CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Sijil Halal Roti 'Sweetie' Ditarik Balik - Jakim

23-10-2015 09:17 AM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 29453| Komen: 101

Description: Roti jenama Sweetie keluaran Today Bakeries Products (Klang) Sdn. Bhd. telah ditarik balik sijil pengesahan halalnya.
Oleh Adib Za

Roti jenama Sweetie keluaran Today Bakeries Products (Klang) Sdn. Bhd. telah ditarik balik sijil pengesahan halalnya.

Ini disahkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan ia berkuatkuasa sejak dua bulan lepas.

Memetik laporan Utusan Malaysia, bagaimanapun, penarikan semula sijil halal itu hanya melibatkan produk yang dihasilkan di kilang syarikat itu yang bertempat di Klang.

"Jumlah keseluruhan kilang di bawah syarikat tersebut ialah sebanyak lima buah di seluruh negara namun, hanya produk dihasilkan di kilang di Klang sahaja ditarik balik sijil halal kerana berlaku isu pelanggaran manual dan standard Pensijilan Halal Malaysia melibatkan kesalahan-kesalahan kebersihan," terang Penolong Pengarah Unit Penyelarasan Isu Sosial Bahagian Hab halal Jakim, Marzita Ibrahim. - CARI Infonet


Baca selanjutnya: Utusan Malaysia



(Sumber foto: Aizahkaman blogspot)
13

Bagus
18

Marah
17

Terkejut
12

Sedih
14

Lawak
19

Bosan

Friends Rank (93 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote aechae 23-10-2015 08:15 AM
Woww...company iols keja pnya customer ni..

Ada org nk merempan mcm isu secret recipe x kali ni?
Quote kodokbawang 23-10-2015 08:16 AM
roti ni aku selalu makan ni...ngeeee..

Quote bluehedgehog 23-10-2015 08:17 AM
bila air mineral bertopengkan ayat2 alquran ditarik lesen?
Quote nuralisa 23-10-2015 08:18 AM
kes kotor lagi ker???
Quote tri-max 23-10-2015 08:18 AM
ohhh m geeee..
my fav roti pon
Quote cap_ayam 23-10-2015 08:20 AM
Roti ni sedap, tapi kalau boleh dikurangkan manis pada inti dia tentu lebih baik.
Quote cik_kitty 23-10-2015 08:22 AM
Ohhh fevret i ni...slalu beli kt bai naik moto..
Quote Mary_jane 23-10-2015 08:27 AM
Sedap lah yang inti kacang merah tu.
Quote fire_place 23-10-2015 08:29 AM
Nyum2 roti sweetie coklat.kalau pg umah akak kat shah alam mesti beli.sbb kat tempat umah aku sini xda..laki aku lah dok pkenalkan dia ckp masa blaja uitm selalu mkn roti ni dlu.
Quote ultra78 23-10-2015 08:33 AM
aechae replied at 23-10-2015 08:15 AM
Woww...company iols keja pnya customer ni..

Ada org nk merempan mcm isu secret recipe x kali ni?

Patutlah lama tak nampak roti favourite iols kat kedai




Quote gaara_X 23-10-2015 08:43 AM
sepatutnya diwar² untuk pengatahuan rakyat malaysia........ melalui tv contohnya....
Quote sofiazara 23-10-2015 08:43 AM
hm. saya buat sendiri roti.
tapi harap2 tepung roti tu halal (takde tulis halal)
Quote tentera_laut 23-10-2015 08:50 AM
sofiazara replied at 23-10-2015 08:43 AM
hm. saya buat sendiri roti.
tapi harap2 tepung roti tu halal (takde tulis halal)

eleh.. ye je buat sendiri..
Quote sofiazara 23-10-2015 09:01 AM
tentera_laut replied at 23-10-2015 12:50 AM
eleh.. ye je buat sendiri..

kikiki
jarang beli
bread maker kan ada
Quote tebuanharimau 23-10-2015 09:02 AM
dulu slalu makan sweetie ni..skrg jarang jumpa sweetie ni
Quote akulaki 23-10-2015 09:12 AM
alamak. den suka makan yg kastad tu
Quote aechae 23-10-2015 09:17 AM
ultra78 replied at 23-10-2015 08:33 AM
Patutlah lama tak nampak roti favourite iols kat kedai

Xda kena mengena dgn comp weols okeh...ktorg supply flavor jah
Quote melinda_kerr 23-10-2015 09:20 AM
Alaaaa roti sweetie inti choc favourite kot.  
Quote tepisket.. 23-10-2015 09:22 AM
Tau xpe korang. Roti ni la roti murah sekali siap ada macam2 perisa lagi. Comel.
Boleh simpan untuk backpacking.

Cepatle kilang ni apply balik.. huhu

Lihat semua komen(101)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-7-2024 09:45 PM GMT+8 , Processed in 0.059307 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top