CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Sabar Tak Kena Gaya" - Wanita Manjakan Anak Biar Tangan Digigit Sampai Lebam

22-11-2021 11:38 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 1457| Komen: 33

Description: ‘Anak ibarat kain putih yang bersih, ibu bapalah yang harus mencorakkannya.’
‘Anak ibarat kain putih yang bersih, ibu bapalah yang harus mencorakkannya.’ 

Ungkapan ini membawa maksud anak-anak yang dilahirkan ke dunia ini tidak tahu apa-apa bahkan tidak dapat membezakan antara baik dan buruk, jadi ibu bapalah yang bertanggungjawab mencorakkan keperibadian mereka.



Kredit foto: TikTok

Menerusi video yang dimuat naik di TikTok Akobrpro Ject, kelihatan seorang ibu berusaha melepaskan tangannya daripada gigitan anaknya sambil menjerit mempersoalkan mengapa anaknya bertindak sedemikian.

Walaupun kelihatan seperti dalam kesakitan, namun dia masih mampu bersabar dan tidak memarahi anaknya di atas perbuatannya itu. 


Turut kedengaran satu suara lagi yang sedang merakam kejadian tersebut menyuruhnya berhenti sambil ketawa.

Di dalam video berkenaan turut kelihatan bekas kesan gigitan di tangan wanita tersebut selepas dia berjaya melepaskan gigitan anaknya itu. 

Bagaimanapun, bekas gigitan terbabit hanya meninggalkan kesan sementara dan tidak kekal.



Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen tidak bersetuju dengan tindakan wanita itu yang tidak memarahi anaknya ketika digigit. 

Malah, segelintir netizen menegur wanita berkenaan untuk tidak menggalakkan anaknya berbuat demikian dan terlalu memanjakan anak.


Sumber: OHBulan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote uda 22-11-2021 01:03 PM
Manjakan sangat! Sabar tidak bertempat!

Si perakam pun sama 'bod..'.Boleh ketawa.
Nanti dia gigit orang lain pulak.
macam anak I dulu selalu kena gigit di nursery. Bila complain dgn parents dia, boleh parents jawab "kami pun kena gigit sama".

Ajarlah anak awak tu. Tampar perlahan2 mulut dia dan cakap tidak baik mengigit.
Quote makadek 22-11-2021 01:24 PM
Bodoh gilaaa
Aku dulu ade gak hulur2 jari
Saja nk main2
Tp anak aku tk main2 nk gigit btul
Aku tk bg laa
Quote mamajawie 22-11-2021 02:28 PM
demi content..x bodoh x sah netizen skang ni..kalau aku da cepuk je mulut budak kalu camni..

tapi kalu anak tu sakit oku mental bertabah je la..
Quote ezacbee 22-11-2021 03:07 PM
Sepupu aku dulu camni gak. Sukati gigit orang. Xdapat orang, dia gigit kerusi kayu. berbekas kerusi tu. Dahler gigi kuda. Aku gigit balik baru tau.
Quote saviour_09 22-11-2021 03:30 PM
yaaa bagi2 sis

jangan esok besar dia pijak kepala pulak

manja anak beragak2 la
Quote ketambangkang 22-11-2021 03:33 PM
teringat plak anakku pernah kena gigit sampai lebam masa kat taska..agaknye dr spesis bdk2 camni la
Quote Adrif 22-11-2021 03:57 PM
anak buah aku, baru pandai berjalan, umo setahun lebih camtu
waktu dukung dia, adik aku agah-agah dia dari belakang, dia punya excited gelak tu, geram sangat agaknya, dia gigit bahu aku yang tengah dukung dia.

sakit jugak budak gigit walaupun gigi tak tumbuh habis
Quote Thunderclouds 22-11-2021 03:58 PM
Maaf. Kalo d biar jd habit. Bwk smpi besaq.
Quote kakakpositifker 22-11-2021 07:00 PM
ezacbee: Sepupu aku dulu camni gak. Sukati gigit orang. Xdapat orang, dia gigit kerusi kayu. berbekas kerusi tu. Dahler gigi kuda. Aku gigit balik baru tau. :l ...


hahahahahahahaha. kelakar ayat gigi kuda tu. hahahahaha

Quote kotakominami 22-11-2021 08:17 PM
Adik saya dulu kecik kecik pun suka gigit..sakit..saya pon ambik cawan seramik hentak kt tepi kepala dia pecah cawan..sampai sekarang kepala dia ade lekuk tu
Quote sarahmirza 22-11-2021 08:41 PM
ketambangkang replied at 22-11-2021 03:33 PM
teringat plak anakku pernah kena gigit sampai lebam masa kat taska..agaknye dr spesis bdk2 camni la

Sama, anak i pun pernah kena gigit kat daycare sampai berbekas... Gigil2 cikgu tu bagi tau masa i amik anak petang tu...
Budak tu kena tegur dengan cikgu cara berhemah la dan  parents budak tu dibagi tau kalau anak berkelakuan macam itu lagi sekolah minta dikeluarkan dari sekolah...
Sejak itu takde lagi kejadian macam tu...
Quote acikhan 22-11-2021 11:15 PM
haku masa pregnant ank no.3 bongsu x tau la craving ke ape tah penangan bwk budak abis tgn laki haku jd mangsa sbb haku suka gigit n biler x dpt gigit haku mcm merajuk x pun perasaan sedih n nangis je sampai air mata keluar... tp laki haku layan je kdg3 die marah jugak n pas bersalin ank bongsu da beso cikit usia dlm 1 tahun lbh die nk gigit saja badan haku peluk2 dtg terus gigit mmg mengamuk giler haku sbb sakit n da masuk 2 tahun lbh x de la pangai cm tu...n skang da masuk 3 taun kdg2 je ade dtg angin nk gigit tp x la sakit tp mmg kene debik ngan haku la kalo gigit lbh2 sgt
Quote faraway1 23-11-2021 01:07 AM
Ni bukan manjakan anak..

Ni mak tak bertanggungjawab biar anak jadi entah apa apa, buat cita masuk taska ke pergi memana, gigit bebudak lain...

Quote Farhaz 23-11-2021 07:15 AM
Anak i pun masa umo baru masuk 1tahun lebih hari tu keje menggigit je.. maybe sebab gusi gatal ke apa ke,.. la ni nak masuk 2 tahun lagi 2 bulan ni ok dah. Takde gigit2.. hahaha..  

Masa dia gigit tu nak lempang sayang pulak,budak kecik kan. Tp kadang lempang2 manja la jugaknya.. hahaha
Quote pichee 23-11-2021 07:49 AM
Akan ada fasa ank2 akan menggigit ...adoi...sakit btl..tp dgn iols jgn main2 yea..iols terperanjat kbe gigit,  mmg sepantas kilat kne cepukan maut..menangis la ko...

Kt nursery, die ada gak gigit org...cikgu smpi mrh i sbb tkit parents bising. I pm parents tu mntk maaf.

Bukan tu saja...puting botol pn almost tiap2 mgu tukar.. tme tu mne ada shoppe lg..hadap la bli...

Lama2 dh xde...
Quote shiedafaizal 23-11-2021 09:08 AM
Aduh tringat anak sendiri. Masa umur 2th..keja nk mengigit ja.. Jenuh minta maaf kat parents.. Nk kata tak lepuk..selalu ja aku lepuk tang mulut.. Tp sebab selalu kena lepuk lama lama tak buat dah..
Quote hasniey 23-11-2021 10:53 AM
Jgn biarkan.nnt dia xtau nk brenti.
Ank sedara ai mcmni.mula2 xsmpai hati nk pukul.tp mmg lebam2 kalau dia gigit.lpstu ai balas gigit balik.xde la sekuat hati
Lama2 dia paham.kalau dia gigit kuat ai balas kuat.kalau dia gigit2 manja ai gelak2.mmg terus stop dia gigit sekuat hati
Quote jijilaaa 23-11-2021 03:55 PM
sok2 anak besar jadi mcm esra tu laaa... dia gigit ko tak pe lah..ce kalau tabiat tu membawak smpai gigit anak org lain kat kindergarden ke..tak ke kena lempang dgn mak bapak budak lain
Quote namr 23-11-2021 04:12 PM
Edited by namr at 23-11-2021 04:13 PM

Gigit dia balik pastu tanya rasa apa dekk.. mmg confirm insap budak tu

Lihat semua komen(33)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-11-2021 04:34 PM GMT+8 , Processed in 0.074815 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top