CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tembakau Peram Jadi Alternatif Perokok

6-11-2015 02:30 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 7927| Komen: 22

Description: Sejak harga rokok diumumkan naik, nampaknya ia memberi kelebihan kepada pengusaha tembakau di daerah Marang, Terengganu.
Oleh Adib Za

Sejak harga rokok diumumkan naik, nampaknya ia memberi kelebihan kepada pengusaha tembakau di daerah Marang, Terengganu.

Memetik laporan Sinar Harian, seorang penjual tembakau, Zainun Jusuh, 55 berkata tembakau yang dijualnya yang dikenali sebagai tembakau darat sememangnya telah mendapat sambutan dari dulu. Namun, sejak kebelakangan ini sambutannya meningkat lantaran harga rokok naik melonjak.

“Dahulu semasa rokok kotak murah, tembakau darat ini tetap mendapat sambutan, tetapi ketika ini permintaannya menjadi semakin meningkat. Permintaan meningkat apabila harga rokok naik sebanyak 40 peratus bermula Selasa lalu.

“Tetapi perokok tetap memilih tembakau yang terbaik. Antaranya tembakau yang diperam dalam buluh. Ia mendapat sambutan kerana rasanya agak ‘keras’ selepas tembakau itu diperam selama enam bulan sebelum dijual,” ujarnya menerusi akhbar itu. - CARI Infonet


Baca selanjutnya: Sinar Harian



        
(Sumber foto: Sinar Harian)                                                    


11

Bagus
10

Marah
9

Terkejut
17

Sedih
9

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (64 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote DayangKirana 6-11-2015 11:41 AM
habih la buluh lepas nie, tak sempat nak tunggu raya..
Quote CrowneGlory 6-11-2015 11:41 AM
Kenyangla makan asap...berebut2 dgn jin
Quote prettyuglybabe 6-11-2015 11:42 AM
boleh ye jual tembakau?
Quote Jagendas 6-11-2015 11:42 AM
makcik
tak takut ke nanti kmm raid semua tu
tax takde tu
Quote insulin 6-11-2015 11:44 AM
Haha. Dah macam wain ye. Pasnih try peram selama 60 tahun. Mesti boleh dapat harga yang lagi tinggi.
Quote shernazz 6-11-2015 12:14 PM
hisap rokok rasa buluh..
passtu jatuh sakit
masuk majalah..nasihat 'jnagan ikut macam pakcik..bahaya nak'
Quote rospinki 6-11-2015 12:17 PM
mesti weng2 pas isap ni..

ada stokis tk kt klang valley

Quote Artemesiaa 6-11-2015 12:20 PM
Yang tak tahu jadi tahu lepas ni mesti makin ramai nak cuba
Quote amon_79 6-11-2015 01:00 PM
pastu try le letak santan...mana tau bole jd perasa lemang...
Quote cmf_premierleag 6-11-2015 01:01 PM
Hari tu kat drama bersiri bercakap dgn jin ada episod psl anak kerak
Seram gak le
Quote cmf_premierleag 6-11-2015 01:01 PM
Tp tgk ghupe tembakau tu pun semacam jah..mcm batang balak
Quote boyagombak 6-11-2015 06:53 PM
Hisap rokok tembakau buloh
Keluar asap anak buloh betong
Rokok naik ramai mengeloh
Tak icapcok keghas cethong
Quote dauswq 6-11-2015 06:56 PM
insulin replied at 6-11-2015 11:44 AM
Haha. Dah macam wain ye. Pasnih try peram selama 60 tahun. Mesti boleh dapat harga yang lagi tinggi. ...

bkn wine jek..
ginseng pun simpan tahun2 gak..

makin lama, makin mahal
Quote MeghanK 6-11-2015 07:00 PM
apa tu anak kerak kak ghost

in before, bukan salah ke jual dan tanam tembakau
Quote nenekglamer 6-11-2015 07:40 PM
mende2 peram mmg 'kaw'

pagi tadi aku buat sup guna miso kacang kuda yg aku peram dah 8 bulan...and keep goingg...sedapppp..
Quote dani-rox 6-11-2015 07:59 PM
tembakau pekasam
anyhoo bukan ada limit ke... kandungan nikotin, tar segala mak nenek dlm tembakau rokok?

Quote zorrro_03 6-11-2015 08:46 PM
Hasil haram
Quote Modngengade 6-11-2015 08:50 PM
Dh mcm taik gajah je kakak tgk
Quote HannahMontana 6-11-2015 08:52 PM
yg tanam tembakau pun dikira subhat juga

Lihat semua komen(22)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-2-2024 12:59 PM GMT+8 , Processed in 0.064085 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top