CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 5801|Reply: 55

[Tempatan] Menteri:Pertimbang Pengasingan Troli Halal Dan Troli Haram Di Pasaraya

[Copy link]
Post time 7-11-2015 07:26 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) sedang mempertimbang menguatkuasakan akta yang mengkehendaki pengasingan troli barangan tidak halal di pasar raya seluruh negara, lapor Utusan Malaysia.

Menterinya Datuk Hamzah Zainudin berkata, langkah itu bagi menghilangkan kekhuatiran penganut Islam mengenai kemungkinan barangan yang dibeli mereka bercampur dengan produk tidak halal.

"Pengasingan boleh dilakukan dengan produk tidak halal menggunakan troli berwarna merah, sementara bagi troli produk halal berwarna lain.



"Undang-undang ini merupakan jalan terbaik bagi menamatkan keraguan pengguna, tetapi kajian perlu dilakukan kerana membabitkan jumlah wang yang besar.
"Walaupun pengusaha pasar raya ada polisi, kita mahu undang-undang ini diselaraskan demi kebaikan pengguna," beliau dipetik berkata akhbar milik Umno itu hari ini.

Hamzah dilaporkan berkata, pengusaha pasar raya juga perlu memastikan mereka menyediakan kaunter pembayaran khas bagi produk tidak halal.

Ia ekoran terdapat pengguna yang membayar produk tidak halal di kaunter biasa.

"Hal ini menimbulkan keraguan dan masalah kepada pengguna beragama Islam," beliau dipetik berkata. – 7 November, 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kpdnkk-pertimbang-kuatkuasa-undang-undang-bezakan-kaunter-troli-tak-halal#sthash.4hNyDKAn.dpuf
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-11-2015 07:30 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoiii tolong la jangan menyusahkan islam dan buatkan org lain pandang serong kat islam. Benda xde isu pon babi letak dlm troli sama tpi sbbkan ummah meleis terlebih sensitip mengalahkan ereb, macam2 peraturan ciptaan sendiri dibuatnya. Bongok betul la meleis ni
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 09:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagi jauh jarak antara kaum berlaku. Sebab kt semenanjung, majoriti malay utk moslim
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 09:37 PM | Show all posts
diharapkan mulayu meleis sunni islam govt servant yg makan gaji buta serta rasuah dan duit kopi taukey cina tidak menggunakan troli halal demi mengelakkan pencemaran pada troli halal tersebut. silalah gunakan troli haram yg disediakan. harap maklum.
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 09:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Haramkan je babi dgn todi jual kat supemaket...

Biar babi babi tarak dapat makan babi sambil bermabuk2kan sekeluarga..

Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 7-11-2015 09:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Islam ittewwww mudah.
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 09:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka cam babi ada hati nak shopping kat supamaket...

Pi beli babi kt kandang babi aje la..bawak famili lu sekali makan babi dikandang babi..


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-11-2015 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Otak makin sepit
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 09:49 PM From the mobile phone | Show all posts
famri7 replied at 7-11-2015 09:43 PM
Islam ittewwww mudah.

Memang mudah.. Tapi bahlol otak lembam keturunan cam lu..

Benda mudah pun lu tarak tau buat.. Bodoh anak branak punyer samdol..

Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 10:27 PM | Show all posts
lepas ni pakai duit khas untk orang islam melayu je

taknak campur dengan kapir sebab kapir lepas makan babi panggang terus seluk RM10 dalam poket bayar kat kaunter

duit yang sama gak la yang diguna oleh lobai untuk beli rokok
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 10:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg haram babi tu makan, tu pun boleh kalau terdesak.

Jgn la buat benda benda bodoh mcm ni. Memalukan Islam ja.

Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 10:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Trolinje kowt!!!!! Bistu stok yg gigih dok obersee tu bwk troly dr rumah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 11:18 PM From the mobile phone | Show all posts
lavawin replied at 7-11-2015 09:43 PM
Haramkan je babi dgn todi jual kat supemaket...

Biar babi babi tarak dapat makan babi sambil ber ...

Bukan babi dan todi jadi isu...kepala otak.melayu isle bangsat nan pukimak yg kecoh bagai....
Mabuk todi makan babi tak pulak memantat cucu atau anak sundri....
Yg buat hamdalah ni smua melayu bangsatt jugak
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 11:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Nokiaman replied at 7-11-2015 11:18 PM
Bukan babi dan todi jadi isu...kepala otak.melayu isle bangsat nan pukimak yg kecoh bagai....
Mab ...

Pak lu la main dgn kakak lu lepas makan babi sambil mabuk todi threesome dgn mak lu.... Bahlol punyer family kafirun..

Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 11:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Nokiaman replied at 7-11-2015 11:18 PM
Bukan babi dan todi jadi isu...kepala otak.melayu isle bangsat nan pukimak yg kecoh bagai....
Mab ...

Lepas tu kakak lu ngadung anak pak lu.. .. Pastu pak lu boh anak kakak lu pulak... Bodoh bahlol punyer famili tarak orak..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-11-2015 11:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Nokiaman replied at 7-11-2015 11:18 PM
Bukan babi dan todi jadi isu...kepala otak.melayu isle bangsat nan pukimak yg kecoh bagai....
Mab ...

Pastu mak lu main dgn abang lu sampai mak lu ngadung anak abang lu...

Semua sebab famili lu bahlol kaki togok buat maksiat tarak pakai otak punyer barua..





Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 11:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Pookey mak.lu
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 11:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Dh kenapa nak asingkan?? Paranoid sediri ke apa?
Bukan babi sekor masuk dlm troli pun
Kalau beli pun dlm tin..bavi tu xtekeluar pun.

Benda berkaleng,berbungkus geli.
Ikan,duit syiling bterabur xgeli amik.
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2015 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Lepas ni nnt jgn bersalam dgn cina. Sebab dia pegang daging babi tak sertu dgn 7 kali air tanah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 06:25 AM GMT+8 , Processed in 0.074102 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list