.com/articles/mala ... ts-slide-1479803968


https://www.bloomberg.com/news/a ... ule-damps-sentiment

http://www.reuters.com/article/malaysia-fx-controls-idUSL4N1DT2ZG



Quote -electrifying- 29-11-2016 12:45 PM
dia kite ni bdoh ke...
Quote umbut 29-11-2016 12:46 PM
Pening... dgn singapore dah beza 3 x ganda.
Quote kemaruk 29-11-2016 12:48 PM
bangkem lebih percayakan pakar2 ekonomi di BNM daripada komen2 peon2 dalam nih

peon2 nih macam2 pandai.. jadi engineer pon pandai, jadi doktor pon pandai, jadi ahli ekonomi pon pandai
Quote tensic~ 29-11-2016 12:48 PM
orang tak pernah gi obesi je caya
takyah g jauh.. nak p hatyai pun sekarang 100 THB = RM 13
dulu2 takde la dulu mana 3 tahun lepas 100 THB lebih kurang rm 10.. sekarang kena bayar extra rm 3
Quote jofizo 29-11-2016 01:14 PM
tensic~ replied at 29-11-2016 12:48 PM
orang tak pernah gi obesi je caya
takyah g jauh.. nak p hatyai pun sekarang 100 THB = RM 13
dulu2  ...

duit.jpg

tu pun kalau dia terima......
Quote damian_lee 29-11-2016 01:23 PM
ehhhhhh .... kenapa sekarang hobi post tulisan kecil ya???????????
masing2 dah install mikroskop kat mata ke apa???

Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 01:27 PM GMT+8 , Processed in 0.066256 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top