CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Pertimbang Troli Halal Dan Haram

8-11-2015 11:29 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 7877| Komen: 55

Description: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) sedang mempertimbang menguatkuasakan akta yang mengkehendaki pengasingan troli barangan tidak halal di pasar raya seluruh negar ...
Oleh Fyruz Hanna


Troli khas untuk mengasingkan halal dan haram dipertimbangkan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dalam usaha untuk menghilangkan kekhuatiran penganut Islam.

"Pengasingan boleh dilakukan dengan produk tidak halal menggunakan troli berwarna merah, sementara bagi troli produk halal berwarna lain.


"Undang-undang ini merupakan jalan terbaik bagi menamatkan keraguan pengguna, tetapi kajian perlu dilakukan kerana membabitkan jumlah wang yang besar.
"Walaupun pengusaha pasar raya ada polisi, kita mahu undang-undang ini diselaraskan demi kebaikan pengguna," beliau dipetik berkata akhbar milik Umno itu hari ini.

Baca Selanjutnya: Malaysianinsider
17

Bagus
19

Marah
12

Terkejut
22

Sedih
14

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (101 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote |-0-| 7-11-2015 07:30 PM
http://mforum.cari.com.my/forum. ... &extra=page%3D2
Quote dodolgemok 7-11-2015 07:31 PM
Adoiii tolong la jangan menyusahkan islam dan buatkan org lain pandang serong kat islam. Benda xde isu pon babi letak dlm troli sama tpi sbbkan ummah meleis terlebih sensitip mengalahkan ereb, macam2 peraturan ciptaan sendiri dibuatnya. Bongok betul la meleis ni
Quote wana89 7-11-2015 09:28 PM
Lagi jauh jarak antara kaum berlaku. Sebab kt semenanjung, majoriti malay utk moslim
Quote abangbikerz 7-11-2015 09:37 PM
diharapkan mulayu meleis sunni islam govt servant yg makan gaji buta serta rasuah dan duit kopi taukey cina tidak menggunakan troli halal demi mengelakkan pencemaran pada troli halal tersebut. silalah gunakan troli haram yg disediakan. harap maklum.
Quote lavawin 7-11-2015 09:43 PM
Haramkan je babi dgn todi jual kat supemaket...

Biar babi babi tarak dapat makan babi sambil bermabuk2kan sekeluarga..

Quote famri7 7-11-2015 09:43 PM
Islam ittewwww mudah.
Quote lavawin 7-11-2015 09:45 PM
Muka cam babi ada hati nak shopping kat supamaket...

Pi beli babi kt kandang babi aje la..bawak famili lu sekali makan babi dikandang babi..


Quote incrossroad 7-11-2015 09:47 PM
Otak makin sepit
Quote lavawin 7-11-2015 09:49 PM
famri7 replied at 7-11-2015 09:43 PM
Islam ittewwww mudah.

Memang mudah.. Tapi bahlol otak lembam keturunan cam lu..

Benda mudah pun lu tarak tau buat.. Bodoh anak branak punyer samdol..

Quote kemaruk 7-11-2015 10:27 PM
lepas ni pakai duit khas untk orang islam melayu je

taknak campur dengan kapir sebab kapir lepas makan babi panggang terus seluk RM10 dalam poket bayar kat kaunter

duit yang sama gak la yang diguna oleh lobai untuk beli rokok
Quote bit 7-11-2015 10:29 PM
Yg haram babi tu makan, tu pun boleh kalau terdesak.

Jgn la buat benda benda bodoh mcm ni. Memalukan Islam ja.

Quote mokcikKSKB 7-11-2015 10:31 PM
Trolinje kowt!!!!! Bistu stok yg gigih dok obersee tu bwk troly dr rumah ke?
Quote Nokiaman 7-11-2015 11:18 PM
lavawin replied at 7-11-2015 09:43 PM
Haramkan je babi dgn todi jual kat supemaket...

Biar babi babi tarak dapat makan babi sambil ber ...

Bukan babi dan todi jadi isu...kepala otak.melayu isle bangsat nan pukimak yg kecoh bagai....
Mabuk todi makan babi tak pulak memantat cucu atau anak sundri....
Yg buat hamdalah ni smua melayu bangsatt jugak
Quote lavawin 7-11-2015 11:44 PM
Nokiaman replied at 7-11-2015 11:18 PM
Bukan babi dan todi jadi isu...kepala otak.melayu isle bangsat nan pukimak yg kecoh bagai....
Mab ...

Pak lu la main dgn kakak lu lepas makan babi sambil mabuk todi threesome dgn mak lu.... Bahlol punyer family kafirun..

Quote lavawin 7-11-2015 11:45 PM
Nokiaman replied at 7-11-2015 11:18 PM
Bukan babi dan todi jadi isu...kepala otak.melayu isle bangsat nan pukimak yg kecoh bagai....
Mab ...

Lepas tu kakak lu ngadung anak pak lu.. .. Pastu pak lu boh anak kakak lu pulak... Bodoh bahlol punyer famili tarak orak..
Quote lavawin 7-11-2015 11:48 PM
Nokiaman replied at 7-11-2015 11:18 PM
Bukan babi dan todi jadi isu...kepala otak.melayu isle bangsat nan pukimak yg kecoh bagai....
Mab ...

Pastu mak lu main dgn abang lu sampai mak lu ngadung anak abang lu...

Semua sebab famili lu bahlol kaki togok buat maksiat tarak pakai otak punyer barua..





Quote Nokiaman 7-11-2015 11:52 PM
Pookey mak.lu
Quote fire_place 7-11-2015 11:55 PM
Dh kenapa nak asingkan?? Paranoid sediri ke apa?
Bukan babi sekor masuk dlm troli pun
Kalau beli pun dlm tin..bavi tu xtekeluar pun.

Benda berkaleng,berbungkus geli.
Ikan,duit syiling bterabur xgeli amik.
Quote hanakikan 7-11-2015 11:58 PM
Lepas ni nnt jgn bersalam dgn cina. Sebab dia pegang daging babi tak sertu dgn 7 kali air tanah

Lihat semua komen(55)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 08:46 AM GMT+8 , Processed in 0.062080 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top