CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 4946|Reply: 55

Auntie Anne's Akur Tukar ‘Pretzel Dog’ Kepada ‘Pretzel Sosej’

[Copy link]
Post time 29-11-2016 10:36 AM | Show all posts |Read mode
Syarikat francais makanan, Auntie Anne's mengesahkan bahawa pihaknya telah menukarkan nama ‘pretzel dog’ kepada ‘pretzel sosej’ bagi memenuhi syarat Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk memperolehi pensijilan halal.

Menurut Eksekutif Jaminan Kualiti dan Halal Auntie Anne's, Farhatul Kamilah Mohamed Sazali, nama itu ditukar adalah sebagai mematuhi keperluan pensijilan halal di Malaysia.

“Kami sudah menukar nama ke ‘pretzel sosej’ untuk mematuhi keperluan pensijilan halal di negara ini.”


Bernama melaporkan, isu pensijilan halal syarikat itu menjadi kontroversi apabila eksekutif Auntie Anne mendedahkan bahawa permohonan mereka gagal kerana kebimbangan terhadap menu ‘pretzel dog’.


Isu itu hangat diperkatakan oleh banyak pihak selepas beberapa media berterusan memanipulasi dan memutarbelitkan perkara itu sehingga mencetuskan kekecohan dalam kalangan masyarakat.- CARI

sumber foto: internet
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-11-2016 10:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Tukar sekali nama auntie anne tu kepada makcik aminah..
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 10:47 AM | Show all posts
undeng-undeng ini sangat bagus.  undeng-undeng ini dinamakan makroekonomi.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 10:50 AM From the mobile phone | Show all posts
kemaruk replied at 29-11-2016 10:38 AM
Tukar sekali nama auntie anne tu kepada makcik aminah..



Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 10:53 AM | Show all posts
Harap dipermudahkan permohonan mereka memandangkan mereka berusaha dan patuh pada peraturan yang ditetapkan.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 10:57 AM | Show all posts
so skg ni dah dapat sijil halal ke lom...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-11-2016 11:03 AM | Show all posts
dpt sijil ke tidak..aku tgk ramai je ummah melayu beratur beli...
punya la panjang queue...especially kt klcc nuuunn
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:06 AM | Show all posts
Oh kisahnya,no dog anymore yach...harommm
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-11-2016 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Hot dog=anjing panas, pretzel dog=anjing pretzel,
pemahaman lobai2 makan gaji

Pretzel tu nama Yahudi lahnat,  taknak tukor ke??
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:16 AM | Show all posts
Good job acik Anne. Bertambah lah rezeqi acik lepas ni. Kompem ummah beratur  tak kira masa.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:19 AM | Show all posts
Semoga acik Anne bertabah. Layankan je hukay.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:38 AM | Show all posts
bodohnya syarat tu..
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Keindahan islemiyyah sis..sesuai sepanjang zaman
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:45 AM | Show all posts
teringat surah al baqarah, bila umat islam memperbesarkan perkara yang remeh temeh
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:46 AM | Show all posts
telah menang....  
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:55 AM | Show all posts
sesapa yang tak suka nama ditukar tu apa kata korang namakan makanan yang korang makan tu dog shit.rasa2 nak makan tak?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-11-2016 11:57 AM | Show all posts
jakim 1-0 bbnu
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 11:59 AM | Show all posts
nak niaga kat malaysia, ikut undang undang
nak duduk malaysia, ikut undang undang
tanah melayu

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini pun boleh jd isu

Padahal yg condemn tu beli pun x
Sibuk je keje
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2016 12:24 PM | Show all posts

cakap je sis...

ISLAM TELAH MENANG!!!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Warga KL paling murung, stress
JoyahMengayahWarga KL paling murung, stress
Views : 7671 Replies : 78
Uji Minda :)
yoanaUji Minda :)
Views : 92729 Replies : 1052
‘Renovate Rumah Boleh, Beli Tudung Tak Boleh’ – Disindir Netizen Di TikTok, Syamimia Respon ‘Wah Cantik Bahasa’
dio5774‘Renovate Rumah Boleh, Beli Tudung Tak
Views : 19211 Replies : 118
Supermodel Katanyeee
URUHASupermodel Katanyeee
Views : 12457 Replies : 89
Wanita jangan malas menjaga penampilan,kita kena kalahkan pondan –Rozita Che Wan.Anda setuju?
YgBenarWanita jangan malas menjaga penampilan,k
Views : 6704 Replies : 52
YESTANE BUNIAN: Illuminati @ Freemason @ Satanic @ Dehumanization @ Depopulation @ Agendas @ Secrets
tumpanglalu74YESTANE BUNIAN: Illuminati @ Freemason @
Views : 33125 Replies : 229
Puteri Sultan Brunei,Pengiran Anak Puteri Ameerah Wardatul Bolkiah curi tumpuan netizen
YgBenarPuteri Sultan Brunei,Pengiran Anak Puter
Views : 83559 Replies : 176
Ekonomi dijangka melonjak pada separuh kedua - RHB Investment
AbahmungEkonomi dijangka melonjak pada separuh k
Views : 16769 Replies : 4
TAKZIAH: Isteri Wan Saiful meninggal dunia akibat kanser
mojarean_XTAKZIAH: Isteri Wan Saiful meninggal dun
Views : 23817 Replies : 10
Khai Bahar bawa BF g Sarawak
leftenanhensemKhai Bahar bawa BF g Sarawak
Views : 57480 Replies : 86

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-7-2024 07:01 AM GMT+8 , Processed in 0.065277 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list